klikus1984 Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 Witam ! Robie wizualizacje domku jednorodzinnego i chcialem zrobic dachówki w taki sposób, aby kazda byla osobnym elementem, ale Max za bardzo zamula. Mam teraz pytanie, czy jest taki sposb, zeby wszystkie dachóweczki polaczyc naraz w jeden obiekt ?
Hindus Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 zaznacz dachówke, prawym klawiszem, convert to editable poly, przycisk np 1 na klawiaturze, opcja Attach(prawy panel - tam gdzie modyfikatory, extrude itd) - z listy wybierz reszte dachówek.
smirek Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 hey oto fajny tutek odnośnie dachówek http://www.cgarchitect.com/resources/tutorials/smoke3d/tutorial4.asp
Lis Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 Wżuć to do slotu displacement, ztitluj kilka razu, poustawiaj moc i gotowe:
klikus1984 Napisano 31 Październik 2006 Autor Napisano 31 Październik 2006 fajna ta mapa, tylko ze to nie jest karpiówka :)
nielot007 Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 z tak jak pisze hindus zrob jedna dachowke i pozniej attach :) pozdro
Hindus Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 aha a żeby skopiować jedną dachówke kilkaset razy jak ma nielot to użyj opcji ARRAY - nim spytasz gdzie jest użyj przycisku szukaj :D
asblaze Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 każda metoda dobra... ja bym tam użył scattera... przynajmniej ustawię widok dachówek na 10% i mam nadal sprawną maszynę ;)
klikus1984 Napisano 31 Październik 2006 Autor Napisano 31 Październik 2006 robie za pomoca array przeksztalcam z extrude na poly i attachuje, ale mam pare tysiecy tych dachowek, dlatego jak robie wszystko na raz, to komp po prostu staje, ale nie ma sie co dziwic, jak sie ma 512 ramu :(
piotrek Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 Zastanów się, które części dachu będą widoczne w filnale i tylko tam połóż dachówki.
Hindus Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 pytałeś jak połączyć dachówki z sobą a nie jak to upchnąć w scenie :) zaznacz dachówki, prawy klawisz, properties, zaznacz opcję display as box albo możesz kupić 2x512 ddr i powinno starczyc na początek.
klikus1984 Napisano 31 Październik 2006 Autor Napisano 31 Październik 2006 no w sumie to wszystkie :\ beda pewnie ze trzy ujecia i na kazdym bedzie widac dach.
klikus1984 Napisano 31 Październik 2006 Autor Napisano 31 Październik 2006 hah najbardziej racjonalne to jest do z ddr
nielot007 Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 albo ukrywaj dachowki i tylko zaznacz opcje render hidden geometry (cos w tym stylu) :) pozdro
klikus1984 Napisano 1 Listopad 2006 Autor Napisano 1 Listopad 2006 ehhh padl !!! niestety nei wyszlo z laczeniem pojedynczych dachowek w jedna wielka grupe. mam pytanie, czy ma ktos moze displace map do zwyklej karpiowki ?? albo jakies wskazowki, ajk taka mape zrobic samemu ? pozdro
zdeno Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 namaluj sobie gradientami w photoshopie ... gdzieś tam 3-5 minut powinno wystarczyć łącznie z uruchamianiem phshopa. tam gdzie ciemniej to niżej a tam gdzie jaśniej to wyżej na mapie. jest jeszcze sposób ultra przesadzony ... ustaw camera prostopadle do połaci z dachówek ... wystarczą mały kawałek ... daj ortographic projection camerze aby nie mieć zbiegu perspektywicznego ... potem w opcjach rendera scanline przchodzisz do zakładki RENDER ELEMENTS i wybierasz Z deptch czy też Z buffor jakoś tak ... i po dostrojeniu odległości powinien Ci wypluć idealną mapę głębokości którą możesz wrzucić na displacement . hogwh
Rekomendowane odpowiedzi