klikus1984 Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Witam ! Robie wizualizacje domku jednorodzinnego i chcialem zrobic dachówki w taki sposób, aby kazda byla osobnym elementem, ale Max za bardzo zamula. Mam teraz pytanie, czy jest taki sposb, zeby wszystkie dachóweczki polaczyc naraz w jeden obiekt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hindus Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 zaznacz dachówke, prawym klawiszem, convert to editable poly, przycisk np 1 na klawiaturze, opcja Attach(prawy panel - tam gdzie modyfikatory, extrude itd) - z listy wybierz reszte dachówek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smirek Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 hey oto fajny tutek odnośnie dachówek http://www.cgarchitect.com/resources/tutorials/smoke3d/tutorial4.asp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Wżuć to do slotu displacement, ztitluj kilka razu, poustawiaj moc i gotowe: Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikus1984 Posted October 31, 2006 Author Share Posted October 31, 2006 fajna ta mapa, tylko ze to nie jest karpiówka :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nielot007 Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 z tak jak pisze hindus zrob jedna dachowke i pozniej attach :) pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hindus Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 aha a żeby skopiować jedną dachówke kilkaset razy jak ma nielot to użyj opcji ARRAY - nim spytasz gdzie jest użyj przycisku szukaj :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
asblaze Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 każda metoda dobra... ja bym tam użył scattera... przynajmniej ustawię widok dachówek na 10% i mam nadal sprawną maszynę ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikus1984 Posted October 31, 2006 Author Share Posted October 31, 2006 robie za pomoca array przeksztalcam z extrude na poly i attachuje, ale mam pare tysiecy tych dachowek, dlatego jak robie wszystko na raz, to komp po prostu staje, ale nie ma sie co dziwic, jak sie ma 512 ramu :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Zastanów się, które części dachu będą widoczne w filnale i tylko tam połóż dachówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hindus Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 pytałeś jak połączyć dachówki z sobą a nie jak to upchnąć w scenie :) zaznacz dachówki, prawy klawisz, properties, zaznacz opcję display as box albo możesz kupić 2x512 ddr i powinno starczyc na początek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikus1984 Posted October 31, 2006 Author Share Posted October 31, 2006 no w sumie to wszystkie :\ beda pewnie ze trzy ujecia i na kazdym bedzie widac dach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikus1984 Posted October 31, 2006 Author Share Posted October 31, 2006 hah najbardziej racjonalne to jest do z ddr Link to comment Share on other sites More sharing options...
nielot007 Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 albo ukrywaj dachowki i tylko zaznacz opcje render hidden geometry (cos w tym stylu) :) pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikus1984 Posted November 1, 2006 Author Share Posted November 1, 2006 ehhh padl !!! niestety nei wyszlo z laczeniem pojedynczych dachowek w jedna wielka grupe. mam pytanie, czy ma ktos moze displace map do zwyklej karpiowki ?? albo jakies wskazowki, ajk taka mape zrobic samemu ? pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdeno Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 namaluj sobie gradientami w photoshopie ... gdzieś tam 3-5 minut powinno wystarczyć łącznie z uruchamianiem phshopa. tam gdzie ciemniej to niżej a tam gdzie jaśniej to wyżej na mapie. jest jeszcze sposób ultra przesadzony ... ustaw camera prostopadle do połaci z dachówek ... wystarczą mały kawałek ... daj ortographic projection camerze aby nie mieć zbiegu perspektywicznego ... potem w opcjach rendera scanline przchodzisz do zakładki RENDER ELEMENTS i wybierasz Z deptch czy też Z buffor jakoś tak ... i po dostrojeniu odległości powinien Ci wypluć idealną mapę głębokości którą możesz wrzucić na displacement . hogwh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts