Skocz do zawartości

Realistyczny choryzont, czego brakuje?


furion2006

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Na tym screenie widac drzewa(mniejsza o to ze nie dokończone), tło i trawe:

 

http://img159.imageshack.us/my.php?image=sgfsfna6.png

 

Co jest tu nie tak? Cały czas mi tu coś przeszkadza, daleko tej scenie do ładnego terenu:( Ta linia łącząca trawe z tapetą tłą jest strasznie rzucająca się w oczy:( nie wiem co z tym zrobić. Może pozasłaniać ją np. dużą ilością drzew i tak dalej? No ale inni raczej tak nie robią prawda? jest na to jakis sposób? a z koleji na tym screenie widac zbliska drzewo:

 

http://img143.imageshack.us/my.php?image=12313ni0.png

 

Rzucilem na wszystko teksture i na pniu ładnie się rozprowadziła ale na gałęziach wygląda okropnie. Co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Aby tekstura ładnie wyglądała na obiekcie muszisz go zmapować. Poczytaj najlepiej o tym tutki lub manuala.

 

Ta linia jest widoczna po prostu dlatego, że zupełnie tekstura nie pasuje do tła. Na obrazku masz jakąś suchą trawę, krzaki, a na tym plane nic, tylko kolor zielony. Zastanów się także nad perspektywą - kamerę umieść w takim miejscu, w jakim umieszczony był aparat robiący zdjęcie. Do tego dochodzi odpowiednie oświetlenie sceny. Tło masz troszeczkę rozmyte, więc musiałbyś także w scenie dopracować odpowiednio DOF, aby ładnie się komponowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. A wiec nie pasuje ogolna forma. Drzewa sa maxymalnie sztywne z nienaturalnymi galeziami. Wyglada jakbys skopiowal jedno bez nawet obracania. To stanowczo za malo. Brakuje mi np jakis korzeni, galezi biegnacych w rozna strone itp. Ponad to one lewituja. Kazde drzewko u podstawy powoduje delikatne wzniesienie gruntu. U Ciebie surowo wyrasta z ziemi ktora ma wyglad materaca. Naspetnie popatrz na plany. Trawa masakrycznie odznacza sie ostra i prosta linia od rozmytej fotki lasu, ktory w dodatku sugeruje jak by byl w jakiejs dolinie. Jednym slowem popatrz na jakies fotografie...i zrob na wzor. masz sporo do poprawy. Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejsza o drzewa:P napewno jest w nich duzo do poprawy. chcialem je dac po to zeby zobaczyc czy z nimi bedzie to jakos wyglądac lepiej. Tło nie pasuje do trawy faktycznie ale jak dobrac idealnie trawe do tła..szukalem wiele zdjec i to wydawało sie nbajlepsze. Trawa to zwykly plane z narzuconą teksturą trawy...co jeszcze mzona z nią zrobić? Da sie napewno zrobić łodyszki wystające w kilku miejscach ale to tez nie wiele by zmienilo. Co do swiatła tez nie jestem pewien czy uzyc kilku omni czy jeden target spot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tła, linię horyzontu koniecznie odsunęłabym dalej.

 

potem możesz się pobawić mgłą (fog), ustawiając kolor foga tak żeby tylna część gruntu kolorystycznie pasowała do tła.

 

grunt wartoby urozmaicić, rozrzucić jakieś kamienie, drobne krzaki, które ewentualnie zakryłyby linię horyzontu.

 

można też dać na materiał gruntu gradient w opacity, tak żeby im dalej tym przeźroczyściej, w ten sposób unikniesz takiej wyraźnej kreski.

 

światło - ładnie by tu wyglądało światło słoneczne, czyli promienie równoległe, czyli target direct. cienie włączyć. dodatkowo, jeśli gdzieś będzie za ciemno, można doświetlić spotami albo omni, ale nie zawsze trzeba.

warto też dać jakiś GI, można włączyć light tracer lub radiosity, lub coś podobnego jeśli nie renderujesz w scanlinie, można dać skylight.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza zasada aby scena wyglądała realnie : realne modele. To znaczy

 

W rzeczywistości trawa to nie płaska powierzchnia z nałożoną texturą. Trawa to źdzbła trawy w różnych odcianiach, wielkościach, kierunku itp.

słowa kluczowe: fur, scatter, displacement

 

W rzeczywistości trzewo to nie słup telefoniczny ale zawiła, złożona, różnorodna struktura.

pomoc:

http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=109&unfold=exclusive

http://www.andrzejgasior.com/index.php?lang=pl&SITE=tutek&tutek=Tworzenie_prostego_drzewa.png

 

dalej jeśli koniecznie chcesz używać plane z texturą jako drzewo to musi być kanał alpha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na koniec zmień kąt kamery bo nie uzyskasz dobrego "choryzontu" :) patrząc z góry. Weź znajdź sobie jakieś zdjęcie referencyjne i spróbuj ustawić kamere tak aby uzyskać podobne kąty. DOFa nie radze stosować w krajobrazach, bo uzyskasz efekt miniaturowego modelu. Zazwyczaj punkt ostrości jest w takim przypadku daleko od kamery, przysłona duża w dziennym świetle i głębia ostrości sięga do nieskończoności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy to nie ma byc krajobraz tylko scena dla pewnej animacji. Mam problem z dobraniem od powiedniego zdjecia na scenerie w oddali albo na odwrót dopadowanie trawy do sceneri z creena.

 

Znalazłem czyjąs prace ze złotej galeri któar jest zrobiona idealnie tak jaką ja se ją wyobrazałem tylko ze z większą ilością drzew.

Oto link do tej pracy:

 

http://www.max3d.pl/goldview.php?id=11

 

PRosze, możecie powiedziec jak mniejwiecej zrobić taką scenerie? Chodzi mi głównie o trawe i o niebo czuli to co widac w oddali.Biorąc pod uwage ze jestem początkujący prosze o dokladniejsze opisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuje zmienić temat ale jakis komunikat sie pokazuje...ok postaram sie zrobić drzewo(a) i trawe i wtedy utworze ponownie ten temat. Tylko potrzebuje jakiś wskazówek co do trawy? może jakis tutorial ten co jest na tej stronie czyli trawa(super!) nie bardzo mi wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności