furion2006 Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 Witam. Na tym screenie widac drzewa(mniejsza o to ze nie dokończone), tło i trawe: http://img159.imageshack.us/my.php?image=sgfsfna6.png Co jest tu nie tak? Cały czas mi tu coś przeszkadza, daleko tej scenie do ładnego terenu:( Ta linia łącząca trawe z tapetą tłą jest strasznie rzucająca się w oczy:( nie wiem co z tym zrobić. Może pozasłaniać ją np. dużą ilością drzew i tak dalej? No ale inni raczej tak nie robią prawda? jest na to jakis sposób? a z koleji na tym screenie widac zbliska drzewo: http://img143.imageshack.us/my.php?image=12313ni0.png Rzucilem na wszystko teksture i na pniu ładnie się rozprowadziła ale na gałęziach wygląda okropnie. Co z tym zrobić?
piotrek Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 Aby tekstura ładnie wyglądała na obiekcie muszisz go zmapować. Poczytaj najlepiej o tym tutki lub manuala. Ta linia jest widoczna po prostu dlatego, że zupełnie tekstura nie pasuje do tła. Na obrazku masz jakąś suchą trawę, krzaki, a na tym plane nic, tylko kolor zielony. Zastanów się także nad perspektywą - kamerę umieść w takim miejscu, w jakim umieszczony był aparat robiący zdjęcie. Do tego dochodzi odpowiednie oświetlenie sceny. Tło masz troszeczkę rozmyte, więc musiałbyś także w scenie dopracować odpowiednio DOF, aby ładnie się komponowało.
Zbychowaty Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 Witaj. A wiec nie pasuje ogolna forma. Drzewa sa maxymalnie sztywne z nienaturalnymi galeziami. Wyglada jakbys skopiowal jedno bez nawet obracania. To stanowczo za malo. Brakuje mi np jakis korzeni, galezi biegnacych w rozna strone itp. Ponad to one lewituja. Kazde drzewko u podstawy powoduje delikatne wzniesienie gruntu. U Ciebie surowo wyrasta z ziemi ktora ma wyglad materaca. Naspetnie popatrz na plany. Trawa masakrycznie odznacza sie ostra i prosta linia od rozmytej fotki lasu, ktory w dodatku sugeruje jak by byl w jakiejs dolinie. Jednym slowem popatrz na jakies fotografie...i zrob na wzor. masz sporo do poprawy. Pozdrawiam:)
furion2006 Napisano 6 Listopad 2006 Autor Napisano 6 Listopad 2006 Mniejsza o drzewa:P napewno jest w nich duzo do poprawy. chcialem je dac po to zeby zobaczyc czy z nimi bedzie to jakos wyglądac lepiej. Tło nie pasuje do trawy faktycznie ale jak dobrac idealnie trawe do tła..szukalem wiele zdjec i to wydawało sie nbajlepsze. Trawa to zwykly plane z narzuconą teksturą trawy...co jeszcze mzona z nią zrobić? Da sie napewno zrobić łodyszki wystające w kilku miejscach ale to tez nie wiele by zmienilo. Co do swiatła tez nie jestem pewien czy uzyc kilku omni czy jeden target spot.
piotrek Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 Spróbuj wymodelować trawę, nie tylko teksturę na plane'a. Użyj do tego np. modułów Fur, ewentualnie jakoś inaczej :) Pamiętaj o odpowiedniej kolorystyce.
Ania Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 co do tła, linię horyzontu koniecznie odsunęłabym dalej. potem możesz się pobawić mgłą (fog), ustawiając kolor foga tak żeby tylna część gruntu kolorystycznie pasowała do tła. grunt wartoby urozmaicić, rozrzucić jakieś kamienie, drobne krzaki, które ewentualnie zakryłyby linię horyzontu. można też dać na materiał gruntu gradient w opacity, tak żeby im dalej tym przeźroczyściej, w ten sposób unikniesz takiej wyraźnej kreski. światło - ładnie by tu wyglądało światło słoneczne, czyli promienie równoległe, czyli target direct. cienie włączyć. dodatkowo, jeśli gdzieś będzie za ciemno, można doświetlić spotami albo omni, ale nie zawsze trzeba. warto też dać jakiś GI, można włączyć light tracer lub radiosity, lub coś podobnego jeśli nie renderujesz w scanlinie, można dać skylight.
Lis Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 Pierwsza zasada aby scena wyglądała realnie : realne modele. To znaczy W rzeczywistości trawa to nie płaska powierzchnia z nałożoną texturą. Trawa to źdzbła trawy w różnych odcianiach, wielkościach, kierunku itp. słowa kluczowe: fur, scatter, displacement W rzeczywistości trzewo to nie słup telefoniczny ale zawiła, złożona, różnorodna struktura. pomoc: http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=109&unfold=exclusive http://www.andrzejgasior.com/index.php?lang=pl&SITE=tutek&tutek=Tworzenie_prostego_drzewa.png dalej jeśli koniecznie chcesz używać plane z texturą jako drzewo to musi być kanał alpha.
Lookash Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 ja jeszcze dorzuciłbym swoją radę: rozciągnij tą podłogę i zastosuj DOF (Depth of Field)
Hynol Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 A na koniec zmień kąt kamery bo nie uzyskasz dobrego "choryzontu" :) patrząc z góry. Weź znajdź sobie jakieś zdjęcie referencyjne i spróbuj ustawić kamere tak aby uzyskać podobne kąty. DOFa nie radze stosować w krajobrazach, bo uzyskasz efekt miniaturowego modelu. Zazwyczaj punkt ostrości jest w takim przypadku daleko od kamery, przysłona duża w dziennym świetle i głębia ostrości sięga do nieskończoności.
furion2006 Napisano 7 Listopad 2006 Autor Napisano 7 Listopad 2006 to znaczy to nie ma byc krajobraz tylko scena dla pewnej animacji. Mam problem z dobraniem od powiedniego zdjecia na scenerie w oddali albo na odwrót dopadowanie trawy do sceneri z creena. Znalazłem czyjąs prace ze złotej galeri któar jest zrobiona idealnie tak jaką ja se ją wyobrazałem tylko ze z większą ilością drzew. Oto link do tej pracy: http://www.max3d.pl/goldview.php?id=11 PRosze, możecie powiedziec jak mniejwiecej zrobić taką scenerie? Chodzi mi głównie o trawe i o niebo czuli to co widac w oddali.Biorąc pod uwage ze jestem początkujący prosze o dokladniejsze opisy.
piotrek Napisano 7 Listopad 2006 Napisano 7 Listopad 2006 yyy, chyba trochę głupi przykład, bo Tiger to raczej od 2D jest... :>
furion2006 Napisano 7 Listopad 2006 Autor Napisano 7 Listopad 2006 aniech to:P hmm..na zdjeciach ciezko przedstawic 3d...no ale o taki mniejwiecej wygląd mi chodzi tylko ze w 3d.
Master Kiełbaster Napisano 7 Listopad 2006 Napisano 7 Listopad 2006 Zeób porządne drzewo, później porządną trawę i będzie realistycznie :* Odwałka zawsze będzie wyglądać kiebsko nie mówiąc już o realiźmie.
piksar Napisano 7 Listopad 2006 Napisano 7 Listopad 2006 zlituj sie i popraw temat choryzont bo młodzież patrzy
hcpiter Napisano 7 Listopad 2006 Napisano 7 Listopad 2006 brakuje jeszcze realistycznego horyzontu xD
furion2006 Napisano 7 Listopad 2006 Autor Napisano 7 Listopad 2006 Próbuje zmienić temat ale jakis komunikat sie pokazuje...ok postaram sie zrobić drzewo(a) i trawe i wtedy utworze ponownie ten temat. Tylko potrzebuje jakiś wskazówek co do trawy? może jakis tutorial ten co jest na tej stronie czyli trawa(super!) nie bardzo mi wychodzi.
Rekomendowane odpowiedzi