Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Tym razem Reno ponieważ przeglądałem siatki Pana Bzyka no i się postanowiłem nimi kierować myslę że sie Pan Bzyku nie obrazi, aj jak tak to zamkiemy ten wątek. A no i zmiemiłem se nicka jakby co.

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Do poprawy:

- cureve’sy tworzące przedni zderzak najlepiej przebuduj bo są jakieś chaotyczne

- surfy przedniej szyba powinny być co najmniej na G1 (podobnie jak łączenie tego cienkiego fragmentu zderzaka z resztą – ale czy jest nie widać bo krzywa zasłania)

- maska ma pośrodku lekki fillet ale to pewnie załatwisz poźniej.

Na pocieszenie powiem Ci, że tył jest trudniejszy :] (oraz najlepiej od razu szykuj sobie miejsce z przodu na znaczek)

Napisano

Wiktor- zauważyłem ;)

aouk- próg? chodzi o zderzak?

andy_a

Niewiem o co ci chodzi z tym zderzakiem mi sie wydaje że jest dobry.

g1 czyli jakie wiesz dopiero zaczynam w rhino więc mi wytłumacz.

Środek smochodu tzn łączenie mirorem potem sie tym bede bawił.

Wiem, że ma tam być miejsce na znaczek i wiem jaki jest tył troche przesadzasz.

floo- no to se jeszcze poczekasz.

Dzięki za komentarze.

Napisano

Wiktor/3d XTREAME teraz już za późno zacznij ty robić ten model to potem porównamy, zmieniłes nick? chrzciny robimy wódke przynieś.

anouk- fak własnie zauważyłem niewiem czy jeszcze coś z tym zrobie, ale spróbuje.

Napisano

Co do zderzaka to teoretycznie jest dobry, lecz robiąc w nurbs’ach gdy widzę takie zaciemnione (niby brudne) surfy oraz siatkę wyginającą się to nie wiem dlaczego ale wydaje się mi, że coś jest nie tak :] (a teraz jaśniej – surf powinien być idealnie prosty, ew. przez całą swoją ciągłość zachowywać dany profil a u Ciebie tak nie jest – po środku profil się rozjeżdża i tworzy całkiem nowy). Co do G to chodzi o ciągłość między powierzchniami – G0 punktowa, G1 tangency itd. (dokładniej jest to omówione pod F1). Co do miejsca na znaczek to chodziło mi o odpowiednie zagospodarowanie tam surf’ów bo możesz mieć „lekkie” problemy przy właściwym filetowaniu tego. I jeszcze jedna moja taka mała rada – filletuj na końcu bo inaczej może być nie za ciekawie :)

Napisano

dobra już wiem o co chodzi z tymi ciągłosciami, o kompa sie nie martw jakoś wytrzyma, jak co z mniejsze mesha do minimum i pójdzie, na połączenie mirrorem nie patrzeć to później załatwie, a ten kant to niemam pomysłu co z tym zrobić próbowałem to podzielić i fileta dać ale robota na marne bo to nic nie zmieniło musiałbym powyginać siatke, albo zrobić całe na nowo więc chyba zostanie tak jak jest. Komentujcie coś.

Napisano

pecet poprawi sie ale juz nie w tym modelu patrz niżej.

..:: 3D XTREME ::..- i tu jest problem

komp mi sie zresetował jak włączałem gre i o dziwo znalazł błędy na mom pliku z samochodem i rhino niechce go uruchomić mozna go jakoś odzyskać autobaku tez sie nieda help me!!!

Napisano

Dawcio: jak zrobisz choc mala czesc modelu zapisuj zapisuj i jeszcze raz zapisuj (oczywiscie kazdy zapis do nowego pliku) wtedy unikniesz tego typu klopotow!! Przykladaowo jak robilem Lancie to poszczegolnych plikow z takimi zapisami choc malej czesci pracy mialem ok 900!! Zajmowalo to sporo na dysku ale zawsze moglem wrocic pare ruchow polygonami wstecz ;P Zapisuj sobie np REN_001, REN_002 itd :)

Napisano

no wiem w maxie tak robiłem, ale rhino mi sie nie wysypywał to myślałem że wystarczy 2 3 pliki no trudno, dużo jeszcze zostało z 2 pliku co miałem więc nie do końca wszystko stracone mam nauczkę.

Napisano

Łączenie powierzchni na środku jest złe (powinny być na G3) – teoretycznie można to później zfilletować ale imo się nie opłaca (i zgubisz trochę fajnego detalu). Do prezentacji radziłbym wywalić te krzywe gdyż zaciemniają model

Napisano

pecet- dzięki:)

No to na razie wracam do tego, powód? Porche choć wydawało mi się w miare proste trudno było mi stworzyć niektóre powierzchnie no to posiedziałem nad tym pięknym samochodem no i jest tak jak widać. Troche żałuje, że od razu nie robiłem 2 części no ale wtedy jeszce nie wiedziałem, ale jak będe eksportował do maxa to walne mu symetry(maxowe) i będzie git.

d7b39f1dbad73c0a.jpg

b4be4654fc7ef120.jpg

8b8134850e143f2d.jpg

Napisano

O mam wrażenie że nadciąga renesans nurbsów - kolejna w nich praca

sie zobaczy na razie powiem tylko że te rowki na boki jakoś dziko wyglądają masz może na to jakiś dowód w postaci referki bo ja myślę że to jest inaczej

PS

Ten samochód ma powalone hamulce dotykasz pedału i wylatujesz przez przednia szybę - wiec nie zapomnij o pasach i takiej deseczce pod pedałem żeby broń boże nie wcisnąć go więcej jak 2 mm ;)

Napisano

patry- dzieki niewiem czy tu cos zobaczysz, ale pokaże ci, zrobiłem to tak że zrobiłem sobie jeden centralny punkt i wszystko robiłem według niego, obrysowałem jedną cześć felgi nałożyłęm powierchnie, wytłem tam gdzie miały byc dziury, zrobiłem grubość, pofiletowałem, no i na koniec arrayem zrobiłem 4 kopie.

damusTo - TU jest dużo referek niewiem rowki chyba dobre, chyba że za duże niewiem powiedz coś więcej na ten temat bo niewiem jakie są dzikie:) Ja niewiem czy wogóle rusze to wnętrze a ty mi już o pasach mówisz skąd wiesz jakie ma hamulce masz takiego? Bo jak tak to zazdroszcze choć ja jeszcze nawet prawka niemam dzięki;)

Napisano

Dokładnie ci nie odpowiem bo nie znalazłem w tych referkach, niby to detal i nie musisz sie przejmować ale zwyczajnie nie leży mi ich wielkosć i wyoblenie, wiec sygnalizuję. Jak trafie referkę na tak lub na nie dam znać a ty rub dalej swoje na podobnych zasadach ;)

Napisano

pecet- no to teraz będzie bardzo wyraźnie, czyli próba eksportu do maxa.

No więc były problemy ale w końcu wyeksportowałem jako igesy są jeszcze jakieś bugi, ale niewiem czemu, macie moze jakiś sposób żeby to dobrze wyeksportować? np z tyłu na progu w rowku cos jest źle niewiem czemu, w rhino jest idealnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności