Napisano 9 Listopad 200618 l Witam. Tym razem Reno ponieważ przeglądałem siatki Pana Bzyka no i się postanowiłem nimi kierować myslę że sie Pan Bzyku nie obrazi, aj jak tak to zamkiemy ten wątek. A no i zmiemiłem se nicka jakby co.
Napisano 10 Listopad 200618 l Do poprawy: - cureve’sy tworzące przedni zderzak najlepiej przebuduj bo są jakieś chaotyczne - surfy przedniej szyba powinny być co najmniej na G1 (podobnie jak łączenie tego cienkiego fragmentu zderzaka z resztą – ale czy jest nie widać bo krzywa zasłania) - maska ma pośrodku lekki fillet ale to pewnie załatwisz poźniej. Na pocieszenie powiem Ci, że tył jest trudniejszy :] (oraz najlepiej od razu szykuj sobie miejsce z przodu na znaczek)
Napisano 10 Listopad 200618 l Autor Wiktor- zauważyłem ;) aouk- próg? chodzi o zderzak? andy_a Niewiem o co ci chodzi z tym zderzakiem mi sie wydaje że jest dobry. g1 czyli jakie wiesz dopiero zaczynam w rhino więc mi wytłumacz. Środek smochodu tzn łączenie mirorem potem sie tym bede bawił. Wiem, że ma tam być miejsce na znaczek i wiem jaki jest tył troche przesadzasz. floo- no to se jeszcze poczekasz. Dzięki za komentarze.
Napisano 10 Listopad 200618 l Nooo ladnie nawet :) Mogles zrobic wersje RS ta co ja ;P Bysmy porownali te autka w sensie uzycia 2 innych programow :)
Napisano 10 Listopad 200618 l chodzi o to co przeoczyłeś :) wiem fajne się o tym dowiadywać w rhino jak masz pofiletowane blachy i zrobione plastikowe wstawki :D
Napisano 10 Listopad 200618 l anouk: no faktycznie dobrze, ze zauwazyles... Ehhh Rhino jest fajne ale ten blad bedzie cie duzo kosztowal pracy... :/
Napisano 10 Listopad 200618 l Autor Wiktor/3d XTREAME teraz już za późno zacznij ty robić ten model to potem porównamy, zmieniłes nick? chrzciny robimy wódke przynieś. anouk- fak własnie zauważyłem niewiem czy jeszcze coś z tym zrobie, ale spróbuje.
Napisano 11 Listopad 200618 l Co do zderzaka to teoretycznie jest dobry, lecz robiąc w nurbs’ach gdy widzę takie zaciemnione (niby brudne) surfy oraz siatkę wyginającą się to nie wiem dlaczego ale wydaje się mi, że coś jest nie tak :] (a teraz jaśniej – surf powinien być idealnie prosty, ew. przez całą swoją ciągłość zachowywać dany profil a u Ciebie tak nie jest – po środku profil się rozjeżdża i tworzy całkiem nowy). Co do G to chodzi o ciągłość między powierzchniami – G0 punktowa, G1 tangency itd. (dokładniej jest to omówione pod F1). Co do miejsca na znaczek to chodziło mi o odpowiednie zagospodarowanie tam surf’ów bo możesz mieć „lekkie” problemy przy właściwym filetowaniu tego. I jeszcze jedna moja taka mała rada – filletuj na końcu bo inaczej może być nie za ciekawie :)
Napisano 11 Listopad 200618 l Autor dobra już wiem o co chodzi z tymi ciągłosciami, o kompa sie nie martw jakoś wytrzyma, jak co z mniejsze mesha do minimum i pójdzie, na połączenie mirrorem nie patrzeć to później załatwie, a ten kant to niemam pomysłu co z tym zrobić próbowałem to podzielić i fileta dać ale robota na marne bo to nic nie zmieniło musiałbym powyginać siatke, albo zrobić całe na nowo więc chyba zostanie tak jak jest. Komentujcie coś.
Napisano 11 Listopad 200618 l jakiś bug jest przy łączeniem nadkola z blachami na dole, i nad szparą, ale i tak podziwiam bo ja w nurbsach tylko felgi potrafie ;)
Napisano 11 Listopad 200618 l No mowilem ze ten kant jest "duza problem" ;P To jest wlasnie Rhino... - nie przypilnujesz to problemy pozniej ;P Ale dzielnie walczysz daltego trzymam kciuki za ten samochodzik :)
Napisano 11 Listopad 200618 l Autor pecet poprawi sie ale juz nie w tym modelu patrz niżej. ..:: 3D XTREME ::..- i tu jest problem komp mi sie zresetował jak włączałem gre i o dziwo znalazł błędy na mom pliku z samochodem i rhino niechce go uruchomić mozna go jakoś odzyskać autobaku tez sie nieda help me!!!
Napisano 11 Listopad 200618 l Dawcio: jak zrobisz choc mala czesc modelu zapisuj zapisuj i jeszcze raz zapisuj (oczywiscie kazdy zapis do nowego pliku) wtedy unikniesz tego typu klopotow!! Przykladaowo jak robilem Lancie to poszczegolnych plikow z takimi zapisami choc malej czesci pracy mialem ok 900!! Zajmowalo to sporo na dysku ale zawsze moglem wrocic pare ruchow polygonami wstecz ;P Zapisuj sobie np REN_001, REN_002 itd :)
Napisano 11 Listopad 200618 l Autor no wiem w maxie tak robiłem, ale rhino mi sie nie wysypywał to myślałem że wystarczy 2 3 pliki no trudno, dużo jeszcze zostało z 2 pliku co miałem więc nie do końca wszystko stracone mam nauczkę.
Napisano 15 Listopad 200618 l Łączenie powierzchni na środku jest złe (powinny być na G3) – teoretycznie można to później zfilletować ale imo się nie opłaca (i zgubisz trochę fajnego detalu). Do prezentacji radziłbym wywalić te krzywe gdyż zaciemniają model
Napisano 15 Listopad 200618 l Autor krzywą są tam na g3 może zasłania to to krzywa i dziwnie sie odbicia ustawiły ale są na g3
Napisano 2 Grudzień 200618 l Autor pecet- dzięki:) No to na razie wracam do tego, powód? Porche choć wydawało mi się w miare proste trudno było mi stworzyć niektóre powierzchnie no to posiedziałem nad tym pięknym samochodem no i jest tak jak widać. Troche żałuje, że od razu nie robiłem 2 części no ale wtedy jeszce nie wiedziałem, ale jak będe eksportował do maxa to walne mu symetry(maxowe) i będzie git.
Napisano 6 Grudzień 200618 l Autor o widze ze tu pustki no nic trudno sorki że post za postem ale to nie moja wina, pierwsza felga w rhino
Napisano 6 Grudzień 200618 l O mam wrażenie że nadciąga renesans nurbsów - kolejna w nich praca sie zobaczy na razie powiem tylko że te rowki na boki jakoś dziko wyglądają masz może na to jakiś dowód w postaci referki bo ja myślę że to jest inaczej PS Ten samochód ma powalone hamulce dotykasz pedału i wylatujesz przez przednia szybę - wiec nie zapomnij o pasach i takiej deseczce pod pedałem żeby broń boże nie wcisnąć go więcej jak 2 mm ;)
Napisano 6 Grudzień 200618 l Autor patry- dzieki niewiem czy tu cos zobaczysz, ale pokaże ci, zrobiłem to tak że zrobiłem sobie jeden centralny punkt i wszystko robiłem według niego, obrysowałem jedną cześć felgi nałożyłęm powierchnie, wytłem tam gdzie miały byc dziury, zrobiłem grubość, pofiletowałem, no i na koniec arrayem zrobiłem 4 kopie. damusTo - TU jest dużo referek niewiem rowki chyba dobre, chyba że za duże niewiem powiedz coś więcej na ten temat bo niewiem jakie są dzikie:) Ja niewiem czy wogóle rusze to wnętrze a ty mi już o pasach mówisz skąd wiesz jakie ma hamulce masz takiego? Bo jak tak to zazdroszcze choć ja jeszcze nawet prawka niemam dzięki;)
Napisano 7 Grudzień 200618 l Dokładnie ci nie odpowiem bo nie znalazłem w tych referkach, niby to detal i nie musisz sie przejmować ale zwyczajnie nie leży mi ich wielkosć i wyoblenie, wiec sygnalizuję. Jak trafie referkę na tak lub na nie dam znać a ty rub dalej swoje na podobnych zasadach ;)
Napisano 7 Grudzień 200618 l widze że nieźle sobie radzisz z nurbsami, bardzo ładnie, tylko dawaj lepsze screeny/rendery bo te mało wyraźne
Napisano 8 Grudzień 200618 l Autor pecet- no to teraz będzie bardzo wyraźnie, czyli próba eksportu do maxa. No więc były problemy ale w końcu wyeksportowałem jako igesy są jeszcze jakieś bugi, ale niewiem czemu, macie moze jakiś sposób żeby to dobrze wyeksportować? np z tyłu na progu w rowku cos jest źle niewiem czemu, w rhino jest idealnie.
Napisano 11 Grudzień 200618 l Witam :) Modelik po prostu 1 klasa :* Równiutko i czyściutko, że aż oczy cieszy :) Dawaj następnego up'a !! :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto