Eustach Napisano 24 Listopad 2006 Napisano 24 Listopad 2006 Witam , Nie wiem jak wrzucic swoje zdjecia do maya, jako teksture. Maya sciagnalem niedawno wiec sie jeszcze nie orientuje z gory dzieki
piotrek Napisano 24 Listopad 2006 Napisano 24 Listopad 2006 Poprzerabiaj jakieś tutki, manuala, bo bez tego daleko nie zajdziesz. Stwórz sobie nowy materiał (jak?) i obok atrybutu diffuse (w Attribute Editor) klkinj w taki kwadracik, z okna, któe się pojawi, wybierz file i wskaż plik, który ma być teksturą.
Eustach Napisano 25 Listopad 2006 Autor Napisano 25 Listopad 2006 Wielkie dzięki, To okno z teksturami znałem ale nigdzie nie widziałem tego file, bo go walneli obok innych tekstur :)
Ajgor Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Sorry, ze sie podlacze, ale nie chce zakladac nowego watku, a ten jest podobny. Mam patkie pytanko: A jak wzucic jako teksture plik avi, zeby byl odtwarzany w animacji? Jak wzucam tak, jak normalna teksture, to mi sie wyswietla tylko pierwsza klatka.
piotrek Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 W ustawieniach file node'a zaznacz "As Sequence" lub coś takiego i ustaw odpowiedni zakres wyświetlania.
Ajgor Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Niestety mimo przeszukania calego FileNoda i nigdzie nie znalazlem tej opcji :( W opcjach Image plane jest "Use Image sequence", a w normalnych obiektach nie ma :( W Maxie to bylo proste a tu nie moge znalezc.
piotrek Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Niestety, nie chce mi się teraz uruchmiać Maya, więc nie sprawdzę dokłądnie jak to jest, ale w Helpie mozna znaleźć coś takiego: File Texture can also use a numbered sequence of images, allowing you to use an animation as a texture map. To do this: - Set File Texture Name to the name of one of the first image in the sequence, e.g. "myfile.1.iff" - Turn on the Use Frame Extension attribute to start using an image sequence. - Go to the first frame in your animation where you want the texture to show, set the Frame Extension attribute to the number of the image file you want used at that frame, and keyframe it. - Go to the last frame in your animation where you want the texture to show, set the Frame Extension attribute to the number of the image file you want used at that frame, and keyframe it. To use a sequence of image files to create an animation, the file name must be expressed in one of the following three formats: name.#.ext name.ext.# name.# where name is the base name of the file; # is the frame number (with or without leading 0s), ext is the file extension of the file. Może rzeczywiście trochę bardziej skomplikowane, ale, z tego co można powyżej przeczytać, da się :)
Ajgor Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Czyli wyglada na to, ze trzeba animke rozbic na pojedyncze klatki, i jeszcze zmienic nazwy. Dwa dodatkowe kroki (wyodrebnienie klatek w VirtualDubie, a pozniej seryjna zmiana nazw w Total Commanderze). Zaraz wyprobuje :) Dzieki.
piotrek Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Właśnie sprawdziłem, i okazuje się, że jest taki atrybut jak "Use Image Sequence" w file node :) Możesz spróbować załadować avi, czy jakiś inny plik filmowy, by sprawdzić czy działa. Z tego co widzę w helpie, pliki avi powinny być czytane przez Maya. Może jest skompresowany kodekiem, który nie jest obsługiwany... Jako filmy możesz także użyć formatu *.mov (apple) ale tylko w systemie MacOS.
Ajgor Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Probowalem wlasnie zaladowac tam Avi-ka, ale material robi mi sie po prostu czarny (kodeka na pewno mam w systemie, bo w kazdym innym programie ten avik sie wyswietla prawidlowo - zreszta probowalem wielu filmikow i z kazdym jest to samo). Natomiast po rozbiciu filmu na klatki material dziala jak powinien. To znaczy jest animowana tekstura:) Troche z tym jest dlubania, ale tego nie robi sie na co dzien, wiec da sie z tym zyc :)
Destroyer Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 ja też kiedyś chciałem animacje explozji jako texturke wrzucić i po dłuższych potyczkach, co raz działała a raz nie, rozbiłem na klatki :P to daje pewność i brak problemów i aż tak dużo nie kosztuje :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się