Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Poprzerabiaj jakieś tutki, manuala, bo bez tego daleko nie zajdziesz.

 

Stwórz sobie nowy materiał (jak?) i obok atrybutu diffuse (w Attribute Editor) klkinj w taki kwadracik, z okna, któe się pojawi, wybierz file i wskaż plik, który ma być teksturą.

Napisano

Sorry, ze sie podlacze, ale nie chce zakladac nowego watku, a ten jest podobny. Mam patkie pytanko:

A jak wzucic jako teksture plik avi, zeby byl odtwarzany w animacji? Jak wzucam tak, jak normalna teksture, to mi sie wyswietla tylko pierwsza klatka.

Napisano

Niestety mimo przeszukania calego FileNoda i nigdzie nie znalazlem tej opcji :(

W opcjach Image plane jest "Use Image sequence", a w normalnych obiektach nie ma :( W Maxie to bylo proste a tu nie moge znalezc.

Napisano

Niestety, nie chce mi się teraz uruchmiać Maya, więc nie sprawdzę dokłądnie jak to jest, ale w Helpie mozna znaleźć coś takiego:

 

File Texture can also use a numbered sequence of images, allowing you to use an animation as a texture map. To do this:

- Set File Texture Name to the name of one of the first image in the sequence, e.g. "myfile.1.iff"

- Turn on the Use Frame Extension attribute to start using an image sequence.

- Go to the first frame in your animation where you want the texture to show, set the Frame Extension attribute to the number of the image file you want used at that frame, and keyframe it.

- Go to the last frame in your animation where you want the texture to show, set the Frame Extension attribute to the number of the image file you want used at that frame, and keyframe it.

 

To use a sequence of image files to create an animation, the file name must be expressed in one of the following three formats:

name.#.ext

name.ext.#

name.#

where name is the base name of the file; # is the frame number (with or without leading 0s), ext is the file extension of the file.

 

Może rzeczywiście trochę bardziej skomplikowane, ale, z tego co można powyżej przeczytać, da się :)

Napisano

Czyli wyglada na to, ze trzeba animke rozbic na pojedyncze klatki, i jeszcze zmienic nazwy. Dwa dodatkowe kroki (wyodrebnienie klatek w VirtualDubie, a pozniej seryjna zmiana nazw w Total Commanderze). Zaraz wyprobuje :) Dzieki.

Napisano

Właśnie sprawdziłem, i okazuje się, że jest taki atrybut jak "Use Image Sequence" w file node :)

 

Możesz spróbować załadować avi, czy jakiś inny plik filmowy, by sprawdzić czy działa.

 

Z tego co widzę w helpie, pliki avi powinny być czytane przez Maya. Może jest skompresowany kodekiem, który nie jest obsługiwany...

Jako filmy możesz także użyć formatu *.mov (apple) ale tylko w systemie MacOS.

Napisano

Probowalem wlasnie zaladowac tam Avi-ka, ale material robi mi sie po prostu czarny (kodeka na pewno mam w systemie, bo w kazdym innym programie ten avik sie wyswietla prawidlowo - zreszta probowalem wielu filmikow i z kazdym jest to samo). Natomiast po rozbiciu filmu na klatki material dziala jak powinien. To znaczy jest animowana tekstura:) Troche z tym jest dlubania, ale tego nie robi sie na co dzien, wiec da sie z tym zyc :)

Napisano

ja też kiedyś chciałem animacje explozji jako texturke wrzucić i po dłuższych potyczkach, co raz działała a raz nie, rozbiłem na klatki :P to daje pewność i brak problemów i aż tak dużo nie kosztuje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności