Gość mck Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 Stawiam pierwsze kroki jeśli chodzi o grafikę 3D. Możecie mi napisać, jaki program jest do nauki w tej dziedzinie najlepszy?
Adek_CG Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 niewiem czy jest jakis najlepszy... jednemu podejdzie to drugiemu co innego, wydaje mi sie ze nie da sie tak tego oceniac
patry Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 Do wyboru między innymi masz: 3dsmax, maya, zbrush, blender, rhinoceros i wiele, wiele innych... Do Ciebie należy wybór i już nie będzie odwrotu :*... żarcik :P
Gość obo Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 Najlepsze darmowe - Blender i Wings3d (ten jest do modelowania) A jeśli idzie o płatne to max będzie chyba najlepszym wyborem.
thorgal Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 Kazdy z nas, ceni sobie inny program, jedni wola 3d maxa inni maye, a jeszcze inny wingsa albo xsi... Wings (darmowy) jest bardzo dobry do szybkiego modelowania w "poly" i do robienia unwrapa, Maya sprawdza sie w rigowaniu postaci LightWave 3D w animacjach i w skryptach Max natomiast to taki kombain w ktorym mozna robic wszystko, od modelowania, poprzez teksturing po animacje Najlepszym programem na poczatek jest moim zdaniem 3d studio max ze wzgledu na najwieksza ilosc materiałow edukacyjnych(tutoriali) ale wybor i tak nalezy do ciebie
piksar Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 na to pytanie nie ma odpowiedzi, walcowane to było setki razy
patry Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 Dobry jest też AutoCAD, bo kto powiedział, że nie można w nim zrobić czegoś 3D??
Gość michlord Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 Ja polecam 3dsmax bo inne troche mnie interfejsem odrzucają (szczególnie maya i blender).
streaker Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 patry - nie rozpędzaj się tak, zbrush to tylko uzupełnienie innego programu 3d
Leleń Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 K-3D, amapi3d, anim8or, 3dcanvas, sketchup, zmodeler, autocad, bryce, cinema4d, blender, wings, lightwave, rhino, maya, 3dsmax (kolejnosc nieprzypadkowa) inna polka: vue, mudbox, zbrush, realflow, endorphin, bodypaint ("dodatki" do programow)
blood_brother Napisano 4 Grudzień 2006 Napisano 4 Grudzień 2006 kannu: Kto tu sobie posty nabija:P Ja osobiście polecam xsi. Zaczynałem od 3ds maxa. Dawałem radę przez jakiś rok. Z ciekawości zajrzałem do xsi i od razu przypadł mi do gustu. Według mnie ma wygodniejszy (i przy tym ładniejszy:)) interface od maxa. Ma parę ciekawych rozwiązań w dziedzinie modelingu, jednak w innych dziedzinach też jest dobry. Oczywiście nie jest pozbawiony błędów, czy denerwujących rzeczy. Ogólnie to najlepiej wypróbować, każdy program i wybrać to co najlepiej nam pasuje.
Rekomendowane odpowiedzi