klikus1984 Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 witam chcialbym zrobic szafki kuchenne z shaderem car paint. chodzi o to ze 3D studio tworzy idealnie plaskie powierzchnie, a jak wiadomo takie w przyrodzie nie wystepuja, zeby uzskac dobry efekt musze te powierzchnie nieco znieksztalcic, ale tak, by drzwiczki szafki dalej byly prostokatem :), czy li zeby zmiana nie byla zauwazalna w bryle. moje pytanie : co najlepuiej nadaje sie , zeby powykrzywiac troszke plaskie powierzchnie, myslalem nad Noise albo Bend. pozdro
mathix Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 Nie wiem czy dobrze rozumiem o co Ci chodzi, ale czy o czymś takim jak bump słyszałeś? Bo jak chcesz zrobić nierówności zwiększając ilość poly to możesz już zacząć zbierać na nowego kompa.
tweety Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 panowie chodzi o symulację "nie do końca płaskiej powierzchni" w maxie :] wydaje mi się, że po pierwsze primo: car paint jakoś nie będzie dobrym rozwiazaniem, po drugie primo po prostu dodaj jedną smooth groups na krawędzie i blat. max powinien to zinterpretować jako lekko zakrzywiona powierzchnia. ale imo nie ma sensu się tym przejmować. blaty czy fronty nie muszą zachowywać się zgodnie ze wszlekimi zasadami fizyki. co innego metal (komin wentylacyjny) tutaj musiałbyś się pobawić modellingiem tego komina i wymodelowac proste wklęśnięcie. (jeden podział na boxie wzdłuż osi Y, potem pociągnij o kilka mm wgłąb komina i po sprawie). Pozdrawiam
Hynol Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 A generalnie kto powiedział że płaskie powierzchnie nie występują w rzeczywistości. Nie trzeba wcale tafli szklanej żeby dla oka powierzchnia była idealnie płaska. W czasie dobrej pogody, spokojne jezioro również pracuje jak flat mirror.
Hynol Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 Nie - to było całkowicie serio - Jak masz zamiar mi udowadniać istnienie nierówności na poziomie cząsteczkowym, pamiętaj że czas i przestrzeń również ma charakter kwantowy a za cholere tego nie zobaczysz ani nie zmierzysz. Błąd renderingu powierzchni płaskich pojawia się tam gdzie stosuje się enviroment sferyczny leżący w nieskończoności.
tweety Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 krótko mówiąc: robiąc vizkę nie dbaj o to czy obiekty są idealne pod każym wzgledem :]
Bacry Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 kwantowy charakter czasoprzestrzeni nie ma tu nic do rzeczy. szkło jest formą odlewu- który zmienia się z formy płynnej w stałą. w formie płynnej dąży do najdoskonalszego kształtu czyli sfery, nie ma więc możliwości stworzenia idealnie płaskiej powierzchni w trakcie krzepnięcia. Aczkolwiek dalsze twoje zdanie (na temat enviromentu rzutowanego w nieskończoność) jest jak najbardziej prawidłowe.
klikus1984 Napisano 9 Grudzień 2006 Autor Napisano 9 Grudzień 2006 no prosze ile ciekawych zeczy sie mozna dowiedziec, chcialem tylko cos powykrzywiac, a tu prosze zakrzywiona czasoprzestrzen i 4 wymiar :D dzieki za pomoc
Hynol Napisano 10 Grudzień 2006 Napisano 10 Grudzień 2006 kwantowy charakter czasoprzestrzeni nie ma tu nic do rzeczy. szkło jest formą odlewu- który zmienia się z formy płynnej w stałą. w formie płynnej dąży do najdoskonalszego kształtu czyli sfery, nie ma więc możliwości stworzenia idealnie płaskiej powierzchni w trakcie krzepnięcia. Metoda odlewu typu float to tylko jedna z możliwości (inną jest na przykład walcowanie szkła). Poza tym zjawisko dążenia do kształtu idealnego jest znoszone przez siły masowe afaik. Nigdy nie interesowałem się reologią, ale waść coś tutaj kręcisz. Trzeba by bardzo dużo szkła żeby grawitacja ziemska przestała być brana pod uwage jako jedna z sił masowych.
Rekomendowane odpowiedzi