Skocz do zawartości

car paint + plaskie powierzchnie


klikus1984

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

chcialbym zrobic szafki kuchenne z shaderem car paint. chodzi o to ze 3D studio tworzy idealnie plaskie powierzchnie, a jak wiadomo takie w przyrodzie nie wystepuja, zeby uzskac dobry efekt musze te powierzchnie nieco znieksztalcic, ale tak, by drzwiczki szafki dalej byly prostokatem :), czy li zeby zmiana nie byla zauwazalna w bryle. moje pytanie :

 

co najlepuiej nadaje sie , zeby powykrzywiac troszke plaskie powierzchnie, myslalem nad Noise albo Bend. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

panowie chodzi o symulację "nie do końca płaskiej powierzchni" w maxie :]

 

wydaje mi się, że po pierwsze primo: car paint jakoś nie będzie dobrym rozwiazaniem, po drugie primo po prostu dodaj jedną smooth groups na krawędzie i blat. max powinien to zinterpretować jako lekko zakrzywiona powierzchnia.

 

ale imo nie ma sensu się tym przejmować. blaty czy fronty nie muszą zachowywać się zgodnie ze wszlekimi zasadami fizyki. co innego metal (komin wentylacyjny) tutaj musiałbyś się pobawić modellingiem tego komina i wymodelowac proste wklęśnięcie. (jeden podział na boxie wzdłuż osi Y, potem pociągnij o kilka mm wgłąb komina i po sprawie).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A generalnie kto powiedział że płaskie powierzchnie nie występują w rzeczywistości. Nie trzeba wcale tafli szklanej żeby dla oka powierzchnia była idealnie płaska. W czasie dobrej pogody, spokojne jezioro również pracuje jak flat mirror.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - to było całkowicie serio - Jak masz zamiar mi udowadniać istnienie nierówności na poziomie cząsteczkowym, pamiętaj że czas i przestrzeń również ma charakter kwantowy a za cholere tego nie zobaczysz ani nie zmierzysz.

 

Błąd renderingu powierzchni płaskich pojawia się tam gdzie stosuje się enviroment sferyczny leżący w nieskończoności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwantowy charakter czasoprzestrzeni nie ma tu nic do rzeczy. szkło jest formą odlewu- który zmienia się z formy płynnej w stałą. w formie płynnej dąży do najdoskonalszego kształtu czyli sfery, nie ma więc możliwości stworzenia idealnie płaskiej powierzchni w trakcie krzepnięcia.

Aczkolwiek dalsze twoje zdanie (na temat enviromentu rzutowanego w nieskończoność) jest jak najbardziej prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwantowy charakter czasoprzestrzeni nie ma tu nic do rzeczy. szkło jest formą odlewu- który zmienia się z formy płynnej w stałą. w formie płynnej dąży do najdoskonalszego kształtu czyli sfery, nie ma więc możliwości stworzenia idealnie płaskiej powierzchni w trakcie krzepnięcia.

 

Metoda odlewu typu float to tylko jedna z możliwości (inną jest na przykład walcowanie szkła). Poza tym zjawisko dążenia do kształtu idealnego jest znoszone przez siły masowe afaik. Nigdy nie interesowałem się reologią, ale waść coś tutaj kręcisz. Trzeba by bardzo dużo szkła żeby grawitacja ziemska przestała być brana pod uwage jako jedna z sił masowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności