Napisano 5 Styczeń 200718 l czy istnieje możliwość zapisania albo displacement mapy albo normal mapy z wysculptowanego objektu w blenderze? mam zunwrapowany objekt low poly. potem wchodzę w sculpt mode, dodaję multires i rysuję. no i nie wiem co dalej? chcę uzyskać mapkę która, jeśli ją nałożę znowu na ten low poly objekt, pokazuje detale które wysculptowałam. próbowałam Render => bake render meshes => Normal, ale to zapisuje mi normale względem globalnych współrzędnych, a nie względem poszczególnych ścianek objektu.
Napisano 5 Styczeń 200718 l u góry w menu jest przycisk render tam masz bake - render meshes i tam wybierasz normal map. tylko musisz wcześniej zrobic uvw unwrapa i podać plik z teksturą itp bo inaczej wypluje sie że nie ma obrazu do wypalenia
Napisano 5 Styczeń 200718 l Autor Blade - ale wtedy się robią normale względem osi współrzędnych a nie względem ścianek objektu
Napisano 5 Styczeń 200718 l może podrzuć jakiegoś screena. u mnie raczej robił to dobrze.. aczkolwiek nie jestem w tym jakoś specjalnie obeznany itp. narazie cięzko znaleźć cokolwiek na temat tej metody. była jeszcze druga o które pisał Mags w swoim wątku z głowami ale w wielu buildach tego nie znalazłem
Napisano 5 Styczeń 200718 l Autor u mnie to wygląda tak, a chciałabym mieć taką niebieską która tylko tam gdzie się coś narysowało ma inny kolor (totu jest kostką) ja chcę coś jak tu: http://folk.ntnu.no/eigilh/bilder/assassin_normal_map.jpg hm muszę jeszcze raz przeczytać wątek maqsa
Napisano 5 Styczeń 200718 l on to rozkłada w zaleznośCi jak sie zrobiło unwrapa.. opcji jakoś do tego za bardzo nie ma więc chyba inaczej nie bardzo sie da a przynajmniej tą metodą. pokaż jeszcze jak wygląda render z nałożoną normal mapą jest jeszcze taka metda http://mediawiki.blender.org/index.php/Manual/Bump_and_Normal_Maps ale raczej mało zadowalająca... a przynajmniej w manualu tylko tyle można znaleźć. chyba pozostaje tylko samemu kombinować. może w finalnej wersji 2.43 będzie już to obslugiwane jak trzeba Edit: co do formy zapisu to dla mnie raczej mało wazne jak on zapisuje tylko to czy działa ta normal mapa jak nalezy. u mnie działa a przynajmniej na tyle ile ją testowałem.
Napisano 5 Styczeń 200718 l Autor ok tu screen z maksa problem polega głównie na tym że tym sposobem zapisywania uvw map uzależnia się od kierunku w jakim wstawię objekt w scenę, a jak objekt obrócę to może się tak stać że np. część po zacienionej stronie będzie jasna, ponieważ z koloru normal mapy wynika że ta część ma być górna. (na obrazku to widać) a przy tych niebieskich to się przy renderowaniu ustawia że ma się odnosić do tangent (stycznie do płaszczyzny) i nie trzeba się przejmować orientacją objektu. tylko że nie wiem jak uzyskać takie zapisywanie w blenderze. heh chyba poczekam na tą następną wersję
Napisano 5 Styczeń 200718 l Ja tez nie wiem jak w blenderze, wyszła wersja 2.43RC1 jeszcze jest w fazie testow, wspiera rendering z normalami z tangentem,blenderem zainteresowałem się dosyć niedawno, można próbować wypalić mapkę w tym engineering.soclab.bth.se/tools/177.aspx . tylko nie wiem nawet jak się w blenderze uv-mapke robi. heh czytam helpa poki co. edit:: screenshot mapka wypala sie jakies 23s , przykladowa glowa:
Napisano 5 Styczeń 200718 l brumugun, w trybie edycji zaznaczasz krawedzie które chcesz miec jako seam i dajesz bodajrze ctrl+e dajesz mark seam. później przechodzi do trybu uvw face select zaznaczasz calosc i klikasz u wybierając unwrap. póxniej pozostaje juz pobawić sie w oknie uv image editor. oczywisci seamy zaznaczasz jak chcesz.
Napisano 5 Styczeń 200718 l Autor brumgun - fajny tutorial o uvw jest tu: http://www.computerarts.co.uk/tutorials/3d__and__animation/uv_layout_in_blender ten ORB wygląda objecująco, dzięki. edit: tylko nie wiem jak zrobić w blenderze trójkąty, żeby ORB to umiał czytać
Napisano 6 Styczeń 200718 l Ania: w trybie edycji zaznacz wszystkie ścianki i Ctrl+T (a Alt+J robi quady ale nie zawsze z tych ścianek co trzeba :| )
Napisano 14 Styczeń 200718 l Moze poczekaj na stabila albo rc2, nie wiem czemu opcje wypalania zniknely. Jezeli chcesz miec to teraz poszukaj starszego builda poprostu. Zezby zamienic obiekt na trisy nacisnij ctrl+T w edycji, zeby zamienic trisy na kawadraciki ctrl+j Edit: Jak zwykle spuzniony :D