Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Uzywam tak jak zawsze ale teraz kasuje mi tekstury , tak jak na rysunku :

 

 

 

831c141d37efdbedmed.jpg

 

 

 

btw. robie model pistoletu i chce zmiejszyc spust ale kasuja sie tekstury :(

 

Moze ktos zna lepszy po mysl na zmniejszenie spustu po dwóch stronach ?

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pokaż siatkę, bo ja tutaj spustu nie widze, boolean nigdy nie był dobrym rozwiązaniem, chyba że na przedmioty proste do bólu. Boolean ma to do siebie, że prawiwe zawsze psuje siatke i pozniej takie są tego efekt. Moja rada: po prostu zrezygnuj z booleana

Napisano

Nie kasuje tekstur tylko powierzchnie. Spust nie jest widocznie zamkniętą całkowicie siatką. Nie lepiej go zeskalować w osi pionowej?

Napisano
  • Autor

Mozesz jasniej ? ucze sie 3 dzien 3dsmaxa :P

 

Tak aktualnie wyglada pistol

 

e397347f3a70f551med.jpg

Napisano

W tym przypadku lchyba epszym rozwiązaniem będzie po prostu ręczne wymodelowanie tego spustu.

 

Poczytaj do tego tutki, bo za rączkę raczej nikt nie bedzie prowadził cię.

Napisano

Co to wogóle za moda, żeby najpierw nakładać tekstury, a potem modelować... Z booleanem w tym wypadku daj sobie spokój i zainteresuj się poly-modelingiem. Gdybyśmy ciągle mieli komune, to za taką siatke na sybir by cię zesłali :P .

Napisano

Unikaj Booleana, dopiero w maxie 9 jakoś lepiej działa, ale we wczesniejszych wersjach bardzo łatwo kaszanił siatkę. Jak zobaczyłem temat watku, to pierwsze skojarzenie było takie, że naprawdę zdziwiłbym się, gdyby tytuł brzmiał; "Brak problemów z booleanem".

Napisano
Unikaj Booleana, dopiero w maxie 9 jakoś lepiej działa, ale we wczesniejszych wersjach bardzo łatwo kaszanił siatkę. Jak zobaczyłem temat watku, to pierwsze skojarzenie było takie, że naprawdę zdziwiłbym się, gdyby tytuł brzmiał; "Brak problemów z booleanem".

 

:) a wy dalej swoje :P

w moim evo diura w przodzie jest robiona booleanem i bledow nie ma lepiej niz modelowac :) a dzialm na maxie 8

musze nagrac wkoncu tutka odnosnie booleana ;)

pozdro

Napisano

Nielot, przy prostych modelach wszystko jest zwykle ok, ale im wyższy poziom komplikacji siatki, tym większe szanse na wpadkę...

Napisano

A ja owszem. Poza tym prawie zawsze poly modeling jest szybszy i pewniejszy od boola jak dla mnie.

Napisano

nielot ma rację, do booleana trzeba specyficznego podejścia: z miłością do niego, a wszystko dobrze będzie wychodzić. :)

 

Oczywiście w pewnych sytuacjach znacznie lepiej jest ręcznie pociąć facey i je usuwać/extrudować, ale to nie powód, by nie pozostawić na boolu suchej nitki.

Napisano

Hynol, pełne poparcie, polymodeling rulez. Przyznaję co prawda, że booleana na upartego można stosować, ale ja od 2 lat jeszcze ani razu nie modlowałem niczego, do czego boolean by mi się przydał, albo cokolwiek przyspieszał.

Napisano

Ja bardzo czesto używam boola, potem lekko trzeba siatke poprawić i zweldowac trochę wertexów ale to nie problem.

 

W tym modelu już na etapie splina zrezygnowałbym ze spustu i domodelował go osobno.

Napisano

hynol--> tu sie nie zgodze znowu :) gdyz ostatnio robilem kolo od fotala i tam jest taki badziew ze z boxa wychodzi cylinder i w poly napewno ciezko by bylo to zrobic (no moze nie ciezko ale na pewno booleanem szybciej) bo mi to zajelo pare minut :)

aha i ja tez uwielbiam polymodeling ale boolean potrafi ulatwic zycie :)

pozdro

Napisano
  • Autor

ok znalazlem ciekawy tutek o poly modelingu , pozniej go wchlone :) Dziekuje za pomoc

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności