Napisano 8 Styczeń 200718 l Witam, Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum, dlatego wypadało by się przedstawić. Nazywam się Grzesiek i pochodzę z Gdańska, chciałbym zaprezentować swoją pracę w której przedstawiam swoje początkujące umiejętności. Rendery: Siatka(o ile można to tak nazwać): Przedstawiając tą pracę chciałem pokazać na jakim jestem poziomie zaawansowania i poprosić was o kilka rad. Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób tworzy się teksturę UVW (zastanawiam się czy robicie to w taki sposób że wklejacie zdjęcia do photoshopa i je modyfikujecie czy malujecie każdy piksel osobno). Nie wiem także jak tworzyć realistyczne modele postaci bo jak sami widzicie moja praca szczególnie się tym nie wyróżnia. Chciałbym się jeszcze zapytać o najważniejsze - znacie jakieś zrozumiałe tutoriale "krok po kroku" w low poly modellingu(najlepiej postaci) oraz tutoriale tworzenia tych teksturek UVW. Pytam o tutoriale, ponieważ te które znalazłem na internecie wydają się być dobre ale nie do końca zrozumiałe na tym poziomie zaawansowania. Proszę o rady i komentarze. Z góry dziękuje i liczę na wyrozumiałość Pozdrawiam, charlie
Napisano 8 Styczeń 200718 l To nie jest game art... Powinno być przeniesione do Wipa 3d. tutoriale -> wszystko czego potrzebujesz aby zacząć masz tu: http://www.poopinmymouth.com/tutorial/tutorial.htm ściągnij sobie Low poly character series i obejrzyj uważnie.
Napisano 8 Styczeń 200718 l zapal światło, nic nie widzę tutek do oświetlenia - http://www.aversis.be - przy założeniu że masz maxa i vraya
Napisano 8 Styczeń 200718 l Autor Wklejam rendery po zmienieniu oświetlenia: Mam nadzieję że tym razem będzie więcej widać. Ps. Jak by ktoś pytał co on ma na plecach, to miało być coś w stylu jetpacka ale jak widać nie za bardzo wyszło ;/.
Napisano 8 Styczeń 200718 l Wygląda to co najmniej ekstrawagancko :) Ja bym polecił zacząć od jakichś prostych przedmiotów, które w miarę prosto odwzorować. Organikę zostaw sobie na później. Polecam tutoriale Bena Mathisa - chyba wszyscy przez nie przebrnęli. Linki dotyczące teksturowania znajdziesz w temacie podpiętym do forum GA.
Napisano 8 Styczeń 200718 l Omg :O no dobra modelować juz umiesz...ale designerem to ty nie bedziesz :D:D
Napisano 8 Styczeń 200718 l Ojoj, jak chcesz modelowac organike to od czegos prostego zacznij (banan, jabłko itp). Zgadzam się z ziomusiem to nie jest game art ;)
Napisano 8 Styczeń 200718 l Hehe, nie no jak na początki to ludek fajniusi :) PS Raven - co ma banan do organiki?? :P
Napisano 8 Styczeń 200718 l łaj, jedna rada, wklejaj od razu obrazki bezposrednio, a nie linki. wielu ludziom nie chce sie klikac :) co do rad merytorycznych, to nie czuje sie wystarczajaco dobry w te klocki, co by ich udzielac ;p
Napisano 8 Styczeń 200718 l Z pewnością "low poly" to to nie jest. Może to high poly pod normalki. ;) Dla mnie game art to tez projekt HUDa czy nawet przycisku do menu gry wiec tego nie neguje. Jeśli interesuje Cie game art to radze poczytać choćby o działaniu karty graficznej. To naprawdę pomoże zrozumieć jak to wszystko działa, co jest dla niej dobre a czego się wystrzegać. Na początku naucz się panować nad narzędziem, siatką i formą obiektu. Jeśli chcesz robić low poly to musisz wiedzieć które narzędzia używać a które sie kompletnie nie przydają i zapoznać się z terminem polycount i tricount (analogicznie "tris", "poly" i róznice między nimi ). Płyta chodnikowa to lekka przesada by była ale zacznij modelowanie od czegoś prostego co masz w domu i możesz to dokładnie obejżeć, np krzesło, stół, bez wdawania się w szczegóły. To łatwo się też mapuje i texturuje. Jeśli wolisz organikę to już koledzy poradzili wyżej. ;) Postaci zostaw sobie na później. Nie dam żadnych linków bo niestety nie znam odpowiednich do tego poziomu. PS: Nie, nie mam w domu płyty chodnikowej. co ma banan do organiki??Uczy jak układać płaskie powierzchnie i jak operować smooth groups'ami by tworzyły porządane kształty obłości? ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto