wizz Napisano 21 Styczeń 2007 Napisano 21 Styczeń 2007 Witam, mam problem ( chyba ) odnośnie mapowania , jak widac na załączonym obrazku sa zaznaczone 4 'ramienia' pytanie brzmi czy musze mapować kazdy z osobna ? Czy moze da sie jedno zamapować i potem skopiować ? :) w innych softach tak robilem ale w maxie nie radze sobie , :\ Wytłumaczcie jak to krok po kroku zrobic, będe wdzięczny za pomoc. pozdrawiam! ps. to na obrazku to jeden model z jedna UV zeby nie bylo niejasności :)
Kuba Napisano 21 Styczeń 2007 Napisano 21 Styczeń 2007 A próbowałeś detachować wszystkie ramiona, zostawić tylko jedno, zmapować je, a pozostałe odtworzyć przez copy/mirror? Nie jestem biegły w te klocki, jednak wydaje mi się, że takie coś jest możliwe :)
vv3k70r Napisano 21 Styczeń 2007 Napisano 21 Styczeń 2007 utnij jedno, zmapuj, przesun mapowanie poza obszar tekstury (tak zeby sie nei pogryzlo z czyms innym) skopiuj uvw, naloz na inne obiekty (odpowiednio z mirrorami mapienia lub bez), jesli potrzebujesz oddzielnych tekstur to poprzesuwaj w rozne miejsca siatke na rozkladce uvw, zaznacz glowny obiekt, zmapuj, atachnic pozostale, poukaldaj mapowanie na obszarze tekstury... ktora czesc jest niejasna to rozpsize szczegolowo...
Por@szek Napisano 21 Styczeń 2007 Napisano 21 Styczeń 2007 Strasznie utrudniasz sprawe vv3k70r. Wystarczy zrobic tak jak Kuba_ napisal, i pozniej pod unwrapem przesunac kolejne mapowania. Nie zwelduja sie do czasu az tego nie zrobisz w unwrapie wiec spokojnie mozesz je przesuwac jezeli oczywiscie jest taka potrzeba, bo w zaleznosci co robisz, ale jedno mapowanie na jedna noge czasem styknie.
gutekfiutek Napisano 26 Styczeń 2007 Napisano 26 Styczeń 2007 a ewentualna normalmapa sie nie skiepści przypadkiem po mirrorze?
_michal Napisano 26 Styczeń 2007 Napisano 26 Styczeń 2007 Już nawet Doom3 supportował mirrorowane normale. Choć to oczywiście zależy od engine.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się