Gość loran Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 Mam prośbę , prosze o wyjaśnienie co to jest renderowanie, toretycznie, szukam definicji i nie ma nigdzie, wszyscy operują tym pojęciem ale nikt nie wyjaśnia, a ja jest "green horn"
Georgas Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 krótko mówiąc jest to proces przetwarzania grafiki 3d w gotowy do wyświetlenia obraz 2d chwila i masz : http://pl.wikipedia.org/wiki/Renderowanie
vv3k70r Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 jest to proces przetworzenia zbioru danych w forme czytelna dla odbiorcy (czyli z komputerowego na ludzkie)
pecet Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 hehe dobre pytanie, też mam problem żeby wytłumaczyć np. mamie dlaczego komputer cały dzień i noc jest włączony
kotopies Napisano 6 Luty 2017 Napisano 6 Luty 2017 hehe dobre pytanie, też mam problem żeby wytłumaczyć np. mamie dlaczego komputer cały dzień i noc jest włączony Gdybyś miał do dyspozycji sprzęt jaki daje nowoczesna renderfarma w Parku Technologicznym MMC Brainville, to nie musiałbyś mieć włączonego komputera dzień i noc :) Wyobrażacie sobie, że mają tam do dyspozycji największą moc obliczeniową w Polsce do komercyjnego użytkowania? Renderowanie trwa pewnie krótką chwilę i nic się nie zawiesza.
skalpel3d Napisano 6 Luty 2017 Napisano 6 Luty 2017 najkrócej mówiąc renderowanie to obrazowaniem lub prezentacją w naszym przypadku stworzonego modelu poddanego działaniu światła (w tym zawiera się:cieniowanie, naświetlenie, refleksja i refrakcja i wszystkie inne fizyczne procesy wywoływane światłem)
norden Napisano 6 Luty 2017 Napisano 6 Luty 2017 (edytowane) W sumie ciezko stwierdzic dokladnie czym jest renderowanie poniewaz granica tego czym renderowanie jest a czym nie jest w pewnym sensie jest rozmyta... Zalozmy jednak ze rozmawiamy o wyswietleniu czegos na plaskim monitorze albo zapisie do pliku graficznego 2D o jakims formacie. W tym przypadku punkty/piksele takiego obrazu maja koordynaty [x, y]. Jezeli mowimy o obrazie wielokanalowym jak RGB wtedy lista wartosci do kazdego [x,y] jest przypisana dla kazdego kanalu osobno. Bardzo prostym przykladem jest format Netpmb gdzie widac jak bitmapa moze byc zapisana w ASCII. W ponizszym przykladzie nasza bitmapa ma tylko jeden kanal R. https://en.wikipedia.org/wiki/Netpbm_format P2 #typ danych 24 7 #rozmiar w poziomie i pionie 15 # ilosc wartosci na piksel. W tym przypadku 16 biorac 0 pod uwage. 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 3 3 3 0 0 7 7 7 7 0 0 11 11 11 11 0 0 15 15 15 15 0 0 3 0 0 0 0 0 7 0 0 0 0 0 11 0 0 0 0 0 15 0 0 15 0 0 3 3 3 0 0 0 7 7 7 0 0 0 11 11 11 0 0 0 15 15 15 15 0 0 3 0 0 0 0 0 7 0 0 0 0 0 11 0 0 0 0 0 15 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 7 7 7 7 0 0 11 11 11 11 0 0 15 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 W telegraficznym skrocie. Mozemy okreslic renderowanie jako zbior operacji/ funkcji ktorych wynikiem jest przypisanie wartosci dla piksela na obrazie. Mozna jednak poszerzyc definicje o operacje na obiektach 3d a ogolnie mowiac kazdego typu danych gdzie uzywasz tego samego zbioru funkcji by przetworzyc jakies dane wejsciowe na inne dane wyjsciowe. Obiekty 3d to tez tylko i wylacznie lista danych ktore przeliczane sa przez zbior funkcji dajac iluzje przestrzennosci na plaskim monitorze. Tak wiec 3d rozni sie tylko tym od 2d ze mamy doczynienia z innym rodzajem danych wejsciowych i innym zbiorem funkcji ktore przeksztalcaja te dane na cos co moze byc wyswietlone na plaskim monitorze. To tak wlasnymi slowami na szybko. Wybaczcie jezeli nie jest to super poprawna definicja :) staralem sie. Edytowane 6 Luty 2017 przez norden
ca mel Napisano 7 Luty 2017 Napisano 7 Luty 2017 Całe 10 sekund szukania: https://pl.wikipedia.org/wiki/Renderowanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się