Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam prośbę , prosze o wyjaśnienie co to jest renderowanie, toretycznie, szukam definicji i nie ma nigdzie, wszyscy operują tym pojęciem ale nikt nie wyjaśnia, a ja jest "green horn"

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 89,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jest to proces przetworzenia zbioru danych w forme czytelna dla odbiorcy (czyli z komputerowego na ludzkie)

Napisano

hehe dobre pytanie, też mam problem żeby wytłumaczyć np. mamie dlaczego komputer cały dzień i noc jest włączony

Napisano
hehe dobre pytanie, też mam problem żeby wytłumaczyć np. mamie dlaczego komputer cały dzień i noc jest włączony

 

Gdybyś miał do dyspozycji sprzęt jaki daje nowoczesna renderfarma w Parku Technologicznym MMC Brainville, to nie musiałbyś mieć włączonego komputera dzień i noc :) Wyobrażacie sobie, że mają tam do dyspozycji największą moc obliczeniową w Polsce do komercyjnego użytkowania? Renderowanie trwa pewnie krótką chwilę i nic się nie zawiesza.

Napisano

najkrócej mówiąc renderowanie to obrazowaniem lub prezentacją w naszym przypadku stworzonego modelu poddanego działaniu światła (w tym zawiera się:cieniowanie, naświetlenie, refleksja i refrakcja i wszystkie inne fizyczne procesy wywoływane światłem)

Napisano

W sumie ciezko stwierdzic dokladnie czym jest renderowanie poniewaz granica tego czym renderowanie jest a czym nie jest w pewnym sensie jest rozmyta... Zalozmy jednak ze rozmawiamy o wyswietleniu czegos na plaskim monitorze albo zapisie do pliku graficznego 2D o jakims formacie. W tym przypadku punkty/piksele takiego obrazu maja koordynaty [x, y]. Jezeli mowimy o obrazie wielokanalowym jak RGB wtedy lista wartosci do kazdego [x,y] jest przypisana dla kazdego kanalu osobno. Bardzo prostym przykladem jest format Netpmb gdzie widac jak bitmapa moze byc zapisana w ASCII. W ponizszym przykladzie nasza bitmapa ma tylko jeden kanal R.

https://en.wikipedia.org/wiki/Netpbm_format

 

P2 #typ danych

24 7 #rozmiar w poziomie i pionie

15 # ilosc wartosci na piksel. W tym przypadku 16 biorac 0 pod uwage.

0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

0 3 3 3 3 0 0 7 7 7 7 0 0 11 11 11 11 0 0 15 15 15 15 0

0 3 0 0 0 0 0 7 0 0 0 0 0 11 0 0 0 0 0 15 0 0 15 0

0 3 3 3 0 0 0 7 7 7 0 0 0 11 11 11 0 0 0 15 15 15 15 0

0 3 0 0 0 0 0 7 0 0 0 0 0 11 0 0 0 0 0 15 0 0 0 0

0 3 0 0 0 0 0 7 7 7 7 0 0 11 11 11 11 0 0 15 0 0 0 0

0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

 

Feep_netbpm_p2_pgm_example.png

 

W telegraficznym skrocie. Mozemy okreslic renderowanie jako zbior operacji/ funkcji ktorych wynikiem jest przypisanie wartosci dla piksela na obrazie.

Mozna jednak poszerzyc definicje o operacje na obiektach 3d a ogolnie mowiac kazdego typu danych gdzie uzywasz tego samego zbioru funkcji by przetworzyc jakies dane wejsciowe na inne dane wyjsciowe.

Obiekty 3d to tez tylko i wylacznie lista danych ktore przeliczane sa przez zbior funkcji dajac iluzje przestrzennosci na plaskim monitorze. Tak wiec 3d rozni sie tylko tym od 2d ze mamy doczynienia z innym rodzajem danych wejsciowych i innym zbiorem funkcji ktore przeksztalcaja te dane na cos co moze byc wyswietlone na plaskim monitorze.

 

To tak wlasnymi slowami na szybko. Wybaczcie jezeli nie jest to super poprawna definicja :) staralem sie.

Edytowane przez norden

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności