Jump to content

Fotografia: Lukas8410 NIEGaleria progresywna :)


Lukas8410
 Share

Recommended Posts

Witam was, którzy zechcieliście skorzystać z gościny tego wątku i przekroczyć jego próg. Mam nadzieję, ze zdjęcia które tu znajdziecie okażą się - przynajmniej dla niektórych z was - interesujace choćby z tego powodu by się powyżywać na ich autorze - Czyli mnie :)

 

Jestem zupełnie początkującym amatorem fotografii, z aparatem którego nie można nazwać jakkolwiek "potężnym" (szkoda), ale obawiam się, że tylko takim na azie dysponuję.

 

Chciałbym prosić o konstruktywną krytykę zarówno względem aspektów technicznych, jak i estetycznych bowiem chciałbym się czegoś tutaj nauczyć.

 

Dziękuję z góry i pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Oto pierwsze ze zdjęć (nr 1):

 

<a href=1001462zfi3.jpg' alt='1001462zfi3.jpg'>

 

Przepraszam, za ten Fallstart, ale akurat w momencie gdy zakładałem temat zacząłem mieć problemy z internetem.

 

Pytaliście o aparat, otóż jest to Kodak Easy Share z650

 

Poniżej znajduje się nieco inna czarno-biała wersja (nr 2)

1001464zni8.th.jpg

 

Dodatkowo, aby się zrehabilitować już wstawiam kilka kolejnych zdjęć:

 

(nr 3):

1001402zrl0.th.jpg

 

(nr 4):

1001428zzu9.th.jpg

 

(nr 5):

1001526zdn3.th.jpg

 

Żadne ze zdjęć, które zamieściłem tu dzisiaj, jak i żadne ze zdjeć które mam zamiar zamieścić w przyszłości, nie byby w żadne sposób edytowane w programach graficznych, poza jedynie dostosowaniem ich do forum, poprzez odpowiednie zmniejszenie.

 

Zastanwiam się, co powiecie na ich temat, chciałbym zaznaczyć że nie są to najlepsze ze zdjęć które zrobiłem, jedynie kilak wybranych. Z gory dziękuję za odzew i pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe prawde powiedziawszy byłem pewien, że taki właśnie komentarz uzyskam względem zdjęcia nr.3. Wsadziłem je tu tylko dlatego, że w jakiś dziwny sposób coś mi sie w nim podoba :)

 

Jeśli chodzi o zdjęcie pierwsze to jest to palma owinieta sznurem światełek. W kwestii tego zdjęcia zastanwiałem się, czy przypadkiem aby nie było warto pozbyć się tła, by zwiększyć jescze bardziej zjawiskowość planu pierwszego. Nie zrobiłem tego, gdyż z kolei boję się iż byłoby za bardzo wyrwane z kontekstu i straciłoby głębie :)

Link to comment
Share on other sites

No to ja się wypowiem :)

 

Co od zdjęć to tak naprawdę nie ma co podziwiać. To nie jest czepianie się tylko rada więc chciałbym żeby było to tak odebrane.. sam wiele nie potrafię jeszcze ale jednak coś :)

 

a więc tak:

zdjęcie 1 i 2 - kadrowanie, światło (jakaś część nie przedstawiająca nic, do tego jakość, światło kiepskie, zdaję się być słabo ostre) wiem że nie masz z tego co pisałeś dobrego sprzętu ale jednak coś mozna z 5 megapikseli wyciagnąć (tak zakładam).

 

Dalej

zdjęcie numer 3 - no cóż zdecydowanie przepalone a do tego zbyt ciemne i za dużo czerwonego światła, no i ten kadr, palma z prawej przycięta, tragiczne źródło światła z lampy w dole obrazka to bym zdecydowanie obciął, za mało nieba, brak przestrzeni, powiec co chciałeś dzięki temu zdjęciu przekazać..?

 

zdjęcie kolejne no tu jakaś ciekawość mnie zachwyciła.. tylko co to jest? Zdjęcie najbardziej mi się podobające jednak.. kadr - u dołu ucięte bardziej niz na górze.. mogłeś oczywiście zostawić tak przesunięte w płaszczyźnie poziomej ale pion trzeba trzymać :)

 

Pracuj pracuj.. mam nadzieję że pomogłem.. bardziej niz bym napisał ze ładnie i mi się podoba.. pozdrawiam :)

 

edit +

 

Sprawdziłem co to za Twój aparacik i nie jest zły.. lepszy od mojego :( no to teraz to musiasz pokazać coś Ciekawego.. bo dostaniesz lanie :D :

Link to comment
Share on other sites

Dzięki ci Rudylwie za wypowiedź, twoje stwierdzenie na temat mego aparatu dość mnie zaskoczyło, w zasadzie jest to zaledwie hybrydówka. Jeśli chodzi zdjęcia nr. 1 i 2 to chciałbym ci przedstawić jeszcze jedną wersję, która być może nieco skoryguje twoje zdanie co do: "jakiejś części nie przedstawiającej nic" :) W sumie od razu mogłem dać jasniejsze zdjęcie, dlaczego tego nie zrobiłem? O tym pisałem we wczesniejszym poście.

 

(nr 6)

1001459zem5.th.jpg

 

Jeśli chodzi o kadrowanie, to nie bardzo wiem w czym problem jest dosyć równomierne. Światło rzeczywiście słabe, ale w miejscu gdzie zdjęcie robiłem, jedynym źródłem światła były owe światełka właśnie, a zdjęć z flashem unikam, bo barwy mi nie wychodzą dobre, a i zdjęcie bardziej sztuczne (być może jest to tylko kwestia mojego braku umiejętności). Co do tego, że zdjęcie jest mało ostre to osobiście uważam to za plus, bo ów drzewko wydaje się w ten sposób nieco mniej rzeczywiste, co ty na to?

(Rzeczywistym pwoodem nieostrosci zdjęcia, jest to iż gdy je robiłem wiał dość mocny wiatr, który najwyraźniej jednak wpłynął na jego jakość - robię zdjęcia ze statywu).

 

Pytałeś co chciałem przekazać qw kwestii zdjecia numer 3? Zanim odpowiem pzowolę się sobie nieco wytłumaczyć. Wstawiając je tutaj wiedziałem że ma dużo wad, szczególnie to iż jest ono przepalone i ma skopany balans bieli, a i to światełko u dołu również mnie raziło. Wstawiłem je dlatego, że właśnie to przepalenie barw również w pewien sposób daje wrażenie obcości, jakby nierealności fotografowanego miejsca. Jestem przekonany jednak, że możnabyłoby uzyskać ją w nieco bardziej profesjonalny sposób :)

 

Zdjęcie numer 4. Nie za bardzo wiem, o co ci chodzi z tym kadrowaniem ja bym powiedziałe, że to właśnie na górze jest ono badziej ucięte niźli na dole, zgadzam się jednak, że coś jest tam nie tak z tym kadrowaniem.

 

Zastanawia mnie dlaczego nie skomentowałeś zdjęcia nr. 5?

 

Teraz chciałbym ci przedstawić dlaczego mój aprat uważam, za zbyt słaby. Otóż przy niewielkiej ilości światła, tudzież dłuższych czasach naświetlania nawet przy niewielkim Iso (w granicach 100 - 200) występują dość spore szumy. Ponadto, lubi on gubić ostrość szczególnie przy zdjęciach makro a i zoom niewiele tu pomaga, a niestety nie posiadam MF.

 

Jeszcze raz dzięki za wypowiedź i zachęcam do kolejnych :)

Link to comment
Share on other sites

Co do tego, że zdjęcie jest mało ostre to osobiście uważam to za plus, bo ów drzewko wydaje się w ten sposób nieco mniej rzeczywiste, co ty na to?

hmm. jeśli chciałes uzyskać nie realistyczne drzewo to troszeczkę kłuci się z zamierzeniem o braku jakiej kolwiek edycji w psp or ps. Kadr tego pnia jest nudny, nie ma w nim dynamiki.. jak byś go cyknął z innej perspektywy moze by fajnie wyglądało :) Wg mnie dobre zdjęcie to takie, które jest ostre i dobrze zkadrowane..

 

Co od jakości aparatu . porównywałem do mojego pięcio MegaPikselowego. 6 a 5 to róznica ale jak piszesz, że takie szumy to nie wiem.. u mnie mam ok moim zdaniem trochę ustawień i lece. każde zdjęcie obie z róznymi ustawieniami i wtedy robię selekcję.. no i bez obróbki raczej się nie obejdzie. no chyba że będę bardzo zadowolony z oryginalnego. :) pozdrawiam zapraszam do mojego Kącika też :D

 

o co ci chodzi z tym kadrowaniem ja bym powiedziałe, że to właśnie na górze jest ono badziej ucięte niźli na dole
a co do tego to po prostu przekręciłem :)

 

A na większość zagadnień juz sobie odpowiedziałeś myślę sam :D

Link to comment
Share on other sites

Nie zrozumieliśmy się Rudylwie, to nie jest tak, ze chciałem aby ten pień takim wyszedł. Chodzi o to, że myślę iż w rezultacie wyszło całkiem nieźle z tą ostrością, gdyż rzeczony pień stał się mniej rzeczywisty. Chodzi o to, że w tej całej wadzie mozna doszukać się zalety :)

 

Ale wciąż nie uzyskałem od ciebie słówka na temat zdjęcia nr. 5 :D

 

Hmm, a teraz pozwolę sobie pokontemplować "nudność" pnia, jest to myśl warta uwagi :)

 

A oto kolejne zdjęcie (nr 7):

1001533zpcopyom9.jpg

 

Niewiem jak wam, ale mnie strasznie przeszkadza na tym zdjęciu to okno z lewej, niestety nie zdołałem się go pozbyć.

Link to comment
Share on other sites

lekko za dużo nieba ale fajnie.. nie przyczepię się do niczego. :) kadr ładny :)

 

a co do Zdjęcia nr.5 to co mogę napisać wg. mnie to fota testowa a nie finish. i ogólnie to nie wiem co oniej napisac :(

 

+edit.

A gdzie to robione zdjęcie jest?

Link to comment
Share on other sites

To jak i wszystkie zdjęcia jakie póki co prezentuję na tym forum wykonałem w Egipcie nieopodal miejscowości Taba, a dokładniej w pewnym resorcie wypoczynkowym w styczniu tego roku.

 

Chyba już zaczynam rozumieć Rudylwie co próbowałeś mi przekazać na przykład w kwestii tego zdjęcia z palmą. Myślę że fotografia zamieszczona poniżej, okaże się kolejnym zaprzeczeniem błedów popełnionych przy tamtym zdjęciu.

 

(nr 8)

1001535zpjx8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na szczęście powyżej przedstawione zdjęcie jest tylko jednym z szeregu :) Poniżej przedstawiam, takie w którym krzesełka są w centrum i chyba jest ono nawet bardziej dynamiczne. Być może za wadę mozna mu poczytać, to że jest odrobinkę zbyt jasne.

 

Jeśli chodzi o sepię, to faktycznie robię w niej dużo zdjęć gdyż bardzo ją lubię. Sprawia, że zdjęcia są bardziej stonowane, zyskują jakoby powagi. Przyznam, że być może bardziej podobają mi się takie zdjecia, gdyż nei odkryłem prawdziwych pokładów koloru, o tym jednak przekonamy sie w przyszłości :)

 

(nr 9)

1001534pzmiy7.jpg

 

Edit: Po wstawieniu tego zdjęcia, zdecydowałem że ma ono odrobinę za mały kontrast, toteż później w to samo miejsce wstawiłem nieco poprawione. Jest to piwersze ze zdjęć które tu wstawiłem, a które było w jakikolwiek sposób ulepszane.

 

Wszelkei słowa krytyki będą mile widziane. Zachęcam :)

Link to comment
Share on other sites

No to ja się wypowiem :).. nikt się nie zgłasza? mogę? :D:D mogę... ?? :) ja! Ja!.. :D:D:D hehe taki tam wybryk.. :D

 

ok co do zdjęcia lepsze.. od poprzedniego. tak tylko dzbanek na stole jest przycięty - ociąć całkowicie, nie moze być tak ucięty albo z dzbankiem całym albo bez. i z lewej przy okazjii ucinasz filar.. no a wtedy trzeba uciąć też z prawej kolumienki.. w taki sposób zwiękrzysz przestrzeń.. paranolrmalne ale jednak :) ala poprzednie zdjecie ale z takiego oddalenia :)

Link to comment
Share on other sites

Rzeczywiście, aktywnych obserwatorów tego wątku jest bez liku. Musisz się pewnie sporo namęczyć, żeby za każdym razem odpowiadać w nim jako Pierwszy i... ostatni :) Opowiedz nam tu wszystkim jak udaje ci się tak skutecznie radzić sobie z konkurencją, tym tabunem ludzi niezmierzonym :D heheh

 

Poniżej przedstawiam kolejne zdjęcie:

(nr 10)

1001541zpmd5.jpg

Link to comment
Share on other sites

HEJ NO NIE WIEM JAK JA TO ROBIE.. CHYBA ZA GŁOŚNO RYCZĘ JAK LEW :D

ZDJĘCIE BARDZO ŁADNE :) A MYSLAŁEŚ MOZE ZEBY DAWAĆ NAZWY ZDJĘCIOM.. TAKA NAZWA SYMBOLIZUJE I CZĘSTO WYJASNIA CO CHCIAŁEŚ OSIĄGNĄĆ?

 

Bo tak patrząc na to zdjęcię widze od strony technicznej że jest ok ale co ono reprezentuje sobą?

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję :)

 

Rzeczywiście zastanawiałem się nad nadawaniem nazw poszczególnym zdjęciom, ale jest to świeża myśl w mojej głowie i jakoś chyba musi się wprawić w czynnościach nazewniczych :) Na szczęście gdy już się wprawi, to zadziała zapewne retroaktywnie w stosunku do starszych zdjęć :)

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

A, oto następne zdjęcie bez nazwy :)

 

Chciałem je dziś umieścić jeszcze w poprzednim poście (tyle, że zedytowanym), tak by nie produkować ich na darmo, ale wtedy nie byłoby wiadomo, że jednak wciąż coś się tutaj dzieje, że tli się życie :)

 

(nr 11)

1001574zpqj9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czas na kolejne zdjęcie, być może dojdziecie do wniosku iż jestem fanatykiem sepii, a gdy tak stwierdzicie, być może będziecie mieć rację :) Prawda jest taka, że bardzo lubię sepię, gdyż w moim mniemaniu nadaje zdjęciom tajemniczości, ciepła i dziwnego poczucia związku z moim rozumieniem tzw. "wysokiej kultury". Być może z kolei się ze mną nie zgodzicie w tej kwestii, ale w zasadzie nie zrobi mi to różnicy, skoro i tak najpewniej nie wypowiecie się w moim wątku. Co do tego to wydajecie się trzymać jakąś żelazną zasadę, być może to jakaś umowa społeczna, może nawet niepisana hehehe. Radzę uważać, bo jeszcze wyjdzie z tego jakaś UWAGA !!! "Ideologia" hehe :D - W dzisiejszych czasach (z resztą nie tylko) słowo to wydaje się mieć sporą moc.

 

Przejdźmy jednak do zdjęć. Dzisiaj wrzucę nieco więcej niż jedno, gdyż wydają mi się one nieco mniej ciekawe niż kilka poprzenich:

 

(nr 12)

1001584zpzmniejszoneszueu8.jpg

 

Powyższe zdjęcie potraktowałem PS'em poprzez zmniejszenie szumów, które mój aparat lubi wytwarzać, przy niskim świetle (nawet przy nikskim ISO)

 

(nr 13)

1001610zcopyca7.jpg

 

To zdjęcie nie wymagało przeróbek, więc jest że tak powiem: "niepokalane" :)

 

Na razie to tyle, niema się co rozpędzać i tak już mi się kończą zdjęcia z tego wyjazdu. Na koniec przygotowałem kilka wg. mnie smaczków. Jeśli nie są to zdjęcia wykonane perfekcyjnie w rozumieniu technicznym/estetycznym/artystycznym to przynajniej są ciekawe, ale to za dopiero za kilka dni.

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Nie przekonują mnie za bardzo Twoje fotografie, fajne jako ćwiczenia, zabawy ze światłem, kadrem, próbą wydobycia z otoczenia jakiś form geometrycznych i przestrzennych. Ale jednak stanowczo za mało żeby robić z nich galerię. Brakuje im "tego czegoś" co sprawia że masz ochotę wracać do wcześniej obejżanych fotografii, nawet tych czysto "formalnych".

Polecam odłożyć na jakiś czas cyfrę i porobić trochę zdjęcia metodami tradycyjnymi, jak masz ograniczenie w postaci filmu, to wiele lepiej myśli się nad każdym kadrem :)

 

Sepia totalnie nie trafiona, chyba nawet odcień coś nie bardzo, próbowałeś w b-w? może wyszło by ciekawiej. Podpis zakłóca odbiór zdjęć.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

HA !!! A, więc jednak odniosłem sukces moją paplaniną zakrawającą na teorię spisku:) Udało sie uzyskać jakiś komentarz. Drogi Vorku dzięki ci za krytykę ja wiem, że nei są to zdjęcia, które zabijają swoim urokiem. Nie wiedziałem, na jakich zasadach zakłada się tutaj galerie, ale jak widzisz zmieniłem jej nazwę z "Galerii" po prostu na "Galerię progresywną" (po kilku uwagach Rudegolwa), co nieco zmienia jej charakter. Od samego początku nie ukrywam, że chce się tutaj czegoś nauczyć i bynajmnie nie traktuję swoich fotografii jako w pełni ukształtowanych.

 

Hmm jeśli chodzi o sepię, być może rozwiniesz dlaczego jest nie trafiona? Ja ją stosuje, bo lubię, jak z reszta napisałem. Zdjęcia robię najczęściej w 3 wersjach (sepia, color, b-w), ale oczywsitym jest chyba, że nie będę każdej wersji tutaj umieszczał. Naprawdę chciałbym się dowiedzieć, czemu nie jest "trafiona".

 

Przyznaje, że niektóre z zdjęcia z zamieszczonych tutaj były robione na szybko i rzeczywiście nie za każdym miałem okazję się nad nimi zastanowić jak nalezy, toteż stosuję wobec nich określenie: "ładnych obrazków", gwoli samokrytyczności.

 

Na tradycyjny aparat raczej się nie przesiądę (nie posiadam), ale dzięki nauce jaką udało mi się osiągnąć na tym forum z całą pewnością będę się lepiej zastanwiał nad symboliką moich zdjęć i nie tylko.

 

Natomiast jeśli chodzi o podpis, to czemuż miałby rozpraszać? Być może chodzi o, to że nie pzystoi komuś tak nie doświadczonemu jak ja, o którym nawet nie wiadomo czy ma "oko fotografa" podpisywać się w tak noaczny sposób? Sam się nad tym zastanawiałem. Czy to razi?

 

Dzięki więc za odpowiedź i mimo wszystko zachęcam do dalszej krytyki.

Link to comment
Share on other sites

Jako młody nie wyrobiony i wciąż plastyczny jeszcze adept sztuki fotograficznej, chłonę wszystkie ciosy krytyki wymierzone we mnie i no cóż dostosowuję się w bardziej lub mnie pokrętny sposób :) W związku ze wczorajszą -przyznaję istotną dla mnie - krytyką Vorka, postanowiłem dokonać kilku drobnych zmian. Pierwszą z nich jak być może część z was już zauważyła, jest pewna drobna zmiana nazwy wątka :D Dzięki niej nikt już nie powinien mieć wątpliwości, co do tego czy odnajdzie tu już w pełni ukształtowane profesjonalne fotografie.

 

Drugą zmianą będzie usunięcie podpisu na zdjęciach (jednak dokona sie to dopiero wkrótce, gdyż już wcześniej przygotowałem kilka zdjęć na zaś umieszczając pod nimi podpis, a nie chce mi się już teraz usuwać). Co prawda moja wrodzona złośliwość podpowiada mi, że być może wartałoby wręcz podkreślić ten podpis, ale chyba sie jednak powstrzymam :D

 

I wreszcie, w związku z waszą niechęcią do zdjęć martwych (uważam, że macie rację, choć jednocześnie odnajduję w takich zdjęciach przyjemną dozę niepokoju w spokoju i szczyptę tajemnicy, ale jest to uczucie ogólne, a nie jednostkowe i wiem, nie warto stosować tej "techniki" przy każdym zdjęciu w ten sam sposób) postanowiłem wstawić poniższe zdjęcie - chciałbym zauważyć, że jest to pierwsze zdjęcie, które postanowiłem nazwać:

 

Homogeniczna hegemonia śmierci (Czyli zdjęcie Ultramartwe nr 14)

1001658zcopywykontrastobn6.jpg

 

Mam nadzieję, ze potraktujecie to jako żart:)

 

I kolejne z tych mniej ciekawych (te mniej udane wstawiam, gdyż mam nadzieję, że krytykując je będę miał większe, szanse żeby się czegoś nauczyć. Ja wiem że one są raczej średnie, ale nie zawsze do końca wiem dlaczego, więc możecie jeździć po nich jak wam się podoba, byle było to sensowne)

 

(nr 15)

1001671zzmniejszoneszumhx7.jpg

 

Dziękuję za uwagę :)

Link to comment
Share on other sites

jak dlamnie warsztatowo niezle, czasem troche zly balans kolorow. Co do tematow to zdjecia jakos do mnie nie przemawiaja, wydaja sie byc nie przemyslane i malo ciekawe. Brak jakiegos punktu zaczepienia. Co do podpisu to tez mysle ze nie pasuje, nawet psuje plastycznaosc zdjec, powinienes popracowac nad nim. keep goin... :)

Link to comment
Share on other sites

Całkiem spora ilość tych zdjęć jest robiona w pośpiechu, toteż rzeczywiście i bez przemyślenia. Z podpisem to już mówiłem, że się uporam w jakiś sposób. Balans bieli? hmm będę musiał się nad tym zastanowić. Dzięki za krytykę i polecam sie na przyszłość. Niestety teraz już niewiele mogę zrobić z tymi zdjęciami, gdyż zrobiłem je ze trzy tygodnie temu.

 

A, oto kolejne zdjęcia:

 

(nr 16)

1001626zbx8.jpg

 

(nr 17)

1001558zxb6.jpg

 

(nr 18)

1001622zsz5.jpg

 

Przepraszam, że aż trzy (jesli komuś to przeszkadza), ale uznałem, ze tak będzie najlepiej gdyż stanowią one ten sam temat.

 

Ów lampki, będące tematem zdjęć, traktuję jako coś obcego, niezwykle odmiennego miejscu w którym zostały poustawiane. Sprawiły one na mnie wrażeniem jakby pochodziły z innnego świata, ale mimo to przepieknie dopasowały się do naszej rzeczywistości. Niewiem, czy udało mi się ukazać to na zdjęciach, ale na żywo stanowiły przepiekny widok.

 

Niestety jak zapewne sami zauważycie, robiąc te zdjęcia nie miałem jeszcze nawet najmniejszej wiedzy na temat choćby podstaw kadrowania i poucinałem lampki na dwóch ze zdjęć. Mimo wszystko wydają mi się one dośc dobrymi fotografiami. Moim zdaniem są to jedne z najlepszych fotografii jakie tu zamieściłem. Teraz możecie powiedzieć, że się mylę :)

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze co mi sie rzucilo w oczy to "Całkiem spora ilość tych zdjęć jest robiona w pośpiechu, toteż rzeczywiście i bez przemyślenia". Moim zdaniem jesli robisz zdjecie to nie patrz na to zeby zrobic ich jak najwiecej tylko jedno ale solidne, przemysl dokladnie jak jeszcze moglbys zrobic to zdjecie, jak je skadrowac- masz cyfrowke wiec pstrykaj kilkanascie, a chocby nawet kilkadziesiat wersji a potem wybierz najlepsza. Podoba mi sie bardzo zdjecie nr 13 (Homogeniczna hegemonia śmierci (Czyli zdjęcie Ultramartwe nr.13)).

Poprobuj tez inne opcje photoshopa- jak sie domyslam na wiekszosci z nich jest uzyta bichromia, sprobuj inny jej odcien np. np niebieski- uzywaj takiego koloru jaki pasuje do sytuacji- jesli zdjecie ma byc wesole ale zarazem przedstawione w bichromii to uzywaj kolorow cieplych, jesli zdjecie jest smutne uzywaj zimnych kolorow. Na zdjeciu nr 15 wg mnie niepotrzebnie kadr centralny- raczej staraj sie go wystrzegac. Podoba mi sie natomiast tez zdjecie nr 13 to z plytkami, sklania do myslenia co to jest :). I taka moja ostatnia rada- nie dawaj ramek :D psuja efekt foty :) pozdrawiam, mam nadzieje ze cos pomoglem :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki ci Wiggles za wskazówki, są bardzo interesujące pozwolę sobie je skomentować. Co do "zdjęć w pośpiechu" to troszkę źle to określiłem. Część z nich jak np. nr. 12, 13, 14 były wykonane w pośpiechu, ale nie wynikającym z faktu iż nie chcialo mi się bardziej popracować nad daną fotografią tylko, dlatego że rzeczywiście nie było na to czasu (wiadomo, wycieczka, pzewodnik, pośpiech, a jednocześnie chęć zrobienia kilku dobrych zdjęć). Ogólnie gdy mam okazję, to zawsze staram się zdjęciom poświęcić jednak więcej czasu :)

 

Co do Bichromii, to nie zastosowałem jej do żadnego zdjecia (wbrew pozorom :)), ale zastanowię sie nad tym. Co do kadru centralnego, to myślę że niestety (dla wielu moich zdjęć) masz rację, taki kadr bodajże jest skuteczny tylko w zdjęciach kwadratowych. Co do ramek, to dzisiaj obrabiając jedno ze zdjęć przekonałem się o tym dobitnie :)

 

Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam :)

Mnie natomiast czeka jeszcze dużo pracy heh :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Wiggles :)

 

A, dziś przedstawiam zdjęcie, którym lubię się odrobinkę oszukiwać, że jest tak naprawdę jakąś ezoteryczną maszyną pochodzącą z obcej nieznanej nam dotąd kultury z którą zyskujemy kontakt. Jej pierścienie zaś tylko czekają aby się do czegoś dostroić.

 

Ezoteryczny kontakt (nr 19)

1001685zv12fh3.jpg

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Co do zdjęcia, które zamieszczam poniżej, przyznaję się iż bardzo trudno jest mi się jakkolwiek ustosunkować. Byłbym zatem wdzięczny, za jakieś podpowiedzi co do ewentualnych jego wad (Np. tego że kadr jest krzywy, choć nie jestem pewien czy akurat to szkodzi mu najbardziej).

 

Z góry dzięki, pozdrawiam.

 

(nr 16)

1001678zv1yi5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki ci Kucielu za to, że mnie do tego zachęcasz (Zmuszasz:)) Aby móc podać przesłanie zdjęcia, musze je najpierw na łamach tego wątku zanalizować:: Otóż drzwi na drugim planie są drzwiami wyraźnie prostymi, zużytymi, nie posiadają żandej ornamentyki i stanowią symbol ludu prostego, utytłanego w swej (często marnej i mało wzniosłej) codzienności.

Filary zaś są ich zupełnym przeciwieństwem są wysokie, smukłe i zdobione rzeźbieniami (wciąż jednak dość prostymi w swej formie, co legitymizuje je jako pochodzące od ludu prostego). Ponadto ulokowane są w kadrze dużo wyżej niźli drzwi same.

Przesłanie zdjęcia jest więc nastepujące:

W zdjęciu tym chodzi o zbudowanie kontrastu, pomiędzy planem pierwszym, a planem drugim i o ukazanie faktu, którym jest to, że najczęściej

to własnie ludzie prości są filarami światyń które budują, wpisując się tym samy w bezimienną historię swych świątyń na wieki.

 

Obzwiam się jednak, że przesłanie to jest dość niebezpośrednie.

 

Niestety wciąż nie zdołałem utworzyć nazwy dla tego zdjęcia :)

Link to comment
Share on other sites

Witam,

po przejrzeniu całego Twego tematu i obejrzeniu fot, rzucił mi się w oczy (widzę, nie tylko mi) brak pomysłu na większość zdjęć. Być może wiąże się to z brakiem ich głębi i jakiegoś, chociażby tylko Tobie znanego sensu i przeznaczenia?

Jedyne zdjęcie, nad którym się zatrzymałam, ba! zapisałam już nawet u siebie na kompie, co jest wyrazem uznania dla owej pracy, jest ta z kopułą(tak mi się zdaje) o której byłeś w stanie coś opowiedzieć, z czymś Ci się kojarzyła. Wywołała emocje nie tylko w Tobie. (nr 15)

Przy okazji, po skrócie 'nr' nie stawiamy kropki. Niby szczegół, ale jeśli dwadzieścia razy to widzę przy oglądaniu tematu to zaczyna mnie to denerwować.

Dobrze, że zrezygnowałeś ze stanowczego podpisu. Jednak uważam, że jeśli nie wkraczałby tak widocznie w kompozycję, albo inaczej - nie stanowił osobnej części wraz z ramką - nie trzeba by było z niego rezygnować.

Teraz odnośnie samych prac.

Jakkolwiek nie jestem żadnym autorytetem w tych sprawach, to jednak pokuszę się o wyrażenie mego subiektywnego zdania na ich temat.

Pierwsza myśl po przejrzeniu Twej serii egipskiej to krzyk tęsknoty za kolorem. Jeśli stosujesz tak namiętnie sepię, to raczej w staranniej dobranych momentach. Np w zdjęciu nr 5, założę się, że kolory są żywe, jak wszystkie barwy w tamtejszych turystycznych ośrodkach. Bez barw wygląda mdło i nieciekawie. Podobnie z pierwszą fotką, już w wersji b&w wygląda imo ciekawiej, bo jest większy kontrast, no i interesująco wygląda podświetlona kora. Może zrobiłeś jakieś makro tej kory? Mogłoby wyjśc abstrakcyjnie. o_O

Zdjęcie nr 9 mi się bardzo podoba, jednak zrezygnowałabym z fragmentu kadru po lewej, bo jest tam tylko fragment kolumny i ucięte naczynie, ale z drugiej strony to bez naczynia stół byłby zbyt monotonny..

Jedenaste zachwyca śluzowatą powierzchnią wody, nie jako całość, ale ta woda jest dość magiczna (nie można było się kąpać, bo czyszczenie basenu pewnie, co? hehe).

Gdyby nr 13 nie raził mnie tak koszmarnie w oczy tą bielą, nie promieniowało niemal, byłoby chyba najciekawszym z dotychczas zamieszczonych, bo i temat ciekawy i kadr dobrany. Podoba mi się bardzo.

Czternaste też mi się podoba, szczególnie ten cień rzucony nie wiadomo przez co na narożnik.

Podsumowując, wydaje mi się, że warto byłoby w wielu miejscach nie rezygnować z koloru i nie traktować zdjęć jako reportaż z wycieczki pokazujący jedynie, jak wyglądał ośrodek. Albo reportaż, albo nastrojowe fotografie zasługujące na sepię.

Aaaale wyszło tego tekstu, ciekawe, czy komuś prócz autorowi tematu będzie chciało się to czytać. :D

dziękuję za uwagę i pozdrawiam,

colgatte

Link to comment
Share on other sites

Colgatte, twój komentarz robi wrażenie :) Lubię takie kompleksowe wypowiedzi, a jako iż mało komu chce się je pisać, to tym bardziej należy ci się moja wdzięczność. Komentarz zawiera dużo istotnych informacji i spostrzeżeń, jak zwykle pozwolę sobie je skomentować.

 

Chcąc być w pełni szczerym, dopóki nie zacząłem publikować swoich zdjęć nie zdawałem sobie sprawy z tego jak duże znaczenie w fotografii ma robienie zdjęć z treścią (może wam się to wydawać dziwne). Do tej pory gdy robiłem zdjęcia róznym rzeczom, robiłem je głównie dlatego, że coś w otaczającej mnie rzeczywistości, zwracało moją uwagę w sposób dość szczególny. Nie zastanawiałem się jednak wtedy jeszcze dlaczego, to coś mą uwage zwraca. Być może można to zaklasyfikować do kategorii, którą jest: "Tylko, mnie znany sens i przeznaczenie", a którą określiła Colgatte.

 

Zdjęcie nr 15, które zdobyło twoje uznanie, rzeczywiście i ja uważam za jedno z najlepszych w mej półrocznej "karierze".

 

W kwestii podpisu, to zrezygnowałem z niego, głównie dlatego, że zrezygnowałem również z ramki, miałem też poczucie jakbym dokonywał jakiejś formy profanacji, bo w końcu nie jestem żadnym uznanym artystą, a rzkomo niepisane prawo głosi, że tylko zasługują na ten przywilej. Mój podpis prawdopodobnie wróci, ale rzeczywiście w mniej rzucającej się w oczy formie.

 

Odnośnie "krzyku tesknoty za kolorem", zdjęcie numer 5, nie posiadało ich zbyt wiele, a ponadto kolorystyka nie pasowała mi trochę do klasycznej wizji kompozycji tego zdjęcia. Co do reszty zdjęć, to kolorow nie było aż tak wiele. Panowała tam głównie biel, ciemny brąz i zieleń roślin. Ogólnie co do sepii, to i ja przekonuję się, że pasuje tylko do niektórych sytuacji.

 

Wersja b&w, równierz moim zdaniem wygląda odrobinę lepiej w przypadku zdjęcia numer jeden, ponieważ gubi nieciekawe tło, które w dodatku stało się ofiarą szumów i wcale "wbrew zarzutom" nie wydaje mi się mało dynamiczne. Gra światłocienia, jest dość ciekawa imo. Makro niestety nie posiadam, choć zastanawiałem się czy, aby nie zrobić.

 

Zdjęcie numer 9, rzeczywiście jest problematyczne, ale chyba jednak lepiej wygląda z obciętą doniczką (tej wersji nie wstawiłem), pomimo iż faktycznie stół robi się odrobinę mdły.

 

11 - wstawiłem, je właśnie w związu z tą wodą, tworzą sie na jej powierzchni interesujace plamy.

Zaglądając do zdjęcia numer 13 zauważyłem, że skopałem numerację, którą zaraz poprawię. Muszę zadać pytanie, o które zdjęcie numer 13 ci chodziło? O basem, czy o Zdjęcie ultramartwe?

 

Co do 14 to mam mieszane uczucia, bo doprawdy nie mam pojęcia, co mogłoby ono nam powiedzieć. No chyba, że mógłby nam powiedziec o nim coś ten skrytobójca na górze po prawej :)

 

Co do podsumowania to myślę, że odrobinę przesadziłaś gdyż specjalnie unikałem zdjęć, które by w jakiś szczególny sposób ukazywały jak wyglądał ośrodek. Nie mam w zwyczaju robienia zdjęć pocztówkowych, ani reportaży z wycieczek i nie mogę się z tobą zgodzić.

 

Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

A, teraz kolejne zdjęcie (i znów w sepii), które robiłem jeszcze dawniej, gdy nawet nie miałem tego aapratu, którym teraz zdjęcia wykonuję, a właściwie nie miałem żadnego, bo te wykonywałem pozyczonym. Był to jakis kompakcik minolty, jeden z tych cienkich typu point and shoot. Mimo wszystko zdjęcie wydaje mi się, że wyszło całkiem niezłe.

 

Moje wrażenia co do niego poniższego są takiego, jakby przedstawiało ono fagment czyjejś pracowni. Przy czym mam tu na myśli, pracownię człowieka pracującego w odosobnieniu - jakiejś formy pustelnika, który codziennie zmaga się ze swoimi pomysłami. Być może jest to warsztat alchemiczny, a może warsztat jakiegoś 17 wiecznego konstruktora. Wrażenie to podkreśla, choćby lustro i to co pod nim, jak i te przedmioty leżące na parapecie. Fakt, że niema ich tam zbyt wielu może wskazywać na to, iż pracownia została opuszczona.

 

(nr 17)

11te8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cieszę się, że moja wypowiedź sprawiła Ci przyjemność.

Twoje najnowsze zdjęcie jest najlepsze z sepiowych, tajemnicze, klimatyczne, wywołuje jakieś myśli na temat przestrzeni, jednak wrażenie psuje nowoczesne krzesło, z drugiej strony fajnie przelewa się przez nie światło..

(nie będzie więcej długich wywodów, bo na końcu i tak się ze mną nie zgodziłeś :P)

Link to comment
Share on other sites

Również i moim zdaniem ostatnie z Twoich zdjęć jest zdjęciem najlepszym. He he i to chyba, nie nie nie chyba a na pewno przez to okno. W bardzo ciekawy sposób rozświetla ciemniejszą częśc ekranu. Moje pierwsze skojarzenie (o0parte zresztą o teorię dualizmu) było takie, że dzieląc świat na dwie części: ciemną (mroczną, złą..) i jasną (dobrą , bla bla bla), w tej ciemnej wcale nie musi być tak źle, a nawet fajniej.......a tak na poważne to bardzo ciekawe i moim nie popartym doświadczeniem zdaniem dobre

Link to comment
Share on other sites

Droga Colgatte, teraz to dopiero mam obiekcje :) Z większością, spraw jakie opisałaś zgodziłem się, ale nie mogę się zgodzić, że są to zdjęcia, że tak to ujmę "pocztówkowe" to wszystko.

 

Rzeczywiście, mnie się też nie podoba to krzesło, ale cóż poradzić. Jeśli chodzi o przepalenie, to choć ogólnie też postrzegam to jako wadę, to jednak nie tym razem. Otóż według mnie, nie wygląda ono tak sztucznie, jakto przepalenia lubią wygladać. W rzeczy samej, nawet nieźle się komponuje z pomieszczeniem i dodaje zdęciuczegos niezwykłego, ciepłego i jakby tęsknego.

Czegoś takiego co w jakiejś postaci, zapewne w każdym z nas migota.

 

Dziękuję za ten wysyp wypowiedzi i pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Dziś mam dla was zdjęcie, które zaliczam raczej do kategorii eksperymemntalnej.Wykonane tym samym kompaktem co i zdjęcie wczesniejsze. Niestety jakość nie jest oszałamiająca jednak myślę, że i tak wyszło nieźle.

 

Zdjęcie nosi tytuł "Płynne złoto" i wykonane jest z okna samolotu co dodatkowo zmniejszyło jego jakość. Oczywiście podkręciłem je odrobinę w PS'ie, aby nabrało ciekawszych barw.

 

(nr 18)

pict0017zmniejszonecq4.jpg

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

(..)żadne ze zdjeć które mam zamiar zamieścić w przyszłości, nie byby w żadne sposób edytowane w programach graficznych, poza jedynie dostosowaniem ich do forum, poprzez odpowiednie zmniejszenie.

podkręciłem je odrobinę w PS'ie, aby nabrało ciekawszych barw

 

hehe no widzę że to się naprawdę zrobiła progresywna Galeria :D:D coraz lepsze zdjęcia..

 

Jednak pamiętaj ... żeby zrobić ciekawe i piekne zdjęcie trzeba zrobić tysiące mniej ciekawych :) pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Rzeczywiście, wątek się rozwija... progress ad infinitum rzekłbym :) Do PS'a przekonałem się, bo pokazał mi jak przy naprawdę drobnych kilku zmianach, można uratować niektóre zdjęcia. Między innymi twoja w tym zasługa.

 

Jednak pamiętaj ... żeby zrobić ciekawe i piekne zdjęcie trzeba zrobić tysiące mniej ciekawych pozdrawiam.

 

Myśl ta jest budująca, dzięki, ja równiez pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Nom to zdjecie juz calkiem calkiem, sprobuj jeszcze troszke wyostrzyc i delikatnie wzmocnic kontrast- tylko nie za bardzo, zeby nie przepalic na dole i wrzuc, zobaczymy czy bedzie lepiej :)

 

edit: pozwolilem sobie zmienic to zdjecie troszke, ja bym to widzial tak:

 

114011_965769.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmm widzę, że poszedłeś jeszcze dalej niż ja. Twoja wersja bardziej mi się nawet podoba, trochę jakby nawiazuje do baw zachodu słońca, co jak najbardziej pasuje. Wydaje mi się, tylko że kontrast odrobinę wyostrzył brak jakości zdjęcia. Chodzi mi o krawędzie wody z lewej.

 

No cóż, pokombinuje jeszcze z tym zdjęciem, w pełnym wymiarze powinno mi się udać zachować twoje modyfikacje Wiggles, a jednocześnie przynajniej cześciowo uniknąć braku jakości. Gotowy efekt wrzucę na forum w postaci jakiegoś linka czy coś w tym stylu :)

 

Dzięki:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy