Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Heya!

 

Na poczatek... To moj debiut sceniczny :D Jeszcze nigdy nie bralem udzialu w takiej zabawie, a i teraz nie wiem, czy zdolam zakonczyc "zadanie". Czasu malo, praca goni, zycie przytlacza. No nic, mimo wszystko sprobuje cos wydlubac do konca, nawet, jezeli bedzie to po czasie. Liczy sie udzial ;-)

 

Od jakiegos czasu wpadl mi w oko pojazd widoczny na fotce i czekalem na pretekst, zeby zaczac go robic.

 

A tu brzdek, nawet pasuje do tematu. A wiec do dziela... Na poczatek sprobuje zlapac ksztalt i proporcje elementow bez zniszczen:

 

http://hipernet.brda.net/~bik/upload/minibitwa/zlom_02.jpg

 

Generalnie chcialbym uzyskac widoczek podobny do zdjecia, przy czym sam pojazd bylby znacznie bardziej "rdzawy".

 

Pozdrawiam,

--

toomek

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Raffaello
Napisano

witam na forum i życzę powodzenia w zabawie 3d myszką po ekranie ;-)))

projekt zapowiada sie ciekawie,

pozdrro

Napisano

Heya!

 

>Ty to w Mayce robisz?

 

Nie! To Softimage|XSI :D

 

>witam na forum i życzę powodzenia w zabawie 3d myszką po ekranie

 

THX. Nie ukrywam, ze mam duza ochote pogonic kota biednemu gryzoniowi ;)

 

>W końcu się zabrałes za Cougarka.

 

Tiiaaa... Z braku referencji bedzie LOW improwizacja.

 

>Miejscami skala niektórych elementów do poprawy.

 

ehm... Racja... Troche poprawilem. Na razie musi wystarczy, wole skoncentrowac sie teraz na wiekszej zawartosci "wraka we wraku" :)

Generalnie doszlo troche detali i sprowadzilem cougara do docelowej pozy. Szacuje, ze zostanie mi ok. 1000 scianek na detale zniszczen. Mam nadzieje, ze wystarczy... Hm, musi :)

 

--

toomek

Napisano

Ghrrr... Zjadlo grafiki dolaczone do poprzedniego posta. No to jeszcze raz.

 

I jeszcze, jakby malo wszystkiego, grypa sie przyplatala :/

--

toomek

Napisano

Zapowiada się fajnie - ja bym jeszcze spuścił całkowicie z któregoś kola powietrze.

 

Btw. widzę coraz większe grono z Bydgoszczy.

Pozdro

Napisano

HI!

 

>ja bym jeszcze spuścił całkowicie z któregoś kola powietrze.

 

Zalozylem, ze wiecej nie da rady oklapnac. W koncu to samochod opancerzony, wiec na 99,99% ma kola pozwalajace na jazde bez powietrza, po przebiciu pociskami (zazwyczaj takie opony maja gumowy, wewnetrzny kolnierz wokol piasty i to o calkiem sporej srednicy).

Choc przyznaje, ze taka pelna pana moglaby calkiem efektownie wygladac. Sprobuje troche to zrekompensowac peknieciami gumy w poblizu styku kola z ziemia.

 

>Btw. widzę coraz większe grono z Bydgoszczy.

 

Ooo! Faktycznie, witam serdecznie "rodaka" :)

 

Pozdrawiam,

--

toomek

Napisano

Hey!

 

Powoli, malymi kroczkami prace posuwaja sie do przodu. Jeszcze z jedna sesja demolowania i zaczne przymierzac sie do UV-lek. Obawiam sie, ze na normale nie starczy juz czasu :/ Eh, zobaczymy.

 

Pozdrawiam,

--

toomek

Gość Marioza
Napisano

fajne ufo, moze być niezłe, moc w texturze cała

Napisano

>Trochę chyba przegiąłeś z grubością maski.

 

Zasugerowalem sie innym zdjeciem. Te kanciaste stworki powstaja w duzej mierze na indywidualne zamowienia. Wlasciwie co zdjecie, to cos jest troche inaczej. Na jednym ma wciagarke z przodu, na innym juz nie. A to wiezyczka na dachu (moze tez ja dodam... zostalo jeszcze troche scianek do zagospodarowania), a to jej brak itd. Ciekawa jest koncepcja montowanych w boku skrzynek-modulow, ktore mozna konfigurowac jak sie chce - duze, male, otwierane z przodu, otwierane z boku, w pionie, w poziomie. Troche jak klocki lego.

Bardziej spodobala mi sie wersja z masywna maska i dlatego zrobila sie taka gruba :)

 

--

toomek

Gość Marioza
Napisano

o to chyba skrin z gta 4 ;)

Napisano

Heya!

 

Chyba starczy tych scianek, pora zabrac sie za pikselki. Ale juz czuje w kosciach, ze najpierw jakis czas zejdzie na analizowaniu, co i gdzie ma znalezc sie na UV i jak bedzie poteksturowane. Te wszystkie brudy i zacieki ;)

 

Pozdrawiam,

--

toomek

Napisano

Hi,

 

>ciekaw jestem tekstur

 

Ja tez, nawet bardzo. Wlasciwie to beda moje pierwsze teksturki w zyciu, wiec podchodze do tego z duza doza niepewnosci. Poogladam mistrzow, zalamie sie i zaczne dlubac. Co by nie bylo, najwazniejsze, ze bedzie wlasne! :)

 

--

toomek

Gość Marioza
Napisano

jak chcesz uzsykac efekt z tzw konceptu z pierwszego posta to raczej duzego kłotu nie powinienes miec, poza tym w konuc musi być ten pierwszy raz :)

Napisano

Hi!

 

>jak chcesz uzsykac efekt z tzw konceptu z pierwszego posta....

 

Kolorystycznie TAK. O ile poszczegolne "wersje" wozu znaczaco roznia sie wyposazeniem, to kolorystycznie 95% zdjec, ktore widzialem, to wlasnie takie kolorki jak na pierwszym zdjeciu.

Chce za to dodac wiecej zabrudzen, zaciekow i rdzy.

Wlasnie powstaja pierwsze przymiarki do kola. Troche czasu brakuje, ale moze w lykiend uda mi sie na chwile przysiasc.

 

Pozdrawiam,

--

toomek

Napisano

Hi!

 

No, troche cos ruszylo do przodu. Zwazywszy, ze w czwartek - tak na 90% -bede musial wyjechac na kilka dni, to pewnie i tak skoncze model juz poza konkursem. Co tam.

 

Na razie udalo mi sie troche udeptac trojkaty na UV-ce i zaczalem przymierzac sie do tekstury koloru. "W wolnej chwili" naszla mnie ochota na zrobienie jakiego HI, wiec pogmeralem troche przy kole. W sumie, zeby cos z normala zostalo, przy zalozonej wielkosci tekstury, rozciagnalem troche bieznik (juz po zrobieniu modelu, wiec wyszlo na to, ze zostal troche zdeformowany wzgledem "oryginalu", ale ze jakos wyglada, to zostawilem jak jest, bo i tak czasu malo). Przy probie wygenerowania normala zaczely sie schody. Przy pierwszym podejsciu XSI wyliczyl plik o szokujacej wielkosci 0 bajtow :/ Po usilnych namowach z mojej strony ;) cos przeskoczylo i poszedl render na dysk... tylko jak go zobaczylem, to zbaranialem. Generalnie bylo dobrze, ale piasta zostala przesunieta, tak jakby program wyliczyl normala "w perspektywie" (na koncu wrzucilem fragment tekstury, moze ktos madrzejszy mnie oswieci CO TO MA BYC :/ ). A ze nie mam czasu na takie bzdury, to po prostu podzielilem kolo na 3 czesci i wygenerowalem kazda osobno (ostatni pic). Pomoglo. Pozniej to poskladam do kupy na UV-ce i tyle.

 

Pozdrawiam,

--

toomek

Napisano

Fajne:)

a wnetrze jakies przewidziales?

Jesli polycount ci starczy to zrob jakies zgrubsze wnetrze, tak zeby bylo widac ciemne ksztalty przez brudne szyby. Na uvmapie masz jeszcze miejsce.

bo tak bez zadnego wnetrza to troche efekt sie zepsuje. Znaczy na obrazku bedzie ok, ale na zywo w 3d ...

ps. dobre kolo zapasoweto by zdjeli:)

Napisano

Heya!

 

>Koła eleganckie, mógłbyś pokazać low poly z normalem?

 

Ehm... Tylko jak? XSI ma beznadziejny podglad w DX, a na silnikach to nie znam sie za bardzo. Cos tam troche probuje w Unrealu, ale to jeszcze dluga droga do zapanowania nad takimi sprawami jak normale, oswietlenie czy cienie. No cosik sprobuje, jezeli sie uda to na pewno nie omieszkam wrzucic na forum ;-)

 

>a wnetrze jakies przewidziales?

 

Do tego modelu nie planowalem. Zreszta na wiekszosci zdjec srodka nie widac, bo te pancerki maja bardziej przyciemniane szyby niz wiekszosc beemek :) W sumie robilem model w taki sposob, zeby mozna bylo latwo wrocic do mniej wrakowej wersji i zrobic "pelen model" o nieco wiekszej liczbie scianek. I tam zrobie wnetrze, takie umozliwiajace otwarcie drzwi i poogladanie wskaznikow.

 

>ps. dobre kolo zapasoweto by zdjeli

 

Pewnie tak, szczegolnie, gdyby w poblizu byl nasz kontyngent ;-) Inna sprawa, ze nie wiem, czy przy takich kolach - bez obciazenia - widac roznice miedzy nadmuchanym a pustym kolem :D

 

>Bardzo fajny model.

 

Dzieki, bede sie staral, choc to moj pierwszy "kompleksowy" model i przy kazdej sprawie dlugo sie zastanawiam i kombinuje, zanim cos zrobie.

 

>Teraz przyłóż się do tekstury i będzie super...

 

No, powalcze, choc juz wiem, ze nie w ramach "bitwy". Wlasnie potwierdzil mi sie wyjazd. Jutro juz mnie nie bedzie przy kompie, a powrot jest planowany dopiero w przyszlym tygodniu, wiec... :/

 

Ale model skoncze na 100% chocby pozoga czy potop! :D

 

Pozdrawiam,

--

toomek

Napisano

Hehe!

 

Szlag mnie troche wzial na wlasna bezradnosc w sprawie pokazywania normali. No i zawzialem sie, pogrzebalem w silniku i cos udalo sie zrobic. Okazalo sie, ze kluczowa byla skala obiektow (wyeksportowalem je zbyt male i w silniku zadzialaly jakies ograniczenia na zasieg cieni dynamicznych w swiatlach). Cos juz widac, wiec zamieszczam (przed przerwa :/ ) pierwsze skriny z SILNIKA! Huraaa... Na drugim skrinie kolo z normalem i bez (z tylu ;) ).

W poczuciu dobrze spelnionego obowiazku udaje sie na "spoczynek"...

 

--

toomek

Napisano

Hey!

 

Tia, to Unreal. Czekam, az zbiora sie do wydania UT 2007, moze wzorem poprzednich czesci dolacza do niego edytor. Jak nie, to zerkne do Crysisa. Far Cry mial tez calkiem ladny edytor.

 

Pozdrawiam,

--

toomek

Napisano

Heya!

 

Udalo mi sie powrocic na Ziemie. Nie bylo latwo, przywiozlem za to troche zdjec na referki do drugiego z pomyslow (po cougarku) na low poly. Chodzi o taka mala scenografie w stylu gry Lost Planet czy filmu The Thing - uwielbiam zimowe klimaty ;-)

 

Skoro wrocilem, to postaram sie znalezc troche czasu na dalsze prace nad modelem. Na dobry poczatek pierwsze zerkniecie w okna ;-)

 

Pozdrawiam,

--

toomek

 

Ps. Łoś na pierwszym zdjęciu to ja sprzed dwóch dni :D

Napisano

Heya!

 

>Wow, to na Śnieżce jest aż tak? Rewelka.

 

Nooo... Choc zdaje sie, ze i tak trafilismy na specyficzne warunki ;) Generalnie przez 2.5 h schodzenia ze Sniezki nie spotkalismy zywej duszy. Bylo BOSKO!!!

 

>Szybki też w dobrą stronę, będą przezroczyste?

 

Jak pisalem, w tej wersji raczej nie. Troche tam sie dzieje za sprawa speculara i mysle, ze do tego projektu wystarczy. Dodam jeszcze takie jasniejsze zacieki i chyba na tym szybki skoncze. Zaczalem przymierzac sie do zadrapan i rdzy, ale na razie jeszcze nie jestem zadowolony z efektow. Moze dzisiaj pocwicze "technologie produkcji" na drzwiach. Jak cos wyjdzie to wrzuce.

 

Pozdrawiam,

Napisano

Heya!

 

>wow świetny model, idzie super...

 

Dzieki. Choc wlasnie potknalem sie na teksturach. 1024x1024 okazuje sie niezbyt duza iloscia pikseli :/ Szczegolnie, kiedy troche szczegolow udalo sie wrzucic w geometrie (wycieraczki, resory, klamki, zawiasy etc.). Wlasciwie sprawdzam w silniku kazdy pikselek po namalowaniu i zazwyczaj okazuje sie, ze to nie TO :( Tak samo z normalem, gdzie np. na sruby widoczne przy oknach mam na UV 4 piselki do zagospodarowania. Ale nie poddaje sie i powoli, kroczek po kroczku, ucze sie jak to najefektowniej wykorzystac. Ciesze sie, ze zaczalem cos wreszcie dlubac przy teksturkach. Wczesniej glownie modelowalem i troche animowalem. A dzieki temu projektowi juz wiem 2 razy wiecej niz tydzien temu :D

 

Pozdrawiam,

--

toomek

Napisano

Eh! Robienie normali z 4 pikseli jest stresujace ;) Na razie udalo mi sie wydlubac drzwi na tyle, ze jakos wygladaja. Moze przy dalszej zabawie wpadne, jak jeszcze ulepszyc tekstury.

 

Pozdrawiam,

--

toomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności