Skocz do zawartości

Zmniejszenie wagi sceny


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Był topiq o zmniejszeniu czasu renderowania...wiadomo ustawienia okroić najprościej, ale jak chce zrobić scenę z dużą ilością elementów...np.drzewek...to mi kompa nie starczy żeby to wyrenderować...jak zrobić, żeby mi to wyrenderowało...słyszałem o wpisywaniu skryptow...itp, czy to prawda i czy robiliście takie coś?...;]

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przeczytałem spróbowałem...i nie działa...po wrzuceniu pliku mesha do maxa i renderowaniu go nie ma on żadnych nadanych textur i materiałów, i wszystko ma jednolity kolor...jakiśam nadany przez maxa...gdzie błąd...;/

Napisano

Tworząc Vray Proxy musisz sobie przygotować jeden materiał Multi/Sub-object na cały element. Robisz to oczywiście wcześniej, nadając odpowiednie ID odpowiednim elementom, albo po prostu attatchując (ło kuźwa, niezłe) je i wybierając opcję dopasowania materiału do ID - wtedy materiał ściągasz za pomocą kapilary. Po importowaniu takiego mesha jako proxy rzucasz na niego ten materiał multi i jest git. Sam wyrenderowałem w ten sposób zestaw drzew ok. 4 mln poly. Wiem, że to nic dla Vray proxy, ale przy moim aktualnym 1GB RAMu za cholerę nie poszłoby inaczej.

Tak dla przykładu: http://www.josephkosinski.com/main.html

Napisano

Najlepiej to napisać gotowy przepis, …co nie..:) Posiedź trochę i podumaj..Podpowiem ci tyle ze pierw zrób porządek ze swoim systemem!!! I zapraszam na 64bity.Bo na 32 to szkoda nerwów..No i jakieś przyzwoite ramy by ci się przydały, no, ale pierw zacznij od systemu ( P O R Z A D K U) pozdrawiam.Twój kochany kolega.:)

Napisano

No no Ziom...siedze i walcze...hehe...bedzie system, będzie i porządek...hehe, a narazie śmiga...;]...pozdro i dzięki za pomoc wszystkim, dam znać do wymodze ;]

Napisano

a oprocz proxy mozesz zawsze renderowac warstwami i monotowac w psp.

jest to co prawda troche wiecej pracy, ale mniejsze obciazenie dla kompa i wiesza pewnosc ze Ci sie nie zwiesi po 6h renderingu ;)

pozdr.

Napisano

Hehe i udało się, tak mi sie wydaje pzynajmniej. wrzuciłem w scenke 10 drzewek, jedno ma normalnie 26 MB, po zamianie na proxy całość ważyła 176 KB, render trwał 15 minut, wyłączone AA i GI, dorzucam render, taki brzydki i przykładowy, czy to wogóle działa....cgyba działa...dzięki za porady...;]

Napisano

jesteście moimi bogami :p już miałem samobójstwo popełniać przez te drzewa :D

(tyle co mi to nerwów zjadło)

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności