April 3, 200718 yr Szkło – amorficzna ciecz przechłodzona. Najpowszechniejsze szkło to materiał otrzymywany w wyniku stopienia tlenku krzemu (krzemionka, SiO2) z różnymi dodatkami, a następnie szybkiego ochłodzenia tak, aby nie doszło do pełnej krystalizacji krzemionki, lecz aby w strukturze pozostało jak najwięcej fazy amorficznej. Edit: źródła mavericka wydają się być bardziej fachowe...
April 3, 200718 yr Author mysle ze wecie o co mi chodzi(napisałem to w miejscu gdzie można otrzymać pomoc do programu Maya), potrzebny jest mi materiał szkła do auta. ale naprawdę dzięki za zaangażowanie i chęć pomocy:D
April 3, 200718 yr a google wyłączyli? http://www.google.pl/search?hl=pl&q=maya+glass+tutorial&btnG=Szukaj+w+Google&lr=
April 3, 200718 yr Author mirach naprawde dobry pomysł piotrek tez dobry(ale sprawdze jutro bo do szkoły jutro trzeba)
April 3, 200718 yr Mentalowski shader dielectric. Mentalowy dielectric robi ladne szklo spod palca ale ma swoje wady - o ile pamietam nie tworzy ladnej kaustyki jesli zrobimy np dwa szklane obiekty. Druga wada - nie zrobi nam przezroczystosci na alphie obrazka, choc alpha nie dla kazdego ma znaczenie. Ja polecam zwyklego mayowego blinn'a z malym odbiciem i przezroczystoscia polaczonymi z facing ratio oswietlonego mapa hdr. Wychodzi naprawde ladny efekt. Pozdr.
April 5, 200718 yr Author chciałem uzyskac taki efekt http://www.dmmultimedia.com/3dtips_04b.htm to jakiego shadera radzilibyscie uzyc bo(odpowiednika lens material[jak w tym tutorial]) bo probuje i tak mi nie chce wyjsc
April 5, 200718 yr Material to nie wszystko liczy sie jego otoczenie i jak z nim wchodzi w interakcje.
April 11, 200718 yr Mentalowy dielectric robi ladne szklo spod palca ale ma swoje wady - o ile pamietam nie tworzy ladnej kaustyki jesli zrobimy np dwa szklane obiekty. Druga wada - nie zrobi nam przezroczystosci na alphie obrazka, choc alpha nie dla kazdego ma znaczenie. Ja polecam zwyklego mayowego blinn'a z malym odbiciem i przezroczystoscia polaczonymi z facing ratio oswietlonego mapa hdr. Wychodzi naprawde ladny efekt. Pozdr. Kiedys probowalem taka metoda robic szklo ale nie wychodzila mi tym sposobem kaustyka. Jak mam zrobic photon shader?
April 12, 200718 yr Kiedys probowalem taka metoda robic szklo ale nie wychodzila mi tym sposobem kaustyka. Jak mam zrobic photon shader? Ale zaden photon shader nie jest tu potrzebny. Zwykly blinn reaguje bez problemu na fotony z dodatkowego swiatla. Prosty przyklad jest w zalaczniku ;/
April 12, 200718 yr Author nie chce zakładać nowego wątku więc zgłosze moj problem tutaj gdy chce renderowac scene to wyskakuje taki error "LINK 0.0 error 191007: cannot load D:/Program Files/Autodesk/Maya8.5/mentalray/lib/mi_openexr.dll, Nie można odnaleźć określonego modułu." i pokazuje sie szare tło a nie zrenderowana scena help me plz
April 13, 200718 yr Author moze to głupie ale po kazdym włączeniu maya musze po porzestawiac w opcjach renderowania mentalray diagnostics i potem wyłączyc diagnostics, i potem juz mozna renderowac za pomocą mentala. troche to uciążliwe ale co zrobic:(
Create an account or sign in to comment