Napisano 13 Listopad 200321 l Cóż, jakiś czas już chodzi mi po głowie pomysł zamodelowania skutera/ motoru, znanego z drugiej części komiksowych przygód Funky\'ego Kovala \"Sam przeciw wszystkim\". Na początek pudełkowa przymiarka do proporcji, co prawda brak siedzenia i kokpitu, ale te części, jak najmniej widoczne w komiksie wykonam prawdopodobnie na końcu (pewnie coś będę musiał zakombinować z tymi częściami, żeby cały model miał ręce i nogi).
Napisano 13 Listopad 200321 l szczerze mówiąc nie widziałem nigdy tego komiksu ale jestem ciekaw co to za skuterek... krótko mówiąc, będe tu zaglądał :) trzymaj się [piwo] P.S. dobrze to wymysliłeś, że najpierw testujesz proporcje na boxach, bo nie ma nic bardziej wkur... gdy się okaże, że coś się źle zrobiło z powodu niewłaściwych proporcji :)
Napisano 14 Listopad 200321 l jak to nie kojarzysz co to za komiks: funky koval - to kurcze jedna z podstawowych lektur
Napisano 14 Listopad 200321 l Autor przepraszam bardzo Loozack, ale nie pomyślałem, że są przecież ludzie, którzy nie czytają komiksów (poza tym seria o Funkym wyszła dawno temu i nawet pomimo reedycji ciężko ją raczej kupić), poniżej zamieszczam linki do dwóch skanów, które służą mi w głównej mierze jako referencje link1 (obrazek 60kB) link2 (obrazek 150kB)
Napisano 14 Listopad 200321 l funky kowal - super komiks :D ale faktycznie stary, daawno go nie widzialem. prawie tak dobry jak thorgal pozdrawiam keep working :)
Napisano 14 Listopad 200321 l Kowalski, źle mnie zrozumiałeś, ja nie napisałem, że nie czytam komiksów, tylko że akurat tego nie widziałem... tak nawiasem mówiąc to moja półka ugina się pod ciężarem komiksów (jeden sprowadzony z niemiec - Gunsmith Cats [cfaniak]) czekam na rendery [piwo]
Napisano 17 Listopad 200321 l ok, trochę ten pudełkowy pierwowzór poprawiłem, wydaje mi się, że teraz trochę lepiej wygląd, co sądzicie??
Napisano 17 Listopad 200321 l podkusiło mnie jeszcze, żeby posadzić Biped\'a na motorku, wydaje się, że przednia część (od siedzenia do przodu motorku) jest trochę za krótka i wymaga rozciągnięcia
Napisano 17 Listopad 200321 l Genialny pomysl! Ten pojazd bardzo chetnie obejrze w 3d, powodzenia:) Funky Koval, moja mlodosc.... ehh...
Napisano 25 Listopad 200321 l Autor mam problem z wygładzeniem siatki, mam nadzieję, że w miarę dobrze jest on zilustrowany na załączonych obrazkach, na tych z numerem jeden i dwa jest część modelu bez żadnych modyfikatorów, na obrazku 3 nałorzyłem na siatkę Meshsmooth i niestety w obszarze zakreślonym żółtą linią siatka strasznie mi się zdeformowała, na obrazku 4 widać siatkę również z nałorzonym Meshsmooth, jednak po usunięciu kilku polygonówz brzegu siatki - została ona wygłądzona dokłądnie tak jak chciałem (usunięte polygony były wywiniete - pod kątem 90 stopni do części siatki, która ulegała deformacji po nałorzeniu Meshsmooth) wie ktoś może jak sobie z tym problemem mógłbym poradzić?? tak, żebym mógł połaczyć element z obrazka z resztą modelu, i żeby po nałorzeniu Meshsmooth nie pojawiały mi sie takie zniekształcenia na renderze z numerem 3??
Napisano 25 Listopad 200321 l jak dasz chamfer na wewnętrzne krawędzie (zaznaczyłem je na zielono) to powinno być dobrze :) pozdrawiam [piwo]
Napisano 25 Listopad 200321 l Autor wielkie dzięki Loozack, zfazowanie pomogło :D, jako dowód rzeczowy dołanczam obrazek
Napisano 26 Listopad 200321 l Autor ciągle jeszcze dalej niż bliżej, ale wydaje mi się, że motorek zaczyna już wyglądać dobrze
Napisano 26 Listopad 200321 l wygląda coraz lepiej :) a te kolory na rogach to UVW Map czy może różne Material ID ?? tak z ciekawości pytam :D zdrówko [piwo]
Napisano 26 Listopad 200321 l Autor ok, generalnie to co miałem zaplanowane na pierwszy strzał zrobiłem co do pytania to te różne kolory na rogach wynikają z różnego Material ID, generalnie części, które określiłem sobie jako pewne odrębne całości wydzielałem do osobnych elementów i nadawałem im różne Material ID, co do dalszej pracy to teraz siądę nad prętami łączącymi skrzydła z kadłubem (a dokładniej ich mocowaniem do kadłuba i skrzydeł) oraz postaram się jakoś wykombinować (na prostych boxach) jak będzie wyglądał kokpit, jeżeli to się uda mi zrobić to dopracuję siatkę i zajmę się szczegółami (jakieś doklejki, klapki, wgniecenia etc)
Napisano 26 Listopad 200321 l z twoich wypowiedzi widać, że znasz się na rzeczy, przez co tymbardziej nie mogę się doczekać efektu końcowego :) a propo, czy planujesz zrobić jakąś scenkę ?? pozdrawiam [piwo]
Napisano 27 Listopad 200321 l Autor dzięki :), co do scenki to myślę o zrobieniu miasta takiego jak w komiksie (futurystyczne wieżowce, trochę niskiej zabudowy, miasto połorzone nad morzem) lub podobnego (jeżeli pierwsza opcja okaże się zbyt pracochłonna), może nawet pokuszę się o jakąś animację, jeżeli uda mi się dorobić jakąś postać
Napisano 30 Listopad 200321 l Autor Poniżej najnowsze renderki. Widok z boku. Ten sam widok z boku plus kilka szczegółów.
Napisano 30 Listopad 200321 l Autor Przerobiłem trochę owiewkę (bałem się, że prz ostrym hamowaniu Biped dostąpi zaszczytu dekapitacji ;) ). Jednocześnie zrobiłem pierwszą przymiarkę do wyświetlacza i manetki. Renderek poniżej. Co do wyświetlacza to jest on porażką (musiałem się gdzieś walnąć przy tworzeniu wstępnego modelu), gdyż jest on tak umieszczony, że prowadzący, musiałby mieć wsuwaną w korpus szyję z gumy, żeby na nim coś zobaczyć. W związku ztym mam takie pytanie: Jak myślicie lepiej stworzyć jakąś swoją wersję przyrządów, czy też spróbować coś jeszcze pozmieniać z proporcjami (jakoś przesunąć przód dalej od fotela) i wzorować się na komiksowym orginale (siatka jest już \"dość\" gęsta i boję się, że wszystko przy takich próbach zmian popsuję)????
Napisano 30 Listopad 200321 l Ja bym go poprostu przekrecil ekranem do gory tak aby mniej wiecej byl prostopadly do owiewki. Pozdro[piwo]
Napisano 1 Grudzień 200321 l ja bym może spróbował trochę wysunąć przód do przodu (ale głupio napisane :D), a to przekręcenie wyświetlacza to swoją drogą ;) no i cofnij trochę Bipeda, bo ma zbiornik paliwa centralnie między jajami :P pozdrawiam [piwo]
Napisano 1 Grudzień 200321 l Autor hmmm, no cóż w takim razie będę kombinował (lekka zmiana proporcji plus przekręcenie wyświetlacza, zobaczymy co z tego wyjdzie) co do połorzenia Bipeda to wydaje mi się, że jest położony jak powinien (vide zdjęcie) ps. też mi coś z tym siedzeniem na baku nie pasowało, ale po dwóch przejażdżkach motorem kuzyna okazało się, że nie bardzo da się inaczej, człowiek praktycznie od pasa do mostka jest przyklejony do baku
Napisano 1 Grudzień 200321 l chesz mi może powiedzieć, że ta Honda na zdjęciu jest twojego kuzyna ?? :o:o:o
Napisano 1 Grudzień 200321 l loozack maniaku :) BTW za czasow ogolniaka przejechalem sie z kolesiem jego pseudo scigaczem jakas yamaha 400 hehe w jedna strone jechalem z nim a w druga autobusem hehe a potem on mi jeszcze powiedzial ze nie wrzucil nawet czworki :D fajna zabawa ale chyba wolalbym choppera... loozack polecam gre NFS underground mozesz kupic sobie golfa IV Gti i ztuningowac go od podstaw :D tylko z poczatku to auto porusza sie strasznie mozolnie :) a motorek funkiego idzie w dobrym kierunku, bibed siedzi ok moglby byc nawet jeszcze bardziej przyklejony ale to jest zalezny od predkosci z jaka bedzie sie poruszal pozdrawiam
Napisano 1 Grudzień 200321 l Autor nie, nie, on ma jakiś inny motor (może też hondę, może suzuki albo inną yamahe, w każdym razie też podobno bajerancki i wypasiony - dokładnie nie wiem bo sie tym nie bardzo interesuję), a powyższe zdjęcie z blondi na motorze znalazłem na necie
Napisano 1 Grudzień 200321 l ooooo, no to ja się już zabieram za ścią... kupowanie NFS Underground :D a z tym przyklejeniem do zbiornika to przywaliłem jak łysy grzywką o parapet... w końcu skąd ja miałem wiedzieć w jakiej pozycji się jeździ na ścigaczu, skoro jedyne czym w życiu jechałem to pseudo ścigacz (;)) Ogar 200 i krążownik Suzuki Marauder (tym drugim jako pasażer niestety :|), więc ja się już na ten temat nie wypowiadam :D pozdrawiam
Napisano 1 Grudzień 200321 l ja wlasnie wczoraj kupilem :) i zainstalowalem, niektore motywy fajne, klimat probuje nawiazac do Fast and the furious :) niepodobaja mi sie tylo te szerokie ulice, mogliby zwezic je nieco byloby lepiej :) a jakby zrobli jeszcze mnostwo dziur to w ogole poczulbym sie jak w polsce :D
Napisano 10 Grudzień 200321 l Autor na jakąś chwilę odłożyłem motorek na boczny tor i zacząłem dłubać przy elementach sceny, na pierwszy ogień poszedł biurowiec syndykatu Stellar Fox, na razie wydłubałem zgrubny model, renderki w załączeniu
Napisano 10 Grudzień 200321 l Autor dzięki :), wsparcie się przyda, co do szczegółowości modelu to niestety bazuję praktycznie na razie tylko na mojej znajomości AutoCAD (jakoś nie potrafię wczuć się w pracę z pomocami do dokładnego rysowania w maxie) i najpierw rysuję płaskie elewacje, tworzę na ich podstawie model 3D i eksportuję do maxa, gdybym dał za dużo szczegółów to w życiu bym nie uporządkował siatki po eksporcie, jak tylko poprawię modelik to wrzucę rendery i dacie mi znać czy jest wystarczająco szczegółowy
Napisano 10 Grudzień 200321 l hej jak chcesz to mam trzy albumy funkiego w jpegach - niestety w ciut kijowej rozdzialce
Napisano 10 Grudzień 200321 l Autor wielkie dzięki ftorek :), jednak mam kompletną serię i skaner więc jakoś sobie radzę, ale dziękuję za pamięć
Napisano 13 Grudzień 200321 l Autor Dodałem trochę bajerów, nie wiem jednak czy to chociaż trochę pomogło gdyż nic nie zmieniałem w głównej bryle budynku. Nie bardzo wiem jak poprawić ten pudełkowaty wygląd. Poniższe renderki budynku mają kolory zbliżone do tych z komiksu, jednak są to tylko kolory bez żadnych tekstur. Widok ogólny oraz kilka zbliżeń. Poniżej jeden z wrzuconych w scenę Biped\'ów oraz widok na biurowiec z jego perspektywy Jeżeli ktoś ma jakąś opinię na temat tej pracki bardzo by prosił, żeby się nią podzielił. Następnym razem mam nadzieję wrzucić renderki gotowego motorku. Pozdrawiam.
Napisano 13 Grudzień 200321 l In my opinion: powinienes zamieszczac renderki z materialami jednego koloru. Latwiej sie to oglada. Poza tym wiezowiec chyba z zalorzenia mial byc gigantem. Tymczasem ogladajac te rendery wyglada srednio-wielko. Moze to po prostu wina ujec. Czekam na gotowy motor.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto