kowalski Napisano 13 Listopad 2003 Napisano 13 Listopad 2003 Cóż, jakiś czas już chodzi mi po głowie pomysł zamodelowania skutera/ motoru, znanego z drugiej części komiksowych przygód Funky\'ego Kovala \"Sam przeciw wszystkim\". Na początek pudełkowa przymiarka do proporcji, co prawda brak siedzenia i kokpitu, ale te części, jak najmniej widoczne w komiksie wykonam prawdopodobnie na końcu (pewnie coś będę musiał zakombinować z tymi częściami, żeby cały model miał ręce i nogi).
Loozack Napisano 13 Listopad 2003 Napisano 13 Listopad 2003 szczerze mówiąc nie widziałem nigdy tego komiksu ale jestem ciekaw co to za skuterek... krótko mówiąc, będe tu zaglądał :) trzymaj się [piwo] P.S. dobrze to wymysliłeś, że najpierw testujesz proporcje na boxach, bo nie ma nic bardziej wkur... gdy się okaże, że coś się źle zrobiło z powodu niewłaściwych proporcji :)
ftorek Napisano 14 Listopad 2003 Napisano 14 Listopad 2003 jak to nie kojarzysz co to za komiks: funky koval - to kurcze jedna z podstawowych lektur
marek pta Napisano 14 Listopad 2003 Napisano 14 Listopad 2003 czekamy na więcej.Najpierw proporcje! ..brawo!!
kowalski Napisano 14 Listopad 2003 Autor Napisano 14 Listopad 2003 przepraszam bardzo Loozack, ale nie pomyślałem, że są przecież ludzie, którzy nie czytają komiksów (poza tym seria o Funkym wyszła dawno temu i nawet pomimo reedycji ciężko ją raczej kupić), poniżej zamieszczam linki do dwóch skanów, które służą mi w głównej mierze jako referencje link1 (obrazek 60kB) link2 (obrazek 150kB)
Quadysz Napisano 14 Listopad 2003 Napisano 14 Listopad 2003 funky kowal - super komiks :D ale faktycznie stary, daawno go nie widzialem. prawie tak dobry jak thorgal pozdrawiam keep working :)
Loozack Napisano 14 Listopad 2003 Napisano 14 Listopad 2003 Kowalski, źle mnie zrozumiałeś, ja nie napisałem, że nie czytam komiksów, tylko że akurat tego nie widziałem... tak nawiasem mówiąc to moja półka ugina się pod ciężarem komiksów (jeden sprowadzony z niemiec - Gunsmith Cats [cfaniak]) czekam na rendery [piwo]
Anonymous Napisano 17 Listopad 2003 Napisano 17 Listopad 2003 ok, trochę ten pudełkowy pierwowzór poprawiłem, wydaje mi się, że teraz trochę lepiej wygląd, co sądzicie??
Anonymous Napisano 17 Listopad 2003 Napisano 17 Listopad 2003 podkusiło mnie jeszcze, żeby posadzić Biped\'a na motorku, wydaje się, że przednia część (od siedzenia do przodu motorku) jest trochę za krótka i wymaga rozciągnięcia
dr Ug Napisano 17 Listopad 2003 Napisano 17 Listopad 2003 Genialny pomysl! Ten pojazd bardzo chetnie obejrze w 3d, powodzenia:) Funky Koval, moja mlodosc.... ehh...
kowalski Napisano 25 Listopad 2003 Autor Napisano 25 Listopad 2003 mam problem z wygładzeniem siatki, mam nadzieję, że w miarę dobrze jest on zilustrowany na załączonych obrazkach, na tych z numerem jeden i dwa jest część modelu bez żadnych modyfikatorów, na obrazku 3 nałorzyłem na siatkę Meshsmooth i niestety w obszarze zakreślonym żółtą linią siatka strasznie mi się zdeformowała, na obrazku 4 widać siatkę również z nałorzonym Meshsmooth, jednak po usunięciu kilku polygonówz brzegu siatki - została ona wygłądzona dokłądnie tak jak chciałem (usunięte polygony były wywiniete - pod kątem 90 stopni do części siatki, która ulegała deformacji po nałorzeniu Meshsmooth) wie ktoś może jak sobie z tym problemem mógłbym poradzić?? tak, żebym mógł połaczyć element z obrazka z resztą modelu, i żeby po nałorzeniu Meshsmooth nie pojawiały mi sie takie zniekształcenia na renderze z numerem 3??
Loozack Napisano 25 Listopad 2003 Napisano 25 Listopad 2003 jak dasz chamfer na wewnętrzne krawędzie (zaznaczyłem je na zielono) to powinno być dobrze :) pozdrawiam [piwo]
kowalski Napisano 25 Listopad 2003 Autor Napisano 25 Listopad 2003 wielkie dzięki Loozack, zfazowanie pomogło :D, jako dowód rzeczowy dołanczam obrazek
kowalski Napisano 26 Listopad 2003 Autor Napisano 26 Listopad 2003 ciągle jeszcze dalej niż bliżej, ale wydaje mi się, że motorek zaczyna już wyglądać dobrze
Loozack Napisano 26 Listopad 2003 Napisano 26 Listopad 2003 wygląda coraz lepiej :) a te kolory na rogach to UVW Map czy może różne Material ID ?? tak z ciekawości pytam :D zdrówko [piwo]
kowalski Napisano 26 Listopad 2003 Autor Napisano 26 Listopad 2003 ok, generalnie to co miałem zaplanowane na pierwszy strzał zrobiłem co do pytania to te różne kolory na rogach wynikają z różnego Material ID, generalnie części, które określiłem sobie jako pewne odrębne całości wydzielałem do osobnych elementów i nadawałem im różne Material ID, co do dalszej pracy to teraz siądę nad prętami łączącymi skrzydła z kadłubem (a dokładniej ich mocowaniem do kadłuba i skrzydeł) oraz postaram się jakoś wykombinować (na prostych boxach) jak będzie wyglądał kokpit, jeżeli to się uda mi zrobić to dopracuję siatkę i zajmę się szczegółami (jakieś doklejki, klapki, wgniecenia etc)
Loozack Napisano 26 Listopad 2003 Napisano 26 Listopad 2003 z twoich wypowiedzi widać, że znasz się na rzeczy, przez co tymbardziej nie mogę się doczekać efektu końcowego :) a propo, czy planujesz zrobić jakąś scenkę ?? pozdrawiam [piwo]
kowalski Napisano 27 Listopad 2003 Autor Napisano 27 Listopad 2003 dzięki :), co do scenki to myślę o zrobieniu miasta takiego jak w komiksie (futurystyczne wieżowce, trochę niskiej zabudowy, miasto połorzone nad morzem) lub podobnego (jeżeli pierwsza opcja okaże się zbyt pracochłonna), może nawet pokuszę się o jakąś animację, jeżeli uda mi się dorobić jakąś postać
kowalski Napisano 30 Listopad 2003 Autor Napisano 30 Listopad 2003 Poniżej najnowsze renderki. Widok z boku. Ten sam widok z boku plus kilka szczegółów.
kowalski Napisano 30 Listopad 2003 Autor Napisano 30 Listopad 2003 Przerobiłem trochę owiewkę (bałem się, że prz ostrym hamowaniu Biped dostąpi zaszczytu dekapitacji ;) ). Jednocześnie zrobiłem pierwszą przymiarkę do wyświetlacza i manetki. Renderek poniżej. Co do wyświetlacza to jest on porażką (musiałem się gdzieś walnąć przy tworzeniu wstępnego modelu), gdyż jest on tak umieszczony, że prowadzący, musiałby mieć wsuwaną w korpus szyję z gumy, żeby na nim coś zobaczyć. W związku ztym mam takie pytanie: Jak myślicie lepiej stworzyć jakąś swoją wersję przyrządów, czy też spróbować coś jeszcze pozmieniać z proporcjami (jakoś przesunąć przód dalej od fotela) i wzorować się na komiksowym orginale (siatka jest już \"dość\" gęsta i boję się, że wszystko przy takich próbach zmian popsuję)????
blood_brother Napisano 30 Listopad 2003 Napisano 30 Listopad 2003 Ja bym go poprostu przekrecil ekranem do gory tak aby mniej wiecej byl prostopadly do owiewki. Pozdro[piwo]
Loozack Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 ja bym może spróbował trochę wysunąć przód do przodu (ale głupio napisane :D), a to przekręcenie wyświetlacza to swoją drogą ;) no i cofnij trochę Bipeda, bo ma zbiornik paliwa centralnie między jajami :P pozdrawiam [piwo]
kowalski Napisano 1 Grudzień 2003 Autor Napisano 1 Grudzień 2003 hmmm, no cóż w takim razie będę kombinował (lekka zmiana proporcji plus przekręcenie wyświetlacza, zobaczymy co z tego wyjdzie) co do połorzenia Bipeda to wydaje mi się, że jest położony jak powinien (vide zdjęcie) ps. też mi coś z tym siedzeniem na baku nie pasowało, ale po dwóch przejażdżkach motorem kuzyna okazało się, że nie bardzo da się inaczej, człowiek praktycznie od pasa do mostka jest przyklejony do baku
Loozack Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 chesz mi może powiedzieć, że ta Honda na zdjęciu jest twojego kuzyna ?? :o:o:o
Quadysz Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 loozack maniaku :) BTW za czasow ogolniaka przejechalem sie z kolesiem jego pseudo scigaczem jakas yamaha 400 hehe w jedna strone jechalem z nim a w druga autobusem hehe a potem on mi jeszcze powiedzial ze nie wrzucil nawet czworki :D fajna zabawa ale chyba wolalbym choppera... loozack polecam gre NFS underground mozesz kupic sobie golfa IV Gti i ztuningowac go od podstaw :D tylko z poczatku to auto porusza sie strasznie mozolnie :) a motorek funkiego idzie w dobrym kierunku, bibed siedzi ok moglby byc nawet jeszcze bardziej przyklejony ale to jest zalezny od predkosci z jaka bedzie sie poruszal pozdrawiam
kowalski Napisano 1 Grudzień 2003 Autor Napisano 1 Grudzień 2003 nie, nie, on ma jakiś inny motor (może też hondę, może suzuki albo inną yamahe, w każdym razie też podobno bajerancki i wypasiony - dokładnie nie wiem bo sie tym nie bardzo interesuję), a powyższe zdjęcie z blondi na motorze znalazłem na necie
Loozack Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 ooooo, no to ja się już zabieram za ścią... kupowanie NFS Underground :D a z tym przyklejeniem do zbiornika to przywaliłem jak łysy grzywką o parapet... w końcu skąd ja miałem wiedzieć w jakiej pozycji się jeździ na ścigaczu, skoro jedyne czym w życiu jechałem to pseudo ścigacz (;)) Ogar 200 i krążownik Suzuki Marauder (tym drugim jako pasażer niestety :|), więc ja się już na ten temat nie wypowiadam :D pozdrawiam
Quadysz Napisano 1 Grudzień 2003 Napisano 1 Grudzień 2003 ja wlasnie wczoraj kupilem :) i zainstalowalem, niektore motywy fajne, klimat probuje nawiazac do Fast and the furious :) niepodobaja mi sie tylo te szerokie ulice, mogliby zwezic je nieco byloby lepiej :) a jakby zrobli jeszcze mnostwo dziur to w ogole poczulbym sie jak w polsce :D
kowalski Napisano 10 Grudzień 2003 Autor Napisano 10 Grudzień 2003 na jakąś chwilę odłożyłem motorek na boczny tor i zacząłem dłubać przy elementach sceny, na pierwszy ogień poszedł biurowiec syndykatu Stellar Fox, na razie wydłubałem zgrubny model, renderki w załączeniu
kubi Napisano 10 Grudzień 2003 Napisano 10 Grudzień 2003 Troche pudełkowaty ten bydynek, troche więcej bajerów:) Powodzenia;)
kowalski Napisano 10 Grudzień 2003 Autor Napisano 10 Grudzień 2003 dzięki :), wsparcie się przyda, co do szczegółowości modelu to niestety bazuję praktycznie na razie tylko na mojej znajomości AutoCAD (jakoś nie potrafię wczuć się w pracę z pomocami do dokładnego rysowania w maxie) i najpierw rysuję płaskie elewacje, tworzę na ich podstawie model 3D i eksportuję do maxa, gdybym dał za dużo szczegółów to w życiu bym nie uporządkował siatki po eksporcie, jak tylko poprawię modelik to wrzucę rendery i dacie mi znać czy jest wystarczająco szczegółowy
ftorek Napisano 10 Grudzień 2003 Napisano 10 Grudzień 2003 hej jak chcesz to mam trzy albumy funkiego w jpegach - niestety w ciut kijowej rozdzialce
kowalski Napisano 10 Grudzień 2003 Autor Napisano 10 Grudzień 2003 wielkie dzięki ftorek :), jednak mam kompletną serię i skaner więc jakoś sobie radzę, ale dziękuję za pamięć
kowalski Napisano 13 Grudzień 2003 Autor Napisano 13 Grudzień 2003 Dodałem trochę bajerów, nie wiem jednak czy to chociaż trochę pomogło gdyż nic nie zmieniałem w głównej bryle budynku. Nie bardzo wiem jak poprawić ten pudełkowaty wygląd. Poniższe renderki budynku mają kolory zbliżone do tych z komiksu, jednak są to tylko kolory bez żadnych tekstur. Widok ogólny oraz kilka zbliżeń. Poniżej jeden z wrzuconych w scenę Biped\'ów oraz widok na biurowiec z jego perspektywy Jeżeli ktoś ma jakąś opinię na temat tej pracki bardzo by prosił, żeby się nią podzielił. Następnym razem mam nadzieję wrzucić renderki gotowego motorku. Pozdrawiam.
Dr. eA Napisano 13 Grudzień 2003 Napisano 13 Grudzień 2003 In my opinion: powinienes zamieszczac renderki z materialami jednego koloru. Latwiej sie to oglada. Poza tym wiezowiec chyba z zalorzenia mial byc gigantem. Tymczasem ogladajac te rendery wyglada srednio-wielko. Moze to po prostu wina ujec. Czekam na gotowy motor.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się