jurop3 Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 witam...mam pewien problem, mam do wyrenderowania obiekt biurowy ( tzw. szklana kostka ) i mam problem z ustawieniem szkła tak aby były realistyczne odbicia nieba jakies bliki itp. renderuje na vizie v ray 1,52 vray sky/v ray sun/w scenie obiekt jest sam tzn. teren i sam budynek obity szklanymi panelami. poradzcie jak ustawic szkło tzn. gdzie co powrzucac aby to jakos miało rece i nogi i dobrze wygladało
Marcin Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 zaopatrz się lepiej w dobrą mape evoirment, w szkle musi jeszcze coś odbijać. Najlepiej taką mapę zrobić samemu dla świętego spokoju w przyszłych projektach. oczywiście mapowanie sferyczne (jakaś panorama 360) przykładowe mapy HDRI są w internecie prawie na każdym kroku (ale ja proponuję tjw. zrobić swoją z fotek) materiał szkła to też raczej nie filozofia, kolor dif. obojętny. Referaction biały. Reflection radził bym pociągnąć po mapie fallof i pobawić się curvami, np. RGB 20,20,20 dla pierwszego slotu i 60,60,60 dla drugiego (lub wyżej, wg. upodobań)
tadzio Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 radził bym (...) pobawić się curvami, dobre [rotfl&lol] pozdr
patry Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 Ja od siebie powiem, że nie trzeba się bawić curvami bo można użyć curv fresnela, w których podajesz tylko IOR i masz piękne szkło :)
Marcin Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 patry - ofcourse :) ale dla dużej powierzchni nieliniowy fallof może być ciekawszym rozwiązaniem, oczywiście każdy sobie zrobi jak chce ;] ale z drugiej strony frensell działa liniowo od 0 do ustalonej wartości reflection, przez to kawałek ujęcia na prostopadły kawałek szkła będzie całkowicie przeźroczysty, a przy fallofie można ustalić wartość początkową co sprawia że szkło odbija otoczenie nawet przy prostopadłym ujęciu :)
patry Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 ale z drugiej strony frensell działa liniowo od 0 do ustalonej wartości reflection, przez to kawałek ujęcia na prostopadły kawałek szkła będzie całkowicie przeźroczysty, a przy fallofie można ustalić wartość początkową co sprawia że szkło odbija otoczenie nawet przy prostopadłym ujęciu :) Eee.. what?!?! Fresnel działa liniowo i w dodatku od wartości równej 0?!? Nie wiem jak to jest w tym vray'u, ale z tego co wiem to w mentalu, maxwellu i wogóle w fizyce wykres zależności refleksji do kąta patrzenia dla IOR = 1,5 ( a szkło może mieć taki IOR) wygląda tak:
SWRSC Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 tak, od wartosci zero, bo domyslnie jest tak ustawiony (mowa o mapce falloff)
Marcin Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 przyznaje rację :) ale sam i tak stosuje fallofa zamiast frensella, ze względu na kontrolowaną wartość początkową. przynajmniej już wiem że ciągle byłem w błędzie ;]
jurop3 Napisano 24 Kwiecień 2007 Autor Napisano 24 Kwiecień 2007 witam...dzieki za odpowiedzi... rozumiem ze kolor dif. obojetny od upodobań, refraction kol. biały a do slotu reflection wrzucic mapke fallof, pod F10 w environment(czy jak to sie tam pisze) wrzucam mapke hdri panorame i bedzie pieknie/ ahaa czy mapka hdri nie bedzie sie jakos gryzła z v ray sky i v ray sun.(pewnie trza to bedzie jakos ustawic)
Hynol Napisano 26 Kwiecień 2007 Napisano 26 Kwiecień 2007 Wszystko pięknie panowie tyle że Marcin ma częściowo racje. Wzór Fresnela dla odbić jest poprawny dla promienia przechodzącego z jednego ośrodka do drugiego, czyli można go stosować na przykład dla powierzchni wody (od bidy). W przypadku cieńkiego szkła to już niestety tak nie działa bo mamy 3 ośrodki, więc następuje zjawisko całkowitego wewnętrznego odbicia, bouncing światła wewnątrz szyby itd. Tym samym szyby ustawione "prawidłowo" w vray będą ok dla... nieskończenie grubych szyb. Tutaj trzeba ładnie sobie zestroić fallofa metodą obserwacji. To nie jest mental gdzie można zapodać diaelectrica. W tym niestety vray kuleje. Edit Zapomniałem dodać że zazwyczaj szyby nie są idealnie czyste, i to również zmienia ich wygląd w skali makro. Edit 2 Zapomniałem również dodać że fizycznie poprawny IOR dla szyby podlegać tu będzie tym samym ograniczeniom i bezpieczniej jest zbliżyć wartość do 1. Można sobie bardo szybko zestawić przykład który udowadnia że ustawienie IOR dla szkła na poziomie ponad 1.02 zaczyna fałszować obraz tym bardziej im szkło jest cieńsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się