Skocz do zawartości

ustawienie szkła w bud. biurowym


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam...mam pewien problem, mam do wyrenderowania obiekt biurowy ( tzw. szklana kostka ) i mam problem z ustawieniem szkła tak aby były realistyczne odbicia nieba jakies bliki itp. renderuje na vizie v ray 1,52 vray sky/v ray sun/w scenie obiekt jest sam tzn. teren i sam budynek obity szklanymi panelami. poradzcie jak ustawic szkło tzn. gdzie co powrzucac aby to jakos miało rece i nogi i dobrze wygladało

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

zaopatrz się lepiej w dobrą mape evoirment, w szkle musi jeszcze coś odbijać.

 

Najlepiej taką mapę zrobić samemu dla świętego spokoju w przyszłych projektach. oczywiście mapowanie sferyczne (jakaś panorama 360)

 

przykładowe mapy HDRI są w internecie prawie na każdym kroku (ale ja proponuję tjw. zrobić swoją z fotek)

 

materiał szkła to też raczej nie filozofia, kolor dif. obojętny. Referaction biały. Reflection radził bym pociągnąć po mapie fallof i pobawić się curvami, np. RGB 20,20,20 dla pierwszego slotu i 60,60,60 dla drugiego (lub wyżej, wg. upodobań)

Napisano

patry - ofcourse :) ale dla dużej powierzchni nieliniowy fallof może być ciekawszym rozwiązaniem, oczywiście każdy sobie zrobi jak chce ;]

 

ale z drugiej strony frensell działa liniowo od 0 do ustalonej wartości reflection, przez to kawałek ujęcia na prostopadły kawałek szkła będzie całkowicie przeźroczysty, a przy fallofie można ustalić wartość początkową co sprawia że szkło odbija otoczenie nawet przy prostopadłym ujęciu :)

Napisano
ale z drugiej strony frensell działa liniowo od 0 do ustalonej wartości reflection, przez to kawałek ujęcia na prostopadły kawałek szkła będzie całkowicie przeźroczysty, a przy fallofie można ustalić wartość początkową co sprawia że szkło odbija otoczenie nawet przy prostopadłym ujęciu :)

 

Eee.. what?!?! Fresnel działa liniowo i w dodatku od wartości równej 0?!?

Nie wiem jak to jest w tym vray'u, ale z tego co wiem to w mentalu, maxwellu i wogóle w fizyce wykres zależności refleksji do kąta patrzenia dla IOR = 1,5 ( a szkło może mieć taki IOR) wygląda tak:

11571ed9945657c4.jpg

Napisano

przyznaje rację :) ale sam i tak stosuje fallofa zamiast frensella, ze względu na kontrolowaną wartość początkową.

 

przynajmniej już wiem że ciągle byłem w błędzie ;]

Napisano

witam...dzieki za odpowiedzi... rozumiem ze kolor dif. obojetny od upodobań, refraction kol. biały a do slotu reflection wrzucic mapke fallof, pod F10 w environment(czy jak to sie tam pisze) wrzucam mapke hdri panorame i bedzie pieknie/ ahaa czy mapka hdri nie bedzie sie jakos gryzła z v ray sky i v ray sun.(pewnie trza to bedzie jakos ustawic)

Napisano

Wszystko pięknie panowie tyle że Marcin ma częściowo racje. Wzór Fresnela dla odbić jest poprawny dla promienia przechodzącego z jednego ośrodka do drugiego, czyli można go stosować na przykład dla powierzchni wody (od bidy). W przypadku cieńkiego szkła to już niestety tak nie działa bo mamy 3 ośrodki, więc następuje zjawisko całkowitego wewnętrznego odbicia, bouncing światła wewnątrz szyby itd. Tym samym szyby ustawione "prawidłowo" w vray będą ok dla... nieskończenie grubych szyb. Tutaj trzeba ładnie sobie zestroić fallofa metodą obserwacji. To nie jest mental gdzie można zapodać diaelectrica. W tym niestety vray kuleje.

 

Edit

Zapomniałem dodać że zazwyczaj szyby nie są idealnie czyste, i to również zmienia ich wygląd w skali makro.

 

Edit 2

Zapomniałem również dodać że fizycznie poprawny IOR dla szyby podlegać tu będzie tym samym ograniczeniom i bezpieczniej jest zbliżyć wartość do 1. Można sobie bardo szybko zestawić przykład który udowadnia że ustawienie IOR dla szkła na poziomie ponad 1.02 zaczyna fałszować obraz tym bardziej im szkło jest cieńsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności