turbodiesel Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 Mam problem w vrayu z materiałami typu szkło, silikon, ciecz, ... materiały ściągam ze stronek (na gotowo) i nie działa to poprawnie coś jest spiepszone, sam też nie mogę ustawić materiału przezroczystego , dopiero ustawienie obiektu -> properties -> opacity Zamiast fajnego szkła, to mam brudny czarny obłok. Nie wiem gdzie jest problem, może gdzieś w ustawieniach renderera?
tadzio Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 przepis na szklo w vrayu jest mniej wiecej taki: -kolor-obijetny -reflection-bialy (a najlepiej mapa falloff) -refraction-bialy (IOR cos kolo 1,57) (jesli dobrze pamietam;) i jedziesz. A jest jeszcze druga kwestia, ze materialy takie by w ogole je bylo widac, potrzebuja czegos co moglyby odbijac. Podejrzewam, ze wlaczylec w vrayu w environmencie skya i reflect/refract czarnego i przez to Ci taki efekt wychodzi (choc tylko tak mniemam bo nie powiedziales nic o scence, a to jest istotne). Najlepiej zaladowac do envira refl/refr HDRI i masz ladne odbicia. pozdr edit; najlepiej pokaz sety imtl i rendera, oraz scenke zeby byla jasnosc o co kaman;)
mirach Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 Zamiast fajnego szkła, to mam brudny czarny obłok. a ma co odbijać/załamywać ten materiał? czy wstawiasz do pustej sceny ?
turbodiesel Napisano 10 Maj 2007 Autor Napisano 10 Maj 2007 problem polega na tym że nie ma przeroczystosci materiałow scena zawiera mapę env, hdri ... : proszę pomóżcie
Touch Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 To materiał z vraymaterials.de, tam jest do pobrania sam materiał, nie cała scena;) Ja tutaj nie pomogę, siedzę na max'ie 7.0 i materiału nie otworzę;)
turbodiesel Napisano 10 Maj 2007 Autor Napisano 10 Maj 2007 dałem tylko przykład, mam problem żeby w ogóle zdefiniować coś przezroczystego samemu, jedyny sposób, aby obiekt był przezroczysty to : object properties -> visibility na np. 0.5 ale to nie jest to co oczekuję
Touch Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Możesz zrobić screen'a z Material Editora z ustawieniami tego materiału?
Hynol Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Na początek - bardzo rozjaśnij Fog Color i zmniejsz jego multiplayer do 0,01. Powinno być juz coś widać. Te parametry są bardzo delikatne i trzeba nimi delikatnie kręcić.
turbodiesel Napisano 10 Maj 2007 Autor Napisano 10 Maj 2007 tak na dobrą sprawę to ja ich wogóle nie ruszałem, są na zywca sciongniente ze strony vray....costam.de
turbodiesel Napisano 10 Maj 2007 Autor Napisano 10 Maj 2007 wydaje mi sie ze trzeba cos w opcja renderingu ustawic... bo jakby cos tu było wyłączone
Hynol Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 W zakładce GI musisz mieć zaznaczone Gi caustics - refractive. Mówie Ci - zjedź poważnie z ustawieniami foga - kolor prawie biały i mały multiplayer. To jest kwestia tego że ludzie na vraymaterials.de często maja sceny renderowane w dziwnych jednostkach.
turbodiesel Napisano 10 Maj 2007 Autor Napisano 10 Maj 2007 a to rezultat i nici - jak oni robią przezroczystość, a u was działa?
Hynol Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Przezroczystość jest wbrew pozorom imho - spróbuj zrobić render z przechodzącym cieńkim cylindrem przez środek kulki. Zielonej sfery nie widać bo za bardzo się obraz załamuje. Na przykładzie vraymat.de ładnie to wygląda, bo cieńkie przestrzenie są, bombelki itd.
Ania Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 na vray-materials.de można też zładować tę scenę testową, poszukaj tam, i sprawdź czy na niej ci działa. (tam gdzie są materiały, z lewej na dole, DOWNOLAD samplescene for max7 i 8) ale to ostatnie co dałeś chyba jest przezroczyste czy nie? daj IOR na 1 i zobacz czy wtedy widać to zielone coś z tyłu (bo być może masz taki duży IOR że to zielone się załamuje zbyt blisko brzegu i dlatego nie widać)
turbodiesel Napisano 12 Maj 2007 Autor Napisano 12 Maj 2007 powoli zaczynam jarzyć, przez kulę nic nie widać bo jest bardzo gruba i wypełniona w środku, załamuje bardzo światło, w dodatku mglista..., cieńsza ścianka nie ma tego problemu co ciekawe, na scenie sciągniętej z vraymaterials.de render wygląda dokładnie tak samo, jak na stronie, więc z moim vrayem wszystko ok, to kwestia ustawień
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się