Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem w vrayu z materiałami typu szkło, silikon, ciecz, ...

materiały ściągam ze stronek (na gotowo) i nie działa to poprawnie

coś jest spiepszone, sam też nie mogę ustawić materiału przezroczystego , dopiero ustawienie obiektu -> properties -> opacity

 

Zamiast fajnego szkła, to mam brudny czarny obłok.

Nie wiem gdzie jest problem, może gdzieś w ustawieniach renderera?

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

przepis na szklo w vrayu jest mniej wiecej taki:

-kolor-obijetny

-reflection-bialy (a najlepiej mapa falloff)

-refraction-bialy (IOR cos kolo 1,57)

(jesli dobrze pamietam;)

 

i jedziesz.

A jest jeszcze druga kwestia, ze materialy takie by w ogole je bylo widac, potrzebuja czegos co moglyby odbijac.

Podejrzewam, ze wlaczylec w vrayu w environmencie skya i reflect/refract czarnego i przez to Ci taki efekt wychodzi (choc tylko tak mniemam bo nie powiedziales nic o scence, a to jest istotne).

Najlepiej zaladowac do envira refl/refr HDRI i masz ladne odbicia.

pozdr

 

edit; najlepiej pokaz sety imtl i rendera, oraz scenke zeby byla jasnosc o co kaman;)

Napisano
Zamiast fajnego szkła, to mam brudny czarny obłok.

 

a ma co odbijać/załamywać ten materiał? czy wstawiasz do pustej sceny ?

Napisano

To materiał z vraymaterials.de, tam jest do pobrania sam materiał, nie cała scena;) Ja tutaj nie pomogę, siedzę na max'ie 7.0 i materiału nie otworzę;)

Napisano

dałem tylko przykład, mam problem żeby w ogóle zdefiniować coś przezroczystego samemu, jedyny sposób, aby obiekt był przezroczysty to : object properties -> visibility na np. 0.5 ale to nie jest to co oczekuję

Napisano

Na początek - bardzo rozjaśnij Fog Color i zmniejsz jego multiplayer do 0,01. Powinno być juz coś widać. Te parametry są bardzo delikatne i trzeba nimi delikatnie kręcić.

Napisano

W zakładce GI musisz mieć zaznaczone Gi caustics - refractive. Mówie Ci - zjedź poważnie z ustawieniami foga - kolor prawie biały i mały multiplayer. To jest kwestia tego że ludzie na vraymaterials.de często maja sceny renderowane w dziwnych jednostkach.

Napisano

Przezroczystość jest wbrew pozorom imho - spróbuj zrobić render z przechodzącym cieńkim cylindrem przez środek kulki. Zielonej sfery nie widać bo za bardzo się obraz załamuje. Na przykładzie vraymat.de ładnie to wygląda, bo cieńkie przestrzenie są, bombelki itd.

Napisano

na vray-materials.de można też zładować tę scenę testową, poszukaj tam, i sprawdź czy na niej ci działa.

(tam gdzie są materiały, z lewej na dole, DOWNOLAD samplescene for max7 i 8)

 

ale to ostatnie co dałeś chyba jest przezroczyste czy nie? daj IOR na 1 i zobacz czy wtedy widać to zielone coś z tyłu (bo być może masz taki duży IOR że to zielone się załamuje zbyt blisko brzegu i dlatego nie widać)

Napisano

powoli zaczynam jarzyć, przez kulę nic nie widać bo jest bardzo gruba i wypełniona w środku, załamuje bardzo światło, w dodatku mglista...,

cieńsza ścianka nie ma tego problemu

co ciekawe, na scenie sciągniętej z vraymaterials.de render wygląda dokładnie tak samo, jak na stronie, więc z moim vrayem wszystko ok, to kwestia ustawień

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności