Napisano 1 Maj 200717 l Mam problem w vrayu z materiałami typu szkło, silikon, ciecz, ... materiały ściągam ze stronek (na gotowo) i nie działa to poprawnie coś jest spiepszone, sam też nie mogę ustawić materiału przezroczystego , dopiero ustawienie obiektu -> properties -> opacity Zamiast fajnego szkła, to mam brudny czarny obłok. Nie wiem gdzie jest problem, może gdzieś w ustawieniach renderera?
Napisano 1 Maj 200717 l przepis na szklo w vrayu jest mniej wiecej taki: -kolor-obijetny -reflection-bialy (a najlepiej mapa falloff) -refraction-bialy (IOR cos kolo 1,57) (jesli dobrze pamietam;) i jedziesz. A jest jeszcze druga kwestia, ze materialy takie by w ogole je bylo widac, potrzebuja czegos co moglyby odbijac. Podejrzewam, ze wlaczylec w vrayu w environmencie skya i reflect/refract czarnego i przez to Ci taki efekt wychodzi (choc tylko tak mniemam bo nie powiedziales nic o scence, a to jest istotne). Najlepiej zaladowac do envira refl/refr HDRI i masz ladne odbicia. pozdr edit; najlepiej pokaz sety imtl i rendera, oraz scenke zeby byla jasnosc o co kaman;)
Napisano 1 Maj 200717 l Zamiast fajnego szkła, to mam brudny czarny obłok. a ma co odbijać/załamywać ten materiał? czy wstawiasz do pustej sceny ?
Napisano 10 Maj 200717 l Autor problem polega na tym że nie ma przeroczystosci materiałow scena zawiera mapę env, hdri ... : proszę pomóżcie
Napisano 10 Maj 200717 l To materiał z vraymaterials.de, tam jest do pobrania sam materiał, nie cała scena;) Ja tutaj nie pomogę, siedzę na max'ie 7.0 i materiału nie otworzę;)
Napisano 10 Maj 200717 l Autor dałem tylko przykład, mam problem żeby w ogóle zdefiniować coś przezroczystego samemu, jedyny sposób, aby obiekt był przezroczysty to : object properties -> visibility na np. 0.5 ale to nie jest to co oczekuję
Napisano 10 Maj 200717 l Na początek - bardzo rozjaśnij Fog Color i zmniejsz jego multiplayer do 0,01. Powinno być juz coś widać. Te parametry są bardzo delikatne i trzeba nimi delikatnie kręcić.
Napisano 10 Maj 200717 l Autor tak na dobrą sprawę to ja ich wogóle nie ruszałem, są na zywca sciongniente ze strony vray....costam.de
Napisano 10 Maj 200717 l Autor wydaje mi sie ze trzeba cos w opcja renderingu ustawic... bo jakby cos tu było wyłączone
Napisano 10 Maj 200717 l W zakładce GI musisz mieć zaznaczone Gi caustics - refractive. Mówie Ci - zjedź poważnie z ustawieniami foga - kolor prawie biały i mały multiplayer. To jest kwestia tego że ludzie na vraymaterials.de często maja sceny renderowane w dziwnych jednostkach.
Napisano 10 Maj 200717 l Przezroczystość jest wbrew pozorom imho - spróbuj zrobić render z przechodzącym cieńkim cylindrem przez środek kulki. Zielonej sfery nie widać bo za bardzo się obraz załamuje. Na przykładzie vraymat.de ładnie to wygląda, bo cieńkie przestrzenie są, bombelki itd.
Napisano 10 Maj 200717 l na vray-materials.de można też zładować tę scenę testową, poszukaj tam, i sprawdź czy na niej ci działa. (tam gdzie są materiały, z lewej na dole, DOWNOLAD samplescene for max7 i 8) ale to ostatnie co dałeś chyba jest przezroczyste czy nie? daj IOR na 1 i zobacz czy wtedy widać to zielone coś z tyłu (bo być może masz taki duży IOR że to zielone się załamuje zbyt blisko brzegu i dlatego nie widać)
Napisano 12 Maj 200717 l Autor powoli zaczynam jarzyć, przez kulę nic nie widać bo jest bardzo gruba i wypełniona w środku, załamuje bardzo światło, w dodatku mglista..., cieńsza ścianka nie ma tego problemu co ciekawe, na scenie sciągniętej z vraymaterials.de render wygląda dokładnie tak samo, jak na stronie, więc z moim vrayem wszystko ok, to kwestia ustawień
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto