Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, jak osiagnąć materiał wosku w którym światło rozchodziło by sie nierównomiernie? Tzn w jednym miejscu wosk przepuszczal by je bardziej w drugim mniej.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

SSS sterowane jakąś maską. powiedz czym renderujesz i którą metodą zrobiłeś wosk.

Napisano
  • Autor

sss w vrayu nie przepuszcza swiatła. Kombinowałem z fogiem w vraymtl ale jakoś nic z tego sensownego nie wyszło.

Napisano

Pozwolę sobie przyłączyć się do tematu. Problem mam podobny, jednak u mnie chodzi o materiał ciętego mydła (tak, tak, dobrze czytacie;), który dawałby lekkie prześwietlenia na krawędziach. Rzecz w tym, że przy ustawieniu Translucent dla materiału (translucent color: prawie biały, refract color: szary, glossines na 0,3) nie ma w ogóle reakcji na kolor ze slotu diffuse, jak i ze slotu Fog Color (fog multiplier: 0,2). Materiał przyjmuje natomiast kolor z Environementu, czy to z mapy HDRI, czy to zwykły kolor, kiedy ową HDRI wyłączę. Może ktoś doradzić?

 

Pozdrawiam i będę wdzięczny za wskazówki.

 

Edit: Dziwne. Wyłączyłem zrestartowałem max'a i zapuściłem od nowa ten plik z mydłem i ruszyło. Fakt, mapa HDRI była pewnie w pamięci, ale i tak dziwnie reagował na jakiekolwiek otoczenie. Tak czy siak - działa;)

 

A Tobie ptah polecam tutorial http://www.chaosgroup.com/stuff/MtlTutorial/

Był już podawany na forum, wystarczy poszukać.

 

Pozdrawiam;)

Napisano

oj panowie, biedactwa, z wami to zawsze problemy, coś ostatnio się pomnożyły te pytania o sss

może to pomoże?

sssec9.th.jpg

Napisano

Aniu, nie bądź złośliwa;P A tak poważnie, to dzięki bardzo, choć sam miałem problem tylko z niechcianym wpływem otoczenia na kolor materiału;)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności