polon Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 potrzebuje "prostytutek" czyli prosty tutek, lub pomocy w kazdym razie tak iż wymodelwalem drzewo ono ma sie chybotac pod wplywem wiatru tak jak drzewo w naturze, ktos wie jak to poczynić?
Miłosz3ds Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Nie możesz nałożyć modyfikatora "FDD" i go zanimować? Pozdrawiam
Sebastian Ozga Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Polecam liście zrobić z particles, a potem pobawić się siłami
Sebastian Ozga Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Przy gałęzi tworzysz Particles:Clouds (lub podobne) Ustawiasz rodzaj na face wstawiasz jako materiał zdjęcie listka jako texturkę + opacity map (biały liść na czarnym polu, lub odwrotnie) kombinujesz z ustawieniami wielkości itp, a na końcu kopiujesz emiter na inne gałęzie. Gdzieś widziałem taki tutorial. Co do ustawień w tej chwili Ci nie pomogę, poszukaj tego tutoriala lub próbuj samemu. Nazwy mogły mi się trochę pomylić, nie mam maxa przed sobą. Powodzenia!
Temporal Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Sebastian wszystko ładnie ale ja bym dodał od siebie że nie clouds tylk Particle flow i będzie cacy. 1
Sebastian Ozga Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Napisałem to tak na szybko i z pamięci, ale chyba wiadomo o co chodzi. Dzięki za poprawkę.
Temporal Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Znaczy cloudsem też można ale poprostu w PF możemy sobie to odpowiednio dostosować by to wyglądało bardziej realistycznie.
polon Napisano 24 Maj 2007 Autor Napisano 24 Maj 2007 nigdy nic takiego nie robilem, extra czegos nowego sie naucze, a czy na to mozna nalozyc teksture? a gdybym nie chcial tym sposobem robic, tylko zwykle plane to jak to mozna zrobic?
Sebastian Ozga Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 Textury nakłada się tak samo jak na zwykłe obiekty. Tak, możesz to zrobić na planie, nawet na kilka sposobów, ale będziesz miał 10x więcej pracy lub 10x gorszy efekt.
Temporal Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 No ale jak dasz plane'a z texturą drzewa to pochylanie na wietrze będzie trudniej zrobić :P. Moim zdaniem animowana textura to gorszy sposób ale jak kto woli ja do drzew robienia używam PF.
gregorjan Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 No cóż 1.Można na plane nałożyć texture i bendem tego plane wyginać(animować) 2. Można na drzewo (nie jest trudno zrobić -extrudujesz boxa kilkanaście razy w różnych kierunkach i dajesz meshsmooth) Korzeni, ani gałęzi(no chyba że to zima:) nie widać. Więc na górną część można dać plane z texturką liścia+opaciti i użyć scatter. 3. Na model nałożyć particle (w/w) pozdrawiam
polon Napisano 25 Maj 2007 Autor Napisano 25 Maj 2007 drzewo to ja na pewno wymodeluje, ale chodzilo mi o te liście, to je chcialem zrobic poprostu z plane+tekstura
Temporal Napisano 25 Maj 2007 Napisano 25 Maj 2007 jeden plane+textura czy każdy liść to plane? bo jak na jednym plane to efekt będzie nie zaciekawy i o falowaniu liści to sobie możesz pomażyć. Jak chcesz dokładniejsze drzewo to polecam PF wsumie jak chcesz już modelować całe drzewo to liści bym polecał PF'em.
polon Napisano 26 Maj 2007 Autor Napisano 26 Maj 2007 jeden lisc - jeden plane - 4 werteksy ...ja poprostu nie wiem jak sie korzysta z tego PF dlatego tak obstaje przy tych plane'ach
Temporal Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 No ale PF wykorzysta te plane'y przecież ręcznie nie będziesz liści kopiował i ustawiał. Jak znajde czasa to nagram video tutka jak ja to robie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się