Napisano 24 Maj 200717 l Witam! Potrzebuje jakis informacji na temat wyprowadzania normalnych do powierzchni (ogólnie, oraz jak to się robi w 3D Studio Max). ps. na google tez o tym probuje znaleźć informacje
Napisano 24 Maj 200717 l chodzi ci o normal map? w material edytorze w slocie bump dajesz mapkę normal bump. nie jestem pewna czy zrozumiałam pytanie.
Napisano 24 Maj 200717 l Też nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale weź zaznacz bryłę, na której chcesz przeprowadzić tą operację i dodaj modyfikator "normal". Pozdrawiam.
Napisano 24 Maj 200717 l Autor Normalne do powierzchni, to tak z grubsza, proste prostopadle do powierzchni (w przypadku kwadratu taka normalna wychodzila by z jego srodka - czyli punktu przeciecia diagonalnych, o ile sie nie myle) Jesli np. chcialoby sie wyznaczyc normalne do kuli, to po takiej operacji, powinna wygladac jakby najezona ;). I wlasnie chodzi mi w jaki sposob można uzyskac w Maxie, wizualizacje tych 'Normalnych'.
Napisano 24 Maj 200717 l Autor o jaką normalną mi chodzi to w linku poniżej podaj http://www.daktik.rubikon.pl/Slowniczek/normalna_do_powierzchni.htm
Napisano 24 Maj 200717 l Autor nie wiem czemu, ale ten obrazek od Ani to sie wogle wczytac nie chce :(
Napisano 24 Maj 200717 l To jest hair and fur :). W 3D normalne są troche inaczej określane niż klasyczne normalne powierzchni. To znaczy każdy vertex posiada normalną a nie tylko płaszczyzna. Jeżeli smoothing jest włączony pomiędzy powierchniami to vertex posiada jedną normalną. Jeżeli natomiast smoothingu nie ma (poligony mają rózne grupy wygładzania), to każda z powierzchni posiada w jednym punkcie tyle vertexów ile jest owych powierzchni i tyle samo normalnych. Do wyśwetlania i modyfikacji normalnych służy modyfikator edit normals.
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Autor Ok zostosowałem dany modyfikator. On wyswietla normalne dla wierzchołków chyba tylko, a co z normalnymi dla polygonów ? da sie jej jakoś wyświetlić, czy też nie jest to możliwe