Garfie Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 Witam! Potrzebuje jakis informacji na temat wyprowadzania normalnych do powierzchni (ogólnie, oraz jak to się robi w 3D Studio Max). ps. na google tez o tym probuje znaleźć informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 chodzi ci o normal map? w material edytorze w slocie bump dajesz mapkę normal bump. nie jestem pewna czy zrozumiałam pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garfie Napisano 24 Maj 2007 Autor Share Napisano 24 Maj 2007 chodzi o to jak swiatło sie odbija od obiektow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 Chcesz sobie nimi obracać? Czy tylko zobaczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 Też nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale weź zaznacz bryłę, na której chcesz przeprowadzić tą operację i dodaj modyfikator "normal". Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garfie Napisano 24 Maj 2007 Autor Share Napisano 24 Maj 2007 Normalne do powierzchni, to tak z grubsza, proste prostopadle do powierzchni (w przypadku kwadratu taka normalna wychodzila by z jego srodka - czyli punktu przeciecia diagonalnych, o ile sie nie myle) Jesli np. chcialoby sie wyznaczyc normalne do kuli, to po takiej operacji, powinna wygladac jakby najezona ;). I wlasnie chodzi mi w jaki sposob można uzyskac w Maxie, wizualizacje tych 'Normalnych'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 w EditMesh wejdź do Sub-object>Face>Show Normals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 albo (jeşli nie ma byç tylko na wybranych facach ale na wszystkich) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garfie Napisano 24 Maj 2007 Autor Share Napisano 24 Maj 2007 o jaką normalną mi chodzi to w linku poniżej podaj http://www.daktik.rubikon.pl/Slowniczek/normalna_do_powierzchni.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 Ania ci pokazała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garfie Napisano 24 Maj 2007 Autor Share Napisano 24 Maj 2007 nie wiem czemu, ale ten obrazek od Ani to sie wogle wczytac nie chce :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 a teraz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 To jest hair and fur :). W 3D normalne są troche inaczej określane niż klasyczne normalne powierzchni. To znaczy każdy vertex posiada normalną a nie tylko płaszczyzna. Jeżeli smoothing jest włączony pomiędzy powierchniami to vertex posiada jedną normalną. Jeżeli natomiast smoothingu nie ma (poligony mają rózne grupy wygładzania), to każda z powierzchni posiada w jednym punkcie tyle vertexów ile jest owych powierzchni i tyle samo normalnych. Do wyśwetlania i modyfikacji normalnych służy modyfikator edit normals. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garfie Napisano 15 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2007 Ok zostosowałem dany modyfikator. On wyswietla normalne dla wierzchołków chyba tylko, a co z normalnymi dla polygonów ? da sie jej jakoś wyświetlić, czy też nie jest to możliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi