Garfie Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 Witam! Potrzebuje jakis informacji na temat wyprowadzania normalnych do powierzchni (ogólnie, oraz jak to się robi w 3D Studio Max). ps. na google tez o tym probuje znaleźć informacje
Ania Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 chodzi ci o normal map? w material edytorze w slocie bump dajesz mapkę normal bump. nie jestem pewna czy zrozumiałam pytanie.
Garfie Napisano 24 Maj 2007 Autor Napisano 24 Maj 2007 chodzi o to jak swiatło sie odbija od obiektow.
Miłosz3ds Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 Też nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale weź zaznacz bryłę, na której chcesz przeprowadzić tą operację i dodaj modyfikator "normal". Pozdrawiam.
Garfie Napisano 24 Maj 2007 Autor Napisano 24 Maj 2007 Normalne do powierzchni, to tak z grubsza, proste prostopadle do powierzchni (w przypadku kwadratu taka normalna wychodzila by z jego srodka - czyli punktu przeciecia diagonalnych, o ile sie nie myle) Jesli np. chcialoby sie wyznaczyc normalne do kuli, to po takiej operacji, powinna wygladac jakby najezona ;). I wlasnie chodzi mi w jaki sposob można uzyskac w Maxie, wizualizacje tych 'Normalnych'.
Ania Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 albo (jeşli nie ma byç tylko na wybranych facach ale na wszystkich)
Garfie Napisano 24 Maj 2007 Autor Napisano 24 Maj 2007 o jaką normalną mi chodzi to w linku poniżej podaj http://www.daktik.rubikon.pl/Slowniczek/normalna_do_powierzchni.htm
Garfie Napisano 24 Maj 2007 Autor Napisano 24 Maj 2007 nie wiem czemu, ale ten obrazek od Ani to sie wogle wczytac nie chce :(
Hynol Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 To jest hair and fur :). W 3D normalne są troche inaczej określane niż klasyczne normalne powierzchni. To znaczy każdy vertex posiada normalną a nie tylko płaszczyzna. Jeżeli smoothing jest włączony pomiędzy powierchniami to vertex posiada jedną normalną. Jeżeli natomiast smoothingu nie ma (poligony mają rózne grupy wygładzania), to każda z powierzchni posiada w jednym punkcie tyle vertexów ile jest owych powierzchni i tyle samo normalnych. Do wyśwetlania i modyfikacji normalnych służy modyfikator edit normals.
Garfie Napisano 15 Czerwiec 2007 Autor Napisano 15 Czerwiec 2007 Ok zostosowałem dany modyfikator. On wyswietla normalne dla wierzchołków chyba tylko, a co z normalnymi dla polygonów ? da sie jej jakoś wyświetlić, czy też nie jest to możliwe
Rekomendowane odpowiedzi