Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Potrzebuje jakis informacji na temat wyprowadzania normalnych do powierzchni (ogólnie, oraz jak to się robi w 3D Studio Max).

 

ps. na google tez o tym probuje znaleźć informacje

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

chodzi ci o normal map?

w material edytorze w slocie bump dajesz mapkę normal bump.

nie jestem pewna czy zrozumiałam pytanie.

Napisano

Też nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale weź zaznacz bryłę, na której chcesz przeprowadzić tą operację i dodaj modyfikator "normal".

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Normalne do powierzchni, to tak z grubsza, proste prostopadle do powierzchni (w przypadku kwadratu taka normalna wychodzila by z jego srodka - czyli punktu przeciecia diagonalnych, o ile sie nie myle)

 

Jesli np. chcialoby sie wyznaczyc normalne do kuli, to po takiej operacji, powinna wygladac jakby najezona ;).

 

I wlasnie chodzi mi w jaki sposob można uzyskac w Maxie, wizualizacje tych 'Normalnych'.

Napisano

albo (jeşli nie ma byç tylko na wybranych facach ale na wszystkich)

 

normaleag7.th.jpg

Napisano
  • Autor

o jaką normalną mi chodzi to w linku poniżej podaj

http://www.daktik.rubikon.pl/Slowniczek/normalna_do_powierzchni.htm

Napisano
  • Autor

nie wiem czemu, ale ten obrazek od Ani to sie wogle wczytac nie chce :(

Napisano

To jest hair and fur :). W 3D normalne są troche inaczej określane niż klasyczne normalne powierzchni. To znaczy każdy vertex posiada normalną a nie tylko płaszczyzna. Jeżeli smoothing jest włączony pomiędzy powierchniami to vertex posiada jedną normalną. Jeżeli natomiast smoothingu nie ma (poligony mają rózne grupy wygładzania), to każda z powierzchni posiada w jednym punkcie tyle vertexów ile jest owych powierzchni i tyle samo normalnych.

 

Do wyśwetlania i modyfikacji normalnych służy modyfikator edit normals.

Napisano
  • Autor

Ok zostosowałem dany modyfikator. On wyswietla normalne dla wierzchołków chyba tylko, a co z normalnymi dla polygonów ? da sie jej jakoś wyświetlić, czy też nie jest to możliwe

 

blabo7.jpg

 

blabo7.jpg

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.