Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Bardzo potrzebny jest mi efekt eksplozji czy jakiegoś efektownego w maya. Niestety toturiale w necie są słabe i zawsze zatrzymywałem się na jakimś momencie. Mam obiekt zaimportowany z zbrush i chce go wysadzić. Czy ktoś może mi pomóc? Jaki jest najprostszy sposób.

 

Pozdrawiam Claude

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sam wybuch to możesz sobie wziąść z presetsów w "Visolsu" czy jakoś tak podobnie to okno się nazywało :)

 

a obiekt możesz połamać za pomocą scatera czy jakoś podobnie w effects

 

niestety wbrew powszechnej opini w majce nie ma przycisku zrób ładny wybuch, ba nawet zrób nieładny nie ma :) musisz posiedzieć troche

 

cheers

Napisano

na poniedziałek chce skończyć filmik tu link to ostatniej wersji :

 

 

niestety mam już sesje i mało czasu, przez pół niedzieli szukałem dobrych toturiali na simply maya są fajne ale za kasę a te darmowe ? zawsze gdzieś się zawieszałem na jakimś oknie gdzieś w atrybutach, zresztą mam obiekt co ma dużo poly bo wyszedł z zbrusha a ja jeszcze nie umiem normala bumpa czy czegoś tam

 

myślałem że mądrzy ludzie pomogą?

 

claude

Napisano

ciągle myślę czy nie przerzucić sie na maxa dużo więcej osób zna, tutoriali więcej ale już jakoś zaprzyjaźniłem z maya :) wiem że trzeba emiter cząstek wstawić i zrobić żeby oddziaływało na formę rzeźby

Napisano

kombinowałem z shatterem, czasami mayka sie wiech ale to chyba przez te duże siatki, jakoś udaje mi sie potrzaskać siatkę na kawałki i wsadzić w środek particle ale co dalej jak to połączyc?

Napisano

Jakis czas temu robilem rozbryzgujace sie logo. Shattera nie uzywalem bo jest strasznie klopotliwy w uzywaniu, raz umie podzielic obiekt, dwa razy nie.

Podzielilem w koncu z palca uzywajac cutfaces na wybranych sciankach.

Potem skopiowalem wszystkie kawalki, zmniejszylem je o jakies 5% i przyparentowalem do nich wieksze (oryginalne), zapobieglo to natychmiastowym kolizjom przy starcie animacji. Potem wystarczy tylko male kawalki uczynic aktywnymi cialami, przypisac turbulensje i animowana ujemna, odpychajaca grawitacje i wybuch gotowy. Warto tez wylaczyc kolizje, kazdy kawalek i tak powinien poleciec w inna strone.

Wazne zeby pozaznaczac aktywnym kawalkom opcje 'stand in cube' bo w przeciwnym razie obliczenia moga trwac w nieskonczonosc. Nastepnie warto wypalic animacje, usuwajac aktywne ciala i poprawic recznie niektore czesci (pokopiowac co ladniejsze skrecenia, obroty itp).

Napisalem przy tej okazji prosty skrypt ktory robi wszystkie te czynnosci (oprocz dzielenia oczywiscie). Zaznaczasz pare obiektow z wysrodkowanym pivotem a on sam robi mniejsze aktywne kopie i podlacza grawitacje. U mnie bylo 250 kawalkow wiec troche pomogl. Pewnie do Twoich celow trzebaby go nieco przerobic, ale jakby sie mial przydac to daj znac.

Pozdrawiam!

Napisano

Dzięki Dzięki Dzięki Xeav ten tutek to wybawienie zrobiłem go i działa. Jedyny sęk w tym że obwarzanek jest w nurbsach a ja mam psa w poligonach i to ponad pięcset tysięcy poli. Zadziwające że mam całkiem nowy komp core duo a ten prosty obiekt shatter robił mi z minutę.

 

Jak próbuje dzielić psa to maya się wiecha, ale będę próbował z ustawieniami.

 

Dopiero teraz odpisuje bo cały dzień odlewałem na uczelni rzeźbę w realu, strasznie się zmachałem.

 

Straszne że nie umiem jeszcze przerobić tego psa na mniej poli.

 

Wogóle wielkie dzięki jestem twoim fanem Xeav

Napisano

niestety nie potrafię podzielić tego psa, próbowałem wiele razy nie wiem czy problem jest, że jest on zrobiony z poligonów a nie nurbsów

 

próbowałem też narzędziem cutface i działa ale poszczególne częsci są nadal jednym obiektem i dalej nie potrafie

Napisano
Zaznacz face'y, które mają byc oddzielnym obiektem i wybierz: Mesh -> Extract,a nastęnie Mesh -> Separate.

to nawet lepszy pomysł niż shatter.

+emmiter i powinno iść szybko :>

Napisano

Dzięki za pomoc już sobie jakoś poradziłem z szatterem i z tymi emiterami cząstek, eksplozja działa sukces :)

 

Teraz zastanawiam się czy da sie zatrzymać wybuch w jakimś momencie żeby kamera dalej się poruszała a kawałki rzeźby stały w miejscu, szukam czegoś co by dała taki efekt ale jak na razie bezowocnie

 

Dzięki za pomoc naprawdę sam nie poradziłbym sobie

Napisano

oczywiście, że się da. Daj klucz (off lub 0 ) na żądanej klatce na particle collision

lub wyłącz emitter.(w tutorialu 1:58 min)

Napisano

Wczoraj siedziałem cały dzień i udało mi się doprowadzić film do końca, może nie jest to typowy wybuch ale jakiegoś rodzaju defragmentacja. Oto link do mojego filmiku o dwóch formach:

 

 

Podziękawania dla wszystkich z tego wątku a w szczególności dla Xeav, którego videotutek był dla mnie zbawieniem.

 

A propos tutków to ciekaw jestem kiedy będą dostępne na stronie Xeava nie wiedziałem przedtem, że te tutoriale istnieją to wspaniale z jego strony, że je udostępnia.

 

Pozdrawiam Claude

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności