Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Bardzo potrzebny jest mi efekt eksplozji czy jakiegoś efektownego w maya. Niestety toturiale w necie są słabe i zawsze zatrzymywałem się na jakimś momencie. Mam obiekt zaimportowany z zbrush i chce go wysadzić. Czy ktoś może mi pomóc? Jaki jest najprostszy sposób.

 

Pozdrawiam Claude

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sam wybuch to możesz sobie wziąść z presetsów w "Visolsu" czy jakoś tak podobnie to okno się nazywało :)

 

a obiekt możesz połamać za pomocą scatera czy jakoś podobnie w effects

 

niestety wbrew powszechnej opini w majce nie ma przycisku zrób ładny wybuch, ba nawet zrób nieładny nie ma :) musisz posiedzieć troche

 

cheers

Napisano

nom, niestety za poprzednikiem mogę jedynie wtórować :/ ucz sie panie jezeli wogole chcesz w tym siedziec :/

Napisano
  • Autor

na poniedziałek chce skończyć filmik tu link to ostatniej wersji :

 

 

niestety mam już sesje i mało czasu, przez pół niedzieli szukałem dobrych toturiali na simply maya są fajne ale za kasę a te darmowe ? zawsze gdzieś się zawieszałem na jakimś oknie gdzieś w atrybutach, zresztą mam obiekt co ma dużo poly bo wyszedł z zbrusha a ja jeszcze nie umiem normala bumpa czy czegoś tam

 

myślałem że mądrzy ludzie pomogą?

 

claude

Napisano
  • Autor

ciągle myślę czy nie przerzucić sie na maxa dużo więcej osób zna, tutoriali więcej ale już jakoś zaprzyjaźniłem z maya :) wiem że trzeba emiter cząstek wstawić i zrobić żeby oddziaływało na formę rzeźby

Napisano
  • Autor

kombinowałem z shatterem, czasami mayka sie wiech ale to chyba przez te duże siatki, jakoś udaje mi sie potrzaskać siatkę na kawałki i wsadzić w środek particle ale co dalej jak to połączyc?

Napisano

Jakis czas temu robilem rozbryzgujace sie logo. Shattera nie uzywalem bo jest strasznie klopotliwy w uzywaniu, raz umie podzielic obiekt, dwa razy nie.

Podzielilem w koncu z palca uzywajac cutfaces na wybranych sciankach.

Potem skopiowalem wszystkie kawalki, zmniejszylem je o jakies 5% i przyparentowalem do nich wieksze (oryginalne), zapobieglo to natychmiastowym kolizjom przy starcie animacji. Potem wystarczy tylko male kawalki uczynic aktywnymi cialami, przypisac turbulensje i animowana ujemna, odpychajaca grawitacje i wybuch gotowy. Warto tez wylaczyc kolizje, kazdy kawalek i tak powinien poleciec w inna strone.

Wazne zeby pozaznaczac aktywnym kawalkom opcje 'stand in cube' bo w przeciwnym razie obliczenia moga trwac w nieskonczonosc. Nastepnie warto wypalic animacje, usuwajac aktywne ciala i poprawic recznie niektore czesci (pokopiowac co ladniejsze skrecenia, obroty itp).

Napisalem przy tej okazji prosty skrypt ktory robi wszystkie te czynnosci (oprocz dzielenia oczywiscie). Zaznaczasz pare obiektow z wysrodkowanym pivotem a on sam robi mniejsze aktywne kopie i podlacza grawitacje. U mnie bylo 250 kawalkow wiec troche pomogl. Pewnie do Twoich celow trzebaby go nieco przerobic, ale jakby sie mial przydac to daj znac.

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Dzięki Dzięki Dzięki Xeav ten tutek to wybawienie zrobiłem go i działa. Jedyny sęk w tym że obwarzanek jest w nurbsach a ja mam psa w poligonach i to ponad pięcset tysięcy poli. Zadziwające że mam całkiem nowy komp core duo a ten prosty obiekt shatter robił mi z minutę.

 

Jak próbuje dzielić psa to maya się wiecha, ale będę próbował z ustawieniami.

 

Dopiero teraz odpisuje bo cały dzień odlewałem na uczelni rzeźbę w realu, strasznie się zmachałem.

 

Straszne że nie umiem jeszcze przerobić tego psa na mniej poli.

 

Wogóle wielkie dzięki jestem twoim fanem Xeav

Napisano
  • Autor

niestety nie potrafię podzielić tego psa, próbowałem wiele razy nie wiem czy problem jest, że jest on zrobiony z poligonów a nie nurbsów

 

próbowałem też narzędziem cutface i działa ale poszczególne częsci są nadal jednym obiektem i dalej nie potrafie

Napisano

Zaznacz face'y, które mają byc oddzielnym obiektem i wybierz: Mesh -> Extract,a nastęnie Mesh -> Separate.

Napisano
  piotrek napisał:
Zaznacz face'y, które mają byc oddzielnym obiektem i wybierz: Mesh -> Extract,a nastęnie Mesh -> Separate.

to nawet lepszy pomysł niż shatter.

+emmiter i powinno iść szybko :>

Napisano
  • Autor

Dzięki za pomoc już sobie jakoś poradziłem z szatterem i z tymi emiterami cząstek, eksplozja działa sukces :)

 

Teraz zastanawiam się czy da sie zatrzymać wybuch w jakimś momencie żeby kamera dalej się poruszała a kawałki rzeźby stały w miejscu, szukam czegoś co by dała taki efekt ale jak na razie bezowocnie

 

Dzięki za pomoc naprawdę sam nie poradziłbym sobie

Napisano

oczywiście, że się da. Daj klucz (off lub 0 ) na żądanej klatce na particle collision

lub wyłącz emitter.(w tutorialu 1:58 min)

Napisano
  • Autor

Wczoraj siedziałem cały dzień i udało mi się doprowadzić film do końca, może nie jest to typowy wybuch ale jakiegoś rodzaju defragmentacja. Oto link do mojego filmiku o dwóch formach:

 

 

Podziękawania dla wszystkich z tego wątku a w szczególności dla Xeav, którego videotutek był dla mnie zbawieniem.

 

A propos tutków to ciekaw jestem kiedy będą dostępne na stronie Xeava nie wiedziałem przedtem, że te tutoriale istnieją to wspaniale z jego strony, że je udostępnia.

 

Pozdrawiam Claude

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności