Napisano 31 Maj 200717 l Witam! Bardzo potrzebny jest mi efekt eksplozji czy jakiegoś efektownego w maya. Niestety toturiale w necie są słabe i zawsze zatrzymywałem się na jakimś momencie. Mam obiekt zaimportowany z zbrush i chce go wysadzić. Czy ktoś może mi pomóc? Jaki jest najprostszy sposób. Pozdrawiam Claude
Napisano 31 Maj 200717 l sam wybuch to możesz sobie wziąść z presetsów w "Visolsu" czy jakoś tak podobnie to okno się nazywało :) a obiekt możesz połamać za pomocą scatera czy jakoś podobnie w effects niestety wbrew powszechnej opini w majce nie ma przycisku zrób ładny wybuch, ba nawet zrób nieładny nie ma :) musisz posiedzieć troche cheers
Napisano 31 Maj 200717 l nom, niestety za poprzednikiem mogę jedynie wtórować :/ ucz sie panie jezeli wogole chcesz w tym siedziec :/
Napisano 31 Maj 200717 l Autor na poniedziałek chce skończyć filmik tu link to ostatniej wersji : niestety mam już sesje i mało czasu, przez pół niedzieli szukałem dobrych toturiali na simply maya są fajne ale za kasę a te darmowe ? zawsze gdzieś się zawieszałem na jakimś oknie gdzieś w atrybutach, zresztą mam obiekt co ma dużo poly bo wyszedł z zbrusha a ja jeszcze nie umiem normala bumpa czy czegoś tam myślałem że mądrzy ludzie pomogą? claude
Napisano 31 Maj 200717 l no mi się nawet podaba Twój koncept co pokazałeś; może w maksie bym Ci pomógł ale w magicznej Maii niestety..
Napisano 31 Maj 200717 l Autor ciągle myślę czy nie przerzucić sie na maxa dużo więcej osób zna, tutoriali więcej ale już jakoś zaprzyjaźniłem z maya :) wiem że trzeba emiter cząstek wstawić i zrobić żeby oddziaływało na formę rzeźby
Napisano 1 Czerwiec 200717 l Autor kombinowałem z shatterem, czasami mayka sie wiech ale to chyba przez te duże siatki, jakoś udaje mi sie potrzaskać siatkę na kawałki i wsadzić w środek particle ale co dalej jak to połączyc?
Napisano 1 Czerwiec 200717 l możesz zrobić aby cząsteczki 'wypychały' shard'y, użyj collide ps. czekaj zrobię mini vtutka jak tego użyć o jest :> http://www.xeav.neostrada.pl/tut/shater_xeav.net.rar
Napisano 1 Czerwiec 200717 l Jakis czas temu robilem rozbryzgujace sie logo. Shattera nie uzywalem bo jest strasznie klopotliwy w uzywaniu, raz umie podzielic obiekt, dwa razy nie. Podzielilem w koncu z palca uzywajac cutfaces na wybranych sciankach. Potem skopiowalem wszystkie kawalki, zmniejszylem je o jakies 5% i przyparentowalem do nich wieksze (oryginalne), zapobieglo to natychmiastowym kolizjom przy starcie animacji. Potem wystarczy tylko male kawalki uczynic aktywnymi cialami, przypisac turbulensje i animowana ujemna, odpychajaca grawitacje i wybuch gotowy. Warto tez wylaczyc kolizje, kazdy kawalek i tak powinien poleciec w inna strone. Wazne zeby pozaznaczac aktywnym kawalkom opcje 'stand in cube' bo w przeciwnym razie obliczenia moga trwac w nieskonczonosc. Nastepnie warto wypalic animacje, usuwajac aktywne ciala i poprawic recznie niektore czesci (pokopiowac co ladniejsze skrecenia, obroty itp). Napisalem przy tej okazji prosty skrypt ktory robi wszystkie te czynnosci (oprocz dzielenia oczywiscie). Zaznaczasz pare obiektow z wysrodkowanym pivotem a on sam robi mniejsze aktywne kopie i podlacza grawitacje. U mnie bylo 250 kawalkow wiec troche pomogl. Pewnie do Twoich celow trzebaby go nieco przerobic, ale jakby sie mial przydac to daj znac. Pozdrawiam!
Napisano 1 Czerwiec 200717 l Autor Dzięki Dzięki Dzięki Xeav ten tutek to wybawienie zrobiłem go i działa. Jedyny sęk w tym że obwarzanek jest w nurbsach a ja mam psa w poligonach i to ponad pięcset tysięcy poli. Zadziwające że mam całkiem nowy komp core duo a ten prosty obiekt shatter robił mi z minutę. Jak próbuje dzielić psa to maya się wiecha, ale będę próbował z ustawieniami. Dopiero teraz odpisuje bo cały dzień odlewałem na uczelni rzeźbę w realu, strasznie się zmachałem. Straszne że nie umiem jeszcze przerobić tego psa na mniej poli. Wogóle wielkie dzięki jestem twoim fanem Xeav
Napisano 2 Czerwiec 200717 l Autor niestety nie potrafię podzielić tego psa, próbowałem wiele razy nie wiem czy problem jest, że jest on zrobiony z poligonów a nie nurbsów próbowałem też narzędziem cutface i działa ale poszczególne częsci są nadal jednym obiektem i dalej nie potrafie
Napisano 2 Czerwiec 200717 l Zaznacz face'y, które mają byc oddzielnym obiektem i wybierz: Mesh -> Extract,a nastęnie Mesh -> Separate.
Napisano 2 Czerwiec 200717 l piotrek napisał: Zaznacz face'y, które mają byc oddzielnym obiektem i wybierz: Mesh -> Extract,a nastęnie Mesh -> Separate. to nawet lepszy pomysł niż shatter. +emmiter i powinno iść szybko :>
Napisano 3 Czerwiec 200717 l Autor Dzięki za pomoc już sobie jakoś poradziłem z szatterem i z tymi emiterami cząstek, eksplozja działa sukces :) Teraz zastanawiam się czy da sie zatrzymać wybuch w jakimś momencie żeby kamera dalej się poruszała a kawałki rzeźby stały w miejscu, szukam czegoś co by dała taki efekt ale jak na razie bezowocnie Dzięki za pomoc naprawdę sam nie poradziłbym sobie
Napisano 3 Czerwiec 200717 l oczywiście, że się da. Daj klucz (off lub 0 ) na żądanej klatce na particle collision lub wyłącz emitter.(w tutorialu 1:58 min)
Napisano 4 Czerwiec 200717 l Autor Wczoraj siedziałem cały dzień i udało mi się doprowadzić film do końca, może nie jest to typowy wybuch ale jakiegoś rodzaju defragmentacja. Oto link do mojego filmiku o dwóch formach: Podziękawania dla wszystkich z tego wątku a w szczególności dla Xeav, którego videotutek był dla mnie zbawieniem. A propos tutków to ciekaw jestem kiedy będą dostępne na stronie Xeava nie wiedziałem przedtem, że te tutoriale istnieją to wspaniale z jego strony, że je udostępnia. Pozdrawiam Claude
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto