Skocz do zawartości

Niechciana ostra krawędz po Meshsmooth


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ekhm, no więc tak:

 

robie sobie w wolnych chwilach (których ostatnio malo) model komórki. I wszystko powoli sobie jakoś idzie, do momentu kiedy odkryłem takie coś:

 

hi=poly-error.jpg

 

W tym miejscu które tak subtelnie zaznaczyłem robi się dziwne wygięcie siatki. Jeśli mnie pamięć nie myli, pojawilo sie toto, po booleanie w innym miejscu tego obiektu... i nie chce sobie pojsc.

Siatka wygląda prostacko, jak widać:

 

siatka-lp.png

 

Uprzedzając pytania:

- nie ma powielonych vertexów

- nie ma smoothgrup

- nie ma ostrych krawedzi ustawionych w MSie

- w zasadzie nie na niczego, bo kokonowicz wziol i poszedl...

- a, no i dzieje sie to nei zaleznie czy MS czy TurboSmooth.

 

Tutaj jeszcze 2 obrazki poglądowe z Front'a:

 

lp-front.png

 

ms-error.png

 

Eny ajdijas ?

 

z gory dzieki

Mirach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nastepny podział nie zmienił niczego, ale dzieki, naprowadziłeś mnie na rozwiązanie. Zrobiłem podział BAAAARDZO blisko tego irytującego kanta, i wywalilem tą linie co tworzyła kant... i działa O,o

W sumie nie pomyslalem o czyms takim prostym, no i widać ze nadzialem sie na jakis error :)

Napisano

pewnie zageszczenie siatki po boolenie, ktora chyba nbiedokladnie wyczysciles.

Zaznacz kanty te, ktore nie potrzebujesz , lopnij i remove, nastepnie wertaxy wyczysc. Pozniej wygladz dodajac w odpowiednich miejscach.

Powinienes takie formy ze spinline modelowac.

Pozdrawiam

Napisano

Stary numer. Pisalem juz kiedys o tym, jezeli po smothowaniu wystapia takie artefakty robimy tak: Wylacz MS, Convert to edit mesh a nastepnie convert to edit poly. Zarzucasz spowrotem MS i juz na 100% bedzie jak nalezy:)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności