Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

troche dziwny rzut. nie pokazujacy monumentalnosci pracy :) ale domniemam ze chodzilo ci o pokazanie calej przedniej oteksturowanej sciany i wejscia dlatego taki rzut

  • Odpowiedzi 104
  • Wyświetleń 10,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nio bardzo ładne! ale nie szpanój tak z obwódkami i znakami wodnymi na renderach przecież nie o to chodzi :) łądne te ujęcia, jakbym mógł doradzić do do mapowania... narazie daj na wszystko boxa, z tymi cegłami, porób zrzuty lub lepiej big rendery, z boku z przoedu z góry i tede i poóźniej po mapuj poprostu plenerem, scianki boczne texturką z zrzutu z boku i tak dalej... oczywiście te rendery pobródź troche w photoszopie i tede coś w stylu domalówek

Napisano

wydaje mi się, że te znaki wodne to nie są dla szpanu tylko z obawy przed kopiowaniem i wykorzystywaniem renderów dla własnych celów :]

Napisano
  • Autor

Witam!

Loozack trafil w sedno. Mam przykre doswiadczenia na tej plaszczyznie i stad watermarki.

Takie rendery ze wszystkich bokow sa dosyc czasochlonne i za duzo z tym roboty. Szybciej mi idzie praca z UNWARP\'em i Texporterem. Tekstury przygotowuje w Photoshopie, poczynajac od zaprojektowania ksztaltu cegly! Nie uzywam nigdy obcych materialow...

Narazie chodzi mi o pogladowe przejrzenie tekstur, nie kadrowalem specjalnie widoczku.

Dzieki za uwagi i opinie!

Pozdrawiam!

 

Napisano
  • Autor

Witam!

Kolejny zrzut ekranu! Prace ida wolno, bo mase rzeczy musze dopasowywac Unwarp\'em i mi sie schodzi...

 

prev.jpg

 

A przy okazji (wiem, ze to nie jest odpowiedni dzial, ale moze ktos zechce odpowiedziec...) po wylaczeniu GI w Brasilu pojawily mi sie takie plamki? (oswietlenie - aktualnie tylko skylight).

Pozdrawiam!

Napisano

nie wiem czemu sa te planki ale calkeim fajnie z nimi wyglada :D - postarzaja budynek. Model jest bardzo ladny gratulacje - tekstrueka jeszcze troche brakuje :D za takie zbyt idealne - stworz jakies bardziej real (zabytkowy kosciolek no ma mury raczej zniszczone i poprekane :D)

 

ps.

 

wiem ze to nie jest miejsce na takie pytania ale czy ktos wie skad wziac rzuty budynkow (np. takich jak ten kosciolek :D) ??

 

pozdrawiam

Vetis

Napisano
  • Autor

Witam!

Nie mam pojecia skad sie bierze takie rzuty? Ja odtwarzalem je w ACAD ze zdjec (to bylo glowne zalozenie pracy). A co do postarzania, to bede to robil na samym koncu. Najpierw porozmieszczam wszystkie teksturki cegiel, potem bede domalowywal na nich rozne syfy...

PS. Jak masz gdzies w okolicy fajny kosciol to idz i pogadaj, moze Ci udostepnia plany...

Pozdrawiam!

Napisano

Ktoś pytał o rzuty budynków. Taki kościółek jeśli jest zabytkowy to będzie miał rzuty u miejskiego albo wojewódzkiego konserwatora zabytków. Jeśli nie jest zabytkiem to dokumentacje powinien mieć właściciel -->księża. Poza tym trwa jeszcze proces inwentaryzowania Polski i wszystkie inwentaryzacje w mieście powinien posiadać urząd miejski. Można jeszcze szukać na pobliskim wydziale architektury :D niestety nigdzie za darmo tych rzeczy nie dostaniesz (chyba że jesteś studentem architektury i akurat robisz koncepcje modernizacji ;P) Pozdrawiam

Napisano

Bardzo fajne. Też robiłem prace inżynierską w maxie :)

Powodzenia życze.

Napisano

Bardzo fajna praca [soczek]

Ps. Współczuję teksturowania :].

 

Napisano

V! Nie no stary... wygląda bardzo podobnie... Rób dalej... jestem na maxa ciekaw jak bedzie wygladal cały oteksturowany... eh

Napisano
  • Autor

Witam!

:) Staram sie jak moge, ale idzie mi dosc mozolnie! Teksturowanie nie nalezy do moich ulubionych czynnosci, ale...

PS. Nie bedzie podobny w 100% bo dach bedzie calkowicie zmieniony. Zamiast tej klepki prawdopodobnie bedzie grafitowy plaszcz z blachy! Doszedlem do wniosku, ze nie pociagne geometrii takich drobnych plytek na calym dachu, a wole zrobic to jakos inaczej, ale w miare ladnie, niz symulowac bump\'em te drobiazgi, bo wyjdzie raczej mizernie...

Pozdrawiam!

Napisano

Hehe, KOściółek wygląda jak mój prafialny :) Ale wykonanie całkiem ładne, choć wydaje się troszkę za sterylne... - za dużo kątów prostych!!

Napisano

:)

robilem kiedys podobne cos,Z texturowaniem to si enalomoczesz man.rany.Ale juz widze ze idziesz na latwizne bo sie Tex powtarza.J ato dla kazdej sciany malowalem osobna Texturke.

Do tego sproboj zawczasu zapuscic render w tej mega rozdzialce 11000pix na tym dualu,bo moze si eokazac man ze po prostu finalnie nie pojdzie ci to w takiej rozdzilace jakbys chcial.BTW 300dpi to lekka przesada

plakatuf nie oglada sie pod lupa.150dpi spokojie starczy z wielkim zapasem

symulowanie bumpem to poterzne narzedzie

nie zapomninaj ze Brazilek ma pieknego Enhance Bump shadows,czyli aktywny bump w cieniu

Piszesz ze \'wylaczylem GI\' i byly plamki .. ale chyba nie do konca Cie rozumiem co takiego tam wylaczyles. Domyslam sie tylko ze wylaczyles fotony i pozostawiles na undersampling. Alle bez fotonufff NADAL MASZ GI !!

nie myl pojec.

M@ti_ katy proste.. no coz.. wyglada jak wyglada.Tutaj zabawa w realizm lezy w opracowaniu textur.Tak w 80%

 

Walcz ze sterylnoscia,.. juz od poczatku.

http://www.cgtalk.com/showthread.php?s=&threadid=41472&highlight=gaudi

jesli jeszcze nie widziales tego watku

 

pozdrawiam

fotoas

Napisano
  • Autor

Witam!

Tekstury narazie wygladaja jak wygladaja, bede sie nimi bawil pozniej. Narazie chce tylko spasowac cegielki, zeby nie bylo bugow i bylo ladnie widac, ze na dwoch scianach o identycznej wysokosci jest taka sama liczba poziomow cegiel. No a z tym sie jednak schodzi. Ze sterylnoscia bede walczyl na sam koniec. Mapki przygotowuje narazie uniwersalne, jak juz wszystko ubiore w cegly to bede je klonowal i tworzyl indywidualne domalowywanki na poszczegolnych elementach.

:Fotoas masz racje, chodzilo mi tylko o wylaczenie kalkulacji fotonow i wtedy smieci sie pojawiaja...

PS. Czy sadzicie, ze lepiej oswietlac to bydle w skylight czy w area light?

Pozdrawiam!

Napisano

Mnie sie podoba, czekam na wiecej. Wreszcie ludzie zaczeli robic wizualizacje architektury :) Powodzenia...

Napisano
  • Autor

Witam!

Zrobilem testowy renderek w rozdzielczosci 2700x4500, ale nie bede okrutny dla modemowcow - zamieszczam link - kto bedzie chcial to obejrzy...

 

http://oceanic.wsisiz.edu.pl/~lewandol/tex_big.jpg

 

Plik JPG, quality 10/12, 1.7MB...

PS. Wiem ze z lewej strony rozsunely sie elementy ;)

PPS. Czesc tekstur bedzie jeszcze zmieniona...

PPPS. Wszystkie tekstury beda podmalowywane zabrudzeniami na koncu...

Pozdrawiam!

Napisano

Swietna robota, szczegolnie teksturki zasluguja na wyroznienie (mimo ze sa z pozoru proste).

Napisano
  • Autor

Witam!

Krotki watek o teksturowaniu (moze komuc cos pomoze)... :)

1. Na plaskie powierzchnie nakladam UVW planar (zapisuje rozmiar UVW)...

2. Robie w Photoshopie mape (rozmiar 2x ten co zapuisuje z UVW) Diffuse, potem Desaturate, Invert korekcja kontrastu i leveli i otrzymuje Specular i Bump...

3. Jesli w scianie sa okna, lub jakies dziwne zakamarki to robie analogicznie, tylko zdejmuje texture za pomoca texportera (wtedy wiem gdzie co jest)...

4. Teksturki we wnekach dopasowuje recznie za pomoca UVW Unwarp\'a, z wlaczonymi texturami...

Teksturki sa pasowane tylko poziomami i tez tak mniej wiecej (ale raczej wiecej), wiec na krawedziach widac ze sie nie zgadza... (Na poczatku staralem sie je pasowac zeby wszystko gralo, ale zbyt wiele czasu to pochlanialo. A termin nagli...)

PS. Ja mam monitor 17\" Flatron i daje rade wiec bez przesady. A plazma sie raczej nie nadaje do grafiki (no chyba ze sie na nia wylozy baaardzo duzo kasy, bo te dla zwyklych zjadaczy chleba to shit...).

Pozdrawiam!

Napisano

witam,

 

jezeli to jest rekonstrukcja inzynierska, to czemu nie ma wogole konstrukcji? (vide siatka). Na razie jest tylko skorupa, co trudno nazwac \"modelem\"(skorupa jest +- ok). Jezeli chodzi o tekstury, to wydaje mi sie, ze przy tego typu pracy jest to prawie zbędne. Pozdrawiam/Karino

 

polecam:

 

http://www.cgarchitect.com/upclose/article1_JRF.asp

Napisano
  • Autor

Witam!

Siatki sa a AUTOCAD\'zie - pokaze w jakims overview na koncu pracy...

Gdyby chodzilo o sucha wizualizacje, to zostalbym w CAD\'zie, ale poniewaz praca jest z MAX\'a, to tekstury musza byc...

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Witam!

Kolejna wgladowka! Zastanawialem sie,

czy wrzucac ja tutaj, czy znow zamiescic sznurek dla chetnych, ale...

 

wip_nth.jpg

 

Wybaczcie modemowcy! [lol2]

 

Ktos chcial teksturke tego kosciolka...

Ponizej link do pliku...

(teksturka wazy okolo 3.4MB, jest to

zZIPowany TIF o sporej rozdzielczosci...

...moze jeszcze ktos bedzie chcial, wiec...

 

http://oceanic.wsisiz.edu.pl/~lewandol/000%20mat%20cegla.zip

 

Pozdrawiam!

Napisano

Fajna wizualizacja. Zastanawiam sie czy budynek musi byc koniecznie taki gladki i rowny ? Moze porob jakies Zacieki, pekniecia, chamfer...

 

Napisano
  • Autor

Witam!

Chamfera nie bedzie, bo nie widze takiej potrzeby. Budynek jest ogromny, zeby go pokazac w calosci, kamera musi znajdowac sie w sporej odleglosci, wiec i tak nikt sie tego nie dopatrzy. A co do zaciekow i zanieczyszczen to juz o tym pisalem - beda na samym koncu!

Pozdawiam!

Napisano

Witam... Czy komus udalo sie rozpakowac teksture z podanego linku??

 

Napisano

Bardzo ladny model. Gratuluje cierpliwosci :)

Textura cegly bardzo ladnie sie prezentuje - myslalem ze to maxowa procedurka! Osobiscie uzywam tej maxowej procedurki - dobrze i szybko sie ja mapuje, a zeby nie bylo powtarzalnosci wystarczy zamapowac odpowiednia mape dla koloru cegly. Sprawdza sie przynajmniej na duzych - jednolitych powierzchniach z cegly. W kazdym razie tez polecam....

Czekam na dalsze - finalne juz pewnie rendery.

Pozdrawiam

Marek

 

Napisano
  • Autor

Witam!

Z powodu choroby musialem na kilka dni przerwac prace, ale juz jestem spowrotem i za bardzo niedlugo pokaze cos wiecej...

Do finalnych renderow jeszcze daleko, ale licze, ze do konca roku uda mi sie zmapowac cala budowle...

Nigdy nie uzywam max\'owych map, zawsze wszystko maluje sam. (no moze z wyjatkiem map cellular i noise) Uzyskanie dobrych efektow za pomoca map z biblioteki max\'a jest bardzo czasochlonne i trzeba sporo namieszac, zeby efekt byl dobry...

Pozdawiam!

Napisano
  • Autor

Witam!

W koncu mam rozstawione wszystkie

cegielki (na tym renderze jeszcze kilku

miejsc brakuje, ale u mnie juz sa...) i

tak to mniej wiecej wyglada...

 

last_tex.jpg

 

Swiatelko za zolte i za bardzo przepala mi

teksturki, ale to jeszcze poprawie...

Pozdrawiam!

Napisano

podoba mi sie to, pikne :) ciekaw jestem calej kompozycji :)

 

PS. troche podobny do tego w moim miescie ;) (ale u mnie jest jeszcze wbudowany zamek)

 

BTW. widze ze lubisz dobre filmy (albo pomylilem avatarek)

Napisano
  • Autor

Witam!

Ramy w oknach sa modelowane, tak jak

widac na renderku. Reszta bedzie z map...

Avatar nie jest przypadkowy...

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Witam!

 

009.jpg

 

Ostatni render, juz niewiele zostalo, ale

z powodu sesji bede teraz mniej czasu poswiecal na ta prace...

W 2 miejscach tekstura sie rozsunela, swiatelko troche slabe, ale...

Ciekaw jestem opinii...

Pozdrawiam!

Napisano

Eee, ja bym te cegły zniszczył trochę:) Ale pewnie mają być idealne... Fajnie by wyglądało z zaciekami i miejscowymi prrebarwieniami:D Modeling oczywiście ql:cool:Przydałby mi się taki kościół... Ale o tym cisza:D;)

 

Pozdro[piwo]

Napisano
  • Autor

Witam!

Otoczenie nie jest tematem pracy i nie bedzie go wcale... (jak juz pisalem ze 20 razy) :P [takie wytyczne]

Jest juz wstepy layout, ale narazie taki bardzo wstepny. Zaklada pokazanie tylko modelu i siatek w tle...

(otoczenie moze dorobie kiedys, narazie chce to skonczyc i pobawic sie czms innym)

Pozdrawiam!

Napisano

bardzo ladie szczegolnie smaczku dodaje tahmm nie ejst to natena, ale tez nie krzyz, to na dachu jakiby w srodku budowli. oczywiscie pokazuj(zmapuj te nebieskie i czerwone niespdzianki, bo psuja efekt. no i teraz otoczenie jeszcze jakies walinj, trawka kilka drzewek krzaczek tu i tam, jak bedziesz chcial to pobrudz to ladnie dodaj tlo i masz super pracke nie tylk jako wizualizacje.

Napisano
  • Autor

Witam!

Po krotkiej przerwie zwiazanej z sesja

wracam do pracy! Szybki ([lol2]) render

testowy HDRI...

 

HDRI%20final%20000(a).jpg

 

Tak srednio widac, ze to HDRI, ale efekt i

tak chyba lepszy niz poprzednie! ...czas

renderingu 4f 36m 12s w 1800x2200...

Jakies syfki jeszcze sa, ale z malym view

ratem renderowalem...

A teraz ide odespac ostatich kilka dni...

 

Pozdrawiam!

Napisano

Witam

 

Widze ze Ty tez troche nad tym modelem nocek zarwales [lol2] Ile czasu go modelowales, pytam tak z czystej ciekawosci:D Wtglada to coraz lepiej. Będę na bieżąco tu zaglądał i patrzył na ubdejty. Ach te koscioly he he ;)

Napisano

no ladnie, nawet bardzo ladnie, czekam na prace koncowa... zapowiada sie wysmienicie, pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności