Skocz do zawartości

[tekstura] - połysk dla liter


makler

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka

 

Mam pytanko co do połysku, ponieważ robię logo -

są to dwie literki ze sobą połączone i nadałem im kolorki ponieważ nie chce, żadnej konkretnej tekstury ale chciałbym jeszcze na tych kolorkach taki połysk, tak jak by za szkłem było czy coś takiego ...

 

Jak wiecie jak to zrobić to proszę o pomoc :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gdybyś jeszcze pokazał te literki;) Co byś musiał zrobić to jakieś studio, bo coś w końcu musi się w tych literkach odbijać. Podejść do tego trochę jak do renderingu studyjnego modelu samochodu;P Na pewno sprawdzić mapowanie literek i dla lepszych odbić nie powinno być idealnie płaskich powierzchni, czyli chamfery na krawędziach i meshsmooth byłyby chyba wskazane.

Albo możesz też bawić się już w postprodukcji. PS, albo Illustrator.

 

Poza tym co to za dziwna moda robienia logo w 3d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podtrzymuję to co pisałem wyżej. I jeśli to nie musi być koniecznie 3d, a jest to tylko Twój kaprys, naprawdę przemyśl to jeszcze i rozważ wykonanie tego wektorowo (CorelDraw, Illustrator). Wektorówka ma znacznie szersze pole użycia.

 

Pozdrawiam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś była jakaś dyskusja na forum i ktoś słusznie zauważył, że powierzchnie płaskie w max'ie, czyli w Twoim przypadku fronty liter są płaskie IDEALNIE, co w rzeczywistości się nie zdarza. A w IDEALNIE płaskich powierzchniach może być problem z odbiciami (nie licząc lustra). Jeśli coś tu kręce, to mnie proszę poprawić. Chamfer jest tutaj potrzebny do tego, aby meshsmooth w jak najmniejszym stopniu zniekształcił Ci pierwotny kształt liter i żeby zachowały one w miarę ostre krawędzie. Używając meshsmooth uzyskujesz nieco wybrzuszoną powierzchnię, która de facto lepiej odbija.

Tak czy siak, coś w tych literach musi się odbijać, czyli powinieneś przygotować 'studio', albo zastosować jakąś mapę HDRI dla odbić. Co do materiału możesz się pobawić z materiałem shellac.

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał szkła - zależy jaki render, w Mentalu jest już gotowy, tylko ustawiasz odpowiednie parametry(kolory, załamania światła, te sprawy) po prostu zmieniasz render z domyślnego na Mental Ray, wchodzisz do material editor (M na klawiaturce :D) klikasz standard i tam w zakładce "New" bierzesz Glass(physics_phen), i zaznaczasz te litery, które chcesz, żeby miały połysk i klikasz na assign to selection i już:)

A charmfer dajesz na odpowiednie krawędzie?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności