Napisano 21 Czerwiec 200717 l Siemka Mam pytanko co do połysku, ponieważ robię logo - są to dwie literki ze sobą połączone i nadałem im kolorki ponieważ nie chce, żadnej konkretnej tekstury ale chciałbym jeszcze na tych kolorkach taki połysk, tak jak by za szkłem było czy coś takiego ... Jak wiecie jak to zrobić to proszę o pomoc :) pzdr
Napisano 21 Czerwiec 200717 l Gdybyś jeszcze pokazał te literki;) Co byś musiał zrobić to jakieś studio, bo coś w końcu musi się w tych literkach odbijać. Podejść do tego trochę jak do renderingu studyjnego modelu samochodu;P Na pewno sprawdzić mapowanie literek i dla lepszych odbić nie powinno być idealnie płaskich powierzchni, czyli chamfery na krawędziach i meshsmooth byłyby chyba wskazane. Albo możesz też bawić się już w postprodukcji. PS, albo Illustrator. Poza tym co to za dziwna moda robienia logo w 3d?
Napisano 22 Czerwiec 200717 l Autor to wygląda mniej więcej tak: jest to logo które robie ponieważ nie chciałbym ujawniać ale tak właśnie wyglądają napisy które chciałbym aby były tak jakby za takim szkłem, takie oszklone ...
Napisano 22 Czerwiec 200717 l Podtrzymuję to co pisałem wyżej. I jeśli to nie musi być koniecznie 3d, a jest to tylko Twój kaprys, naprawdę przemyśl to jeszcze i rozważ wykonanie tego wektorowo (CorelDraw, Illustrator). Wektorówka ma znacznie szersze pole użycia. Pozdrawiam;)
Napisano 22 Czerwiec 200717 l Autor a co dokładnie daje ten chamfer ? i meshsmooth bo jak to dodaje to nie widze roznicy a jak dam wiecej troche to odrazu mi sie wszystko znieksztalca :p a nie wiesz moze w jaki sposob to oszklic ?
Napisano 22 Czerwiec 200717 l makler napisał: a nie wiesz moze w jaki sposob to oszklic ? Co masz na myśli poprzez oszklenie? Nadanie materiału szkła? To jeśli się nie mylę, musisz zarzucić na to odpowiedniego shadera:P Pozdrawiam.
Napisano 23 Czerwiec 200717 l Autor hmmm mam na myśli żeby na ten "napisiki" - logo, tak jakby nałożyć boxa który będzie przezroczysty i połyskliwy jak szkło który do każdej ścianki litery by przylegał ... o coś takiego mi chodzi :)
Napisano 23 Czerwiec 200717 l No to ja bym zrobił tak, że skopiował bym ten napis tak żeby kopia była tuż przed oryginałem, i nakładasz na kopię materiał szkła a na oryginał materiał, jaki chcesz , żeby prześwitywał. Pozdro
Napisano 23 Czerwiec 200717 l Kiedyś była jakaś dyskusja na forum i ktoś słusznie zauważył, że powierzchnie płaskie w max'ie, czyli w Twoim przypadku fronty liter są płaskie IDEALNIE, co w rzeczywistości się nie zdarza. A w IDEALNIE płaskich powierzchniach może być problem z odbiciami (nie licząc lustra). Jeśli coś tu kręce, to mnie proszę poprawić. Chamfer jest tutaj potrzebny do tego, aby meshsmooth w jak najmniejszym stopniu zniekształcił Ci pierwotny kształt liter i żeby zachowały one w miarę ostre krawędzie. Używając meshsmooth uzyskujesz nieco wybrzuszoną powierzchnię, która de facto lepiej odbija. Tak czy siak, coś w tych literach musi się odbijać, czyli powinieneś przygotować 'studio', albo zastosować jakąś mapę HDRI dla odbić. Co do materiału możesz się pobawić z materiałem shellac. Pozdr!
Napisano 23 Czerwiec 200717 l Autor OOOOoo to jest :) pomysł, a jak materiał szkła dać ? no dobra ale jak ja dodaje chamfer i msmooth to nie widze roznicy, a jak dam wiecej to ostro mi znieksztalca lietery ...
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Materiał szkła - zależy jaki render, w Mentalu jest już gotowy, tylko ustawiasz odpowiednie parametry(kolory, załamania światła, te sprawy) po prostu zmieniasz render z domyślnego na Mental Ray, wchodzisz do material editor (M na klawiaturce :D) klikasz standard i tam w zakładce "New" bierzesz Glass(physics_phen), i zaznaczasz te litery, które chcesz, żeby miały połysk i klikasz na assign to selection i już:) A charmfer dajesz na odpowiednie krawędzie?
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Autor ok, sprawdzę to :) a jak zmienić render z domyślnego na mentala ? wszedłem w standard i mam zakładke new ale nie mam tego materiału szkła ale to pewnie dlatego, że nie przełączyłem na mentala
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Autor wielkie dzięki oboje rep + :) a możecie jeszcze nakierować jak dobrze ustawić żeby to było ładnie przezroczyste i świecące ? :> ?
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Na pewno (jak ktoś wspomniał-chyba Touch) te oszklone litery muszą coś odbijać - jeśli masz jeszcze jakieś obiekty w scenie oprócz tekstu to git - jeśli nie, wstaw jakąś mape HDRI. pozdro
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Autor Dobra przejdźmy więc do pojęcia HDRI :) ... co to jest ? i o co z tym chodzi ?
Napisano 24 Czerwiec 200717 l A odwiedzał: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/hdri_params.htm ? Są to zwykle zdjęcia w wysokiej rozdzielczości i często-gęsto (jeśli nie zawsze) w formie panoramy, których można użyć do oświetlenia sceny lub właśnie dla odbić. Pozdr
Napisano 24 Czerwiec 200717 l weź mentala , arch material, załącz round corners i lej na mesh smootha i chamfery.
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Autor okej ściągnąłem sobie kilka fajnych, a teraz ? mam to normalnie na box'a dać ? jako texturka ?
Napisano 25 Czerwiec 200717 l nie,masz to wrzucic do hdri Touch ci podal stronq z tym :P http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/hdri_params.htm
Napisano 25 Czerwiec 200717 l Możesz tą mapkę wrzucić jako tło w scenie - "8" i tam ją dajesz, potem możesz wrzucić ją jeszcze do Material editor'a żeby ją poprzerabiać:P Pozdrawiam
Napisano 25 Czerwiec 200717 l Autor dałem to jako tło w scenie :) "8", a w jaki sposób ustawić połysk, odbicia i przezroczystość dla szkła ? tzn: jakie parametry jak dostosować najlepiej ?
Napisano 25 Czerwiec 200717 l nie moglem znalezc w czym renderujesz...hmmm... jak vray, to dajesz gloosy, do slotu environment HDRke i jedziesz. zreszta wszedzie zasada jest ta sama. pozdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto