viz.k Napisano 23 Czerwiec 2007 Napisano 23 Czerwiec 2007 Witam Na poczatek screen ktory ilustruje problem: http://www.pkrol.ovh.org/skrin.jpg Chce aby displace dzialal tylko na te symbole, a ten (max) mi zawsze displace'uje na renderze takze krawedz mapy. Mapa to po prostu mapa, biale tlo, czarne symbole. Moge to zrobic tak ze zrobie unwrap calej siatki i naniose te symbole ale pomyslalem ze jest to stosunkowo prosta i czesto powtarzana czynnosc wiec pewnie istnieje jakies inne szybsze rozwiazanie. Jak robicie takie rzeczy?
Hynol Napisano 23 Czerwiec 2007 Napisano 23 Czerwiec 2007 Rozwiązań jest kilka 1) Ustaw Shift na połowe wartości amount. 2) Używaj bitmapy wielkości całego obiektu 3) Używaj szarego 128,128,128 jako tła bitmapy
Miłosz3ds Napisano 23 Czerwiec 2007 Napisano 23 Czerwiec 2007 A nie łatwiej by było zamienić kolory - biały na czarny i odwrotnie? Pytam, bo nie jestem do końca pewny:] Pozdrawiam
Ania Napisano 23 Czerwiec 2007 Napisano 23 Czerwiec 2007 zasada jest ta: czarny - nie rusza się biały - wybałusza się więc jak się da biały tekst na czarnym tle, to tekst powinien się wybałuszyć do środka jeśli amount 0 , a czarne tło się nie ruszy. jeśli tak jak ty masz, tekst jest czarny na białym tle, to ruszy się tylko tło, a tekst i obszar poza bitmapą zostanie na miejscu. jeśli da się shift wartości -(amount/2) to zasada się zmieni: - szary (jasność 128) - nie rusza się - biały - wybałusza się - czarny - wybałusza się w kierunku przeciwnym. czyli wtedy trzeba dać otoczenie szare i pismo na szarym tle. jak się robi coś gdzie trzeba dispa w obu kierunkach, to się ustawia właśnie w ten sposób shift, ale jak tak jak teraz ruszać ma się tylko pismo to wystarczy na czarnym tle tak jak mówił Miłosz. (shift przesuwa poziom zerowy)
viz.k Napisano 23 Czerwiec 2007 Autor Napisano 23 Czerwiec 2007 dzieki juz gra... a tak btw. to tak naprawde ja tez przypuszczalem ze tlo ma byc czarne ale robilem to w taki sposob ze ladowalem bitmape z bialym tlem i w output zaznaczalem invert....bylem pewny ze to to samo a okazuje sie ze jednak nie i wciaz nie moge zrozumiec na czym to polega... w kazdym razie dzieki za pomoc
Miłosz3ds Napisano 23 Czerwiec 2007 Napisano 23 Czerwiec 2007 Po prostu skumaj to -> te elementy, które są czarne pozostają bez zmian, a te, które są białe idą do góry. Im jaśniej, tym wyżej. Jak jest jakiś element szary, też idzie on do góry, ale nie tak wysoko jak całkiem biały, rozumiesz? Pozdrawiam
Ania Napisano 23 Czerwiec 2007 Napisano 23 Czerwiec 2007 he bo ty masz mapkę na materiale i w modifierze z tego co widzę daj tylko do modifiera, ztamtąd przeciągnij samą mapkę do material edytora jako instance i wtedy sobie możesz invertować. a tą z displaca w materiale usuń. (teraz masz tak jakby dwie mapki)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się