Napisano 30 Czerwiec 200717 l Witam. Może mi ktoś powiedzieć jak zoptymalizować siatkę w zbrushu? W niektórych miejscach siatka jest niepotrzebnie gęsta, przez to obiekt dużo zajmuje i nie mogę go otworzyć w 3ds, słyszałem że zbrush ma bardzo dobry moduł do optymalizacji. Zaznaczam że chciałbym ją zoptymalizować tylko w wybranych miejscach. Wielkie dzięki za pomoc
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Osobiście pierwsze słyszę o opcji optymalizacji, jeśli chodzi o moduł automatyczny. Jeśli to z3 to zapoznaj się z narzędziem do retopologii. http://zbrush.info/docs/index.php/Topology_and_Reflow_Lab Jeszcze, o ile to możliwe, możesz exportować niższy poziom subdivision..
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Osobiście pierwsze słyszę o opcji optymalizacji, jeśli chodzi o moduł automatyczny. Przynajmniej tak mi się wydaję że czytałem gdzieś o automatycznej optymalizacji. Jeśli to z3 to zapoznaj się z narzędziem do retopologii. http://zbrush.info/docs/index.php/Topology_and_Reflow_Lab Ten link raczej nie dotyczy mojego problemu. Jeszcze, o ile to możliwe, możesz exportować niższy poziom subdivision.. Ale wtedy tracze przecież resztę detali, a da się takjakby wymieszać 2 poziomy ze sobą? Np jeden maskuję i w tym miejscu spaja się z niższym levelem? Dzięki i pozdrawiam!
Napisano 1 Lipiec 200717 l Hm, jak kłamię to nie bijcie ale raczej nie da rady zrobić tak jak mówisz. Pomysł z maskowaniem może być pomocny choć rewelacji nie będzie: -maskujesz tam gdzie ma być gesta siatka -robisz extract tegoż jako nowy subtool (wszystkie suwaki obok przycisku extract do lewej na zero ustaw) -wlaczasz poprzedni subtool, schodzisz do niższego poziomu subdiv i odwracasz maskowanie -robisz extrakcję tegoż do nowego soobtoola W ten sposób masz dwa subtoole, jeden gęstszy, drugi rzadszy, wypada teraz użyć pluginu make1mesh. Mankament jest taki, że w miejscach cięć będziesz mieć dziury. Jedyne co możesz zrobić to chyba je tylko pinch-em pozciągać:/ A diplacement nie wchodzi w gre? BTW: niewątpliwie by się przydało takie coś jak subdivision blending np. według maski:)
Napisano 30 Sierpień 200717 l W 3.1 jest cos takiego jak Mesh Relaxation Tool - moze okazac sie pomocne. schodzisz poziom nizej i Tool:Geometry:Reproject Higher Subdiv. Porozkladaja sie fajniej ale nie zmniejszy to ilosci poly niestety.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto