Gość Rzezon Napisano 30 Czerwiec 2007 Napisano 30 Czerwiec 2007 Witam. Może mi ktoś powiedzieć jak zoptymalizować siatkę w zbrushu? W niektórych miejscach siatka jest niepotrzebnie gęsta, przez to obiekt dużo zajmuje i nie mogę go otworzyć w 3ds, słyszałem że zbrush ma bardzo dobry moduł do optymalizacji. Zaznaczam że chciałbym ją zoptymalizować tylko w wybranych miejscach. Wielkie dzięki za pomoc
Levus Napisano 30 Czerwiec 2007 Napisano 30 Czerwiec 2007 Osobiście pierwsze słyszę o opcji optymalizacji, jeśli chodzi o moduł automatyczny. Jeśli to z3 to zapoznaj się z narzędziem do retopologii. http://zbrush.info/docs/index.php/Topology_and_Reflow_Lab Jeszcze, o ile to możliwe, możesz exportować niższy poziom subdivision..
Gość Rzezon Napisano 30 Czerwiec 2007 Napisano 30 Czerwiec 2007 Osobiście pierwsze słyszę o opcji optymalizacji, jeśli chodzi o moduł automatyczny. Przynajmniej tak mi się wydaję że czytałem gdzieś o automatycznej optymalizacji. Jeśli to z3 to zapoznaj się z narzędziem do retopologii. http://zbrush.info/docs/index.php/Topology_and_Reflow_Lab Ten link raczej nie dotyczy mojego problemu. Jeszcze, o ile to możliwe, możesz exportować niższy poziom subdivision.. Ale wtedy tracze przecież resztę detali, a da się takjakby wymieszać 2 poziomy ze sobą? Np jeden maskuję i w tym miejscu spaja się z niższym levelem? Dzięki i pozdrawiam!
Levus Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 Hm, jak kłamię to nie bijcie ale raczej nie da rady zrobić tak jak mówisz. Pomysł z maskowaniem może być pomocny choć rewelacji nie będzie: -maskujesz tam gdzie ma być gesta siatka -robisz extract tegoż jako nowy subtool (wszystkie suwaki obok przycisku extract do lewej na zero ustaw) -wlaczasz poprzedni subtool, schodzisz do niższego poziomu subdiv i odwracasz maskowanie -robisz extrakcję tegoż do nowego soobtoola W ten sposób masz dwa subtoole, jeden gęstszy, drugi rzadszy, wypada teraz użyć pluginu make1mesh. Mankament jest taki, że w miejscach cięć będziesz mieć dziury. Jedyne co możesz zrobić to chyba je tylko pinch-em pozciągać:/ A diplacement nie wchodzi w gre? BTW: niewątpliwie by się przydało takie coś jak subdivision blending np. według maski:)
Nezumi Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 W 3.1 jest cos takiego jak Mesh Relaxation Tool - moze okazac sie pomocne. schodzisz poziom nizej i Tool:Geometry:Reproject Higher Subdiv. Porozkladaja sie fajniej ale nie zmniejszy to ilosci poly niestety.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się