Jump to content
Sign in to follow this  
Rzezon

Uproszczenie siatki

Recommended Posts

Witam.

 

Może mi ktoś powiedzieć jak zoptymalizować siatkę w zbrushu? W niektórych miejscach siatka jest niepotrzebnie gęsta, przez to obiekt dużo zajmuje i nie mogę go otworzyć w 3ds, słyszałem że zbrush ma bardzo dobry moduł do optymalizacji. Zaznaczam że chciałbym ją zoptymalizować tylko w wybranych miejscach. Wielkie dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Osobiście pierwsze słyszę o opcji optymalizacji, jeśli chodzi o moduł automatyczny.

 

Przynajmniej tak mi się wydaję że czytałem gdzieś o automatycznej optymalizacji.

 

 

Jeśli to z3 to zapoznaj się z narzędziem do retopologii.

http://zbrush.info/docs/index.php/Topology_and_Reflow_Lab

 

Ten link raczej nie dotyczy mojego problemu.

 

Jeszcze, o ile to możliwe, możesz exportować niższy poziom subdivision..

 

Ale wtedy tracze przecież resztę detali, a da się takjakby wymieszać 2 poziomy ze sobą? Np jeden maskuję i w tym miejscu spaja się z niższym levelem?

 

Dzięki i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, jak kłamię to nie bijcie ale raczej nie da rady zrobić tak jak mówisz.

 

Pomysł z maskowaniem może być pomocny choć rewelacji nie będzie:

-maskujesz tam gdzie ma być gesta siatka

-robisz extract tegoż jako nowy subtool (wszystkie suwaki obok przycisku extract do lewej na zero ustaw)

-wlaczasz poprzedni subtool, schodzisz do niższego poziomu subdiv i odwracasz maskowanie

-robisz extrakcję tegoż do nowego soobtoola

 

W ten sposób masz dwa subtoole, jeden gęstszy, drugi rzadszy, wypada teraz użyć pluginu make1mesh.

Mankament jest taki, że w miejscach cięć będziesz mieć dziury. Jedyne co możesz zrobić to chyba je tylko pinch-em pozciągać:/

 

A diplacement nie wchodzi w gre?

 

BTW: niewątpliwie by się przydało takie coś jak subdivision blending np. według maski:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 3.1 jest cos takiego jak Mesh Relaxation Tool - moze okazac sie pomocne. schodzisz poziom nizej i Tool:Geometry:Reproject Higher Subdiv. Porozkladaja sie fajniej ale nie zmniejszy to ilosci poly niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy