jaccunio Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Witam. Pytanie brzmi: jakeigo softu 3d warto uczyć się teraz, żeby za 5 lat pracować przy wizkach i szeroko pojętej grafice 3d zagranicą - konkretnie uk/usa??
mirach Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Z takim pytaniem to proponuje do wróżki :D A tak serio, to ja bym stawiał na XSI, ale to jest czyste gdybanie.
FaNTOMAS Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Ja też proponuję wróżkę :D, naprawdę znaczenia za bardzo nie ma soft, jeżeli znasz 3d max to i tak prace możesz dostać za granicą, to samo z MAYA czy XSI. Ważne są umiejętności i wiedza. Pozdrawiam!
Master Kiełbaster Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 hmm może sprawdź swój horoskop ;p Hermenegilda sądzi że XSI/maxbędzie OK.
jaccunio Napisano 5 Lipiec 2007 Autor Napisano 5 Lipiec 2007 no dobra a obecnie? bo kiedys slyszalem opinie ze tylko w polsce max jest taki popularny a za granica to raczej maya kroluje... to prawda?
Hindus Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 o jeju jakie pytanie xD to zalezy od tego gdzie bedziesz pracował, najelepiej kazdego po trochu - pozniej takie kombajny daja spore mozliwosci
kannu Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 serwus:) na poczatku zaznaczam ,że w życiu nie zrobilem żadnej wizki i nie zanosi sie , zebym zrobił . Po prostu nie moja działka. W projektowaniu arch. chyba mocno jest osadzony soft z autodesku ( autodesk sie chwali że na ich softach jedzie milion ludzi, i chyba nie uwzglednili w tym piratów). I mysle , że max ( zwłaszcza biorąc jego pokrewność z Vizem) jest , i będzie głownym softem do wizek. Oczywiście ktoś może sobie komwertować obiekty do majeczki itp, ale siłą rzeczy max to dobre rozwiązanie w tej branzy. Z robieniem "szeroko pojętej grafiki na zachodzie" sprawa wyglada juz troche inaczej. NApewno warto sie zapoznać z Panią Mają , xsi. NA firmy działające na blenderze bym za granicą nie liczył. Trzeba pamietać , że zasrobki w tej branzy są dosyc wysokie, i zakup softu nie stanowi takiego problemu. Dzisiaj zaczynają sie w niemczech strajki kolejarzy ( zarabiają1900 -2100 euro miesiecznie) - czyli kazdy mogłby co miesiac kupować sobie majke. Nie ma tam wiec potrzeby przestawiania całych firm na blendera - chyba że chodziłoby o jego możliwosci - ale napewno nie z powodów ekonomicznych. pozdrawiam i życze powodzenia :)
BLADE Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 kannu, jeśli pracowałby np przy modelowaniu itp to mógłby pracować w blenderze i później ewentualny eksport. wizki tez by sie dalo, jeśli wziąźć pod uwage finalny produkt czyli rendery. tez sie da, nie ma v-raya ale są inne. wiem ze w firmach nie pracują w blenderze ale chodzi mi tylko o to że sie da. poza tym umiejetnosci z jednego softu da sie przeniesc na inny, sam zaczynalem w axie.
kannu Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 serwus :) Blade - tak. pełna zgoda , że sie da. Praktyka pracy w studiach ( ja pracowałem przy animacjach , a nie wizkach), jest taka, że trzeba pracować na tym sofcie, ktory jest poinstalowany na wiekszosci kompow, i żeby sie inni tez na tym znali . Są tekie sytuacje, że ktos, musi cos pomoc/poprawić "na szybko" - i jesli bedziesz pracowac na jakims kosmicznym sofcie to byłoby średnio. Oczywiście sie da , bo widywałem podobne sytuacje - ale to rodzi ryzyko komplikacji. Poza tym zakładanie robienia czegos na blenderze , i eksportowanie do maxa chyba nie ma sensu , gdy zakładamy to juz na poczatku drogi. Nie prosciej sie uczyc odrazu na maxie ? Problem jest nawet, gdy cały zespol pracuje na maxie i przychodzi jakiś majowicz - i to pomimo tego , ze mozna eksportowac itp. JAk jest jeden soft, ktory wszyscy znaja , to odpadaja problemy przy eksportach itp. A na innych softach oczywiście że sie da. Ba!, nawet na POV by sie pewnie coś dało. JA nie przekreslam blendera . Kwestionuje tylko fakt , że ktos znajacy blendera (tylko) wejdzie do firmy i po godzinie bedzie stanowić element zgranego mechanizmu. Tak niestety nie będzie. pozdrawiam bardzo :) :::EDIT:::: teraz docytałem , że chodzi o prace w usa/uk. mysle, ze w usa majeczka, xsi. 5 lat to praktycznie epoka - możliwe że houdini wejdzie bardziej na rynek . Kiedys analogiczna sytuacja była z majką . pozdrawiam :)
VoNd Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 nie czytalem wszystkich postow, ale moze cos pomoge. mieszkam w UK, pracowalem przez jakas chwile dla jednej z czolowych firm wizualizacyjnych (znacie na pewno), uzywalem glownie MAXa, ale tak na serio nie liczy sie czego uzywasz, bo licencje sa na wszystko zwykle zakupione - wazny jest efekt. XSI jest popularne w kilku tutejszych firmach, ale wciaz prym wiedzie max i vray, choc przyznam, ze modeling glownie odbywa sie w cadzie. teraz pracuje w innej firmie i nasi wizualizatorzy uzywaja glownie maxa, rowniez do modellingu (bazujac na cadowskich planach), wiec akurat nie przejmowalbym sie jakiego softu sie uczyc, a na tym jakiej jakosci mamy rezultat. that's all :)
BLADE Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 rozumiem Cie kannu i zgadzam sie z tym co napisałeś :) pracuje sie na tym co mają, dobrze jest znać kilka softów naraz chociaz z reguły pracuje/zna sie na jedym. jak już pisalem zaczynałem od maxa. Tak jak piszesz 5 lat to epoka i nie ma sensu niczego zakładać. pozdrawiam
Ania Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Mogę opisać teraźniejszą sytuację w Austrii, na tutejszych spotkaniach forumowych jest ogromna przewaga Maji, Max i XSI się pojawiają sporadycznie ale raczej u freelancerów, ci z firm pracują na Maji. W jednej z firm używa się Blendera do unwrapowania a do całej reszty Maji. Jest też jakaś firma gdzie jest oddział Maxowców, ale to jakby oddzielny team i pracują nad czym innym niż Majowcy. Oczywiście austria to mały kraj i raczej mało reprezentatywny. Do tego myślę że jak jesteś dobry to cię wezmą bez względu na soft, po prostu każą ci się nauczyć Mayi...
Levus Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Choć sam się na maxie wychowałem, ja bym na maykę stawiał. Zresztą jak będziesz już dobry w jednym to się w tydzien przerzucisz ma każdy inny dowolny, to tylko kwestia interfejsu i może kilku featuresów. Tak jak Ania napisała, mój kolega, ortodoksyjny blenderowiec został zmuszony do nauczenia się animacji w mayce bo tego w firmie używają. I co, musiał się szybko nauczyć po prostu:p
hcpiter Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Paint :D a tak serio to raczej max maya i xsi bo te softy sa najbardziej znane i 5 lat to nie az tak duzo czasu w softach :) Aaa przy wizkach to oczywiscie max/viz i autocad podstawa nie tylko w uk/usa no i jeszcze opanowne przynajmniej 2 softy do renderów najlepiej szybki i latwy w obsludze typu mw, fry itp.
VIZjoner Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Kazdy wspomina typowo rzeczy znane i uzywane :) A takie rzeczy jak Cinema 4d , Mudbox czy inne programy. Ja moge powiedziec ze Cinema 4d jest bardzoo popularna w Niemczech :)
kannu Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 serwus, Vizjoner - daltego wspominamy rzeczy znane i uzywane. poniewaz pytanie było jakie softy sa powszechnie uzywane. Odnosnie Cinemy to fakt - w niemcowni mocno sie jej uzywa . To chyba taki Ich lokalny patriotyzm ( to produkt niemiecki). Ogolnie wiecej zastosowań ma Ich inny produkt - bodypaint ( to też jest od Maxona). Nawet w ktorymś z mega wypasionych filmow niedawno go używano . Widziałem kilka reklam cinemy i musze powiedzieć że na starym maxiarzu robiły wrażenie :) pozdrawiam
Levus Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Bodypainta ogólnie używa bardzo dużo ludzi.. nie tylko w Niemczech
Ania Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Cinemę lubią zdaje się nie tylko przez patriotyzm ale też z powodu niższej ceny
kannu Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 serwus, wydaje mi sie, ze cinemy uczono w niemcowni w szkolach - i wlasnie w tą strone szedłem z patriotyzmem. :) pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się