Napisano 5 Lipiec 200717 l Stworzyłem animację w 3ds max, która wymaga (dla ładniejszego końcowego efektu) spowolnienia o 1/2 zwykłej szybkości. Jest gdzieś w Video Post taka opcja?
Napisano 5 Lipiec 200717 l nie wiem czy o to chodzi ale chcesz zeby animacja trwala dluzej tak ? standardowo ustawione jest ze 30 klatek to sekunda.. wiec mozesz sobie zwiekszyc ilosc klatek w animacji lub zmniejszyc liczbe FPS w Time Configuration
Napisano 5 Lipiec 200717 l Autor Nie, źle mnie zrozumiałeś. Animację trzeba końcowo spowolnić (de facto będzie przez to trwała dłużej). W time configuration można ustawiać prędkość i zwolnić o połowę, ale to tylko dla animacji roboczej w programie.
Napisano 5 Lipiec 200717 l Musisz ustawić renderowanie na 60 klatek na sekundę wtedy przy odtwarzaniu z prędkością 30 FPS bedziesz miał o połowę wolniej przy zachowaniu płynności, to masz w panelu TimeConfiguration > FrameRate
Napisano 5 Lipiec 200717 l evarcha - czy przypadkiem jeżeli ustawimy na 60 fps to nie będzie tak, że 1sek filmu będzie zawierać 60klatek przez co będzie szybciej leciał? Czy nie powinno być na odwrót?
Napisano 5 Lipiec 200717 l 30 klatek to sekunda wiec w 100 klatkach zmiesci sie 3,3 sekundy. 60 klatek to sekunda wiec w 100 klatkach bedzie 1,66 sekundy. gregorjan dobrze mowi
Napisano 5 Lipiec 200717 l heaven to nie tak - podam ci przykład spada piłeczka w ciagu jednej sekundy zapisujesz ten obraz na 30 klatkach a teraz ten sam obraz spadającej piłeczki w ciagu jednej sekundy zapisujesz na 60 klatkach jesli to odtworzysz z prędkością 60 klatek na sekundę to nic się nie zmieni ale jesli 30 klatek na sekundę to ten obraz teraz bedzie trwał 2 sekundy... w filmach uzywa się szybkich kamer zapisujących z prędkością 120 FPS ale jest to drogie co było nagrane z prędkością 60 FPS w playerze będzie odtworzone z prędkością 30 FPS czyli bedzie trwało 2s chyba już jest jasne?
Napisano 6 Lipiec 200717 l Autor Obliczenia wyciskają mózg jak gąbkę :) Evarcha, nie wiem, gdzie znaleźć w renderer / czy video post framerate (patrzyłem). Możesz wytłumaczyć jak do tego dojść?
Napisano 6 Lipiec 200717 l bo ja ci źle podałem potem poprawiłem Zmieniasz to nie w RENDER tylko w panelu TimeConfiguration > FrameRate (Custom i wpisujesz dowolna wartość 60 albo 120 FPS)
Napisano 6 Lipiec 200717 l Zmień po prostu fps/sek. programem do edytowania video. Przerób codeckiem jakimś. aaa BTW: widziałem już takie animki, raz taką zrobilem, wyglądają żałośnie. jeżeli chodzi o prezentacje/wizki
Napisano 6 Lipiec 200717 l sztuczne zwolnienie nie będzie płynne, czyli coś co zostało zrenderowane 30FPS bedzie miało wyświetlone 15 klatek w ciągu sekundy czyli widoczne skrobanie i żadna cyfrowa interpolacja tego nie zamaskuje
Napisano 6 Lipiec 200717 l PIOTREK nie masz racji MAX to robi, to jest proste, renderujesz wiecej klatek na sekundę, potem odtwarzasz to z normalna prędkością 30FPS i masz płynne zwolnienie tępa, to banał (tylko troche logiki) jedynym problemem jest wydłuzenie sie czasu renderingu...
Napisano 6 Lipiec 200717 l Oczywiście evarcha ma racje :) Jeśli ktoś renderuje do .avi w tempie 50 klatek na sekundę to oczywiście sekundowy ruch będzie trwał sekundę.... ale kto renderuje do .avi? ;P Jak 50 klatek sekundowego ruchu wrzucimy do projektu 25FPS (bo jakby nie patrzeć działamy w PALu no nie?) to otrzymamy ten sam ruch rozciągnięty bez straty do 2s ;) A wystarczy.. tak jak już napisano, po prostu zmienić w Time Configuration Z NTSC na Custom i podać wymagana liczbe framów. A do Ciebie - piotrek ;) może wiesz jak ustawić w Maya 12,5 FPS?
Napisano 6 Lipiec 200717 l Autor Chodzi o to by zrenderować do sekwencji tiff te 10 sekund pry 30 FPS, a potem wczytać jako background, zmienić FPS na 60 i ponownie zapisać (to jedyna widzialna przeze mnie możliwość)?
Napisano 6 Lipiec 200717 l asblaze - nie uruchamiałem Maya, ale wierzę, że Ci nie wychodzi, więc pewnie się nie da ;) Ewentualnie jakies pluginy, czy cos takiego... Ale można to chyba obejść, ustawiając 25 FPS i robić animację 2x szybszą. Później wyrenderowane klatki do softu, w którym można dać 12,5 FPS... Nic innego do głowy mi nie przychodzi.
Napisano 6 Lipiec 200717 l Najprościej to zrobisz zwiekszając ilośc klatek na sekundę x 2. Wyrenderuj to jako jpg, a później połącz obrazki do formatu "avi" programem JPGVideo.
Napisano 6 Lipiec 200717 l jak nie masz jeszcze zrenderowanej animacji to w time configuration naciśnij re-scale tam podaj dwa razy większą ilość klatek jak miałeś w end time i naciśnij OK. Chyba więcej nie trzeba.
Napisano 6 Lipiec 200717 l serwus, nie trzeba nic wrzucac na background. w maxie jest odtwarzacz - RAM player. (nawiasem mowiąc jest tam mozliwosc odtworzenia naszej animacji z DOWOLNĄ ilością klatek na sekunde). Ma on też funkcje zapisywania klatek do avika. Tam jest jeden myk - animacja , ktorą otrzymamy , będzie miała tyle klatek na sekunde, ile ma ustawiony w danym momencie max ( a nie tyle, ile jest ustawionych do odtwarzania w ram playerze). pozdrawiam :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto