Zedzik Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Stworzyłem animację w 3ds max, która wymaga (dla ładniejszego końcowego efektu) spowolnienia o 1/2 zwykłej szybkości. Jest gdzieś w Video Post taka opcja?
heaven Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 nie wiem czy o to chodzi ale chcesz zeby animacja trwala dluzej tak ? standardowo ustawione jest ze 30 klatek to sekunda.. wiec mozesz sobie zwiekszyc ilosc klatek w animacji lub zmniejszyc liczbe FPS w Time Configuration
Zedzik Napisano 5 Lipiec 2007 Autor Napisano 5 Lipiec 2007 Nie, źle mnie zrozumiałeś. Animację trzeba końcowo spowolnić (de facto będzie przez to trwała dłużej). W time configuration można ustawiać prędkość i zwolnić o połowę, ale to tylko dla animacji roboczej w programie.
evarcha Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Musisz ustawić renderowanie na 60 klatek na sekundę wtedy przy odtwarzaniu z prędkością 30 FPS bedziesz miał o połowę wolniej przy zachowaniu płynności, to masz w panelu TimeConfiguration > FrameRate
gregorjan Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 evarcha - czy przypadkiem jeżeli ustawimy na 60 fps to nie będzie tak, że 1sek filmu będzie zawierać 60klatek przez co będzie szybciej leciał? Czy nie powinno być na odwrót?
heaven Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 30 klatek to sekunda wiec w 100 klatkach zmiesci sie 3,3 sekundy. 60 klatek to sekunda wiec w 100 klatkach bedzie 1,66 sekundy. gregorjan dobrze mowi
evarcha Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 heaven to nie tak - podam ci przykład spada piłeczka w ciagu jednej sekundy zapisujesz ten obraz na 30 klatkach a teraz ten sam obraz spadającej piłeczki w ciagu jednej sekundy zapisujesz na 60 klatkach jesli to odtworzysz z prędkością 60 klatek na sekundę to nic się nie zmieni ale jesli 30 klatek na sekundę to ten obraz teraz bedzie trwał 2 sekundy... w filmach uzywa się szybkich kamer zapisujących z prędkością 120 FPS ale jest to drogie co było nagrane z prędkością 60 FPS w playerze będzie odtworzone z prędkością 30 FPS czyli bedzie trwało 2s chyba już jest jasne?
Zedzik Napisano 6 Lipiec 2007 Autor Napisano 6 Lipiec 2007 Obliczenia wyciskają mózg jak gąbkę :) Evarcha, nie wiem, gdzie znaleźć w renderer / czy video post framerate (patrzyłem). Możesz wytłumaczyć jak do tego dojść?
evarcha Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 bo ja ci źle podałem potem poprawiłem Zmieniasz to nie w RENDER tylko w panelu TimeConfiguration > FrameRate (Custom i wpisujesz dowolna wartość 60 albo 120 FPS)
Cruzh3r Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 Zmień po prostu fps/sek. programem do edytowania video. Przerób codeckiem jakimś. aaa BTW: widziałem już takie animki, raz taką zrobilem, wyglądają żałośnie. jeżeli chodzi o prezentacje/wizki
evarcha Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 sztuczne zwolnienie nie będzie płynne, czyli coś co zostało zrenderowane 30FPS bedzie miało wyświetlone 15 klatek w ciągu sekundy czyli widoczne skrobanie i żadna cyfrowa interpolacja tego nie zamaskuje
evarcha Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 PIOTREK nie masz racji MAX to robi, to jest proste, renderujesz wiecej klatek na sekundę, potem odtwarzasz to z normalna prędkością 30FPS i masz płynne zwolnienie tępa, to banał (tylko troche logiki) jedynym problemem jest wydłuzenie sie czasu renderingu...
asblaze Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 Oczywiście evarcha ma racje :) Jeśli ktoś renderuje do .avi w tempie 50 klatek na sekundę to oczywiście sekundowy ruch będzie trwał sekundę.... ale kto renderuje do .avi? ;P Jak 50 klatek sekundowego ruchu wrzucimy do projektu 25FPS (bo jakby nie patrzeć działamy w PALu no nie?) to otrzymamy ten sam ruch rozciągnięty bez straty do 2s ;) A wystarczy.. tak jak już napisano, po prostu zmienić w Time Configuration Z NTSC na Custom i podać wymagana liczbe framów. A do Ciebie - piotrek ;) może wiesz jak ustawić w Maya 12,5 FPS?
Zedzik Napisano 6 Lipiec 2007 Autor Napisano 6 Lipiec 2007 Chodzi o to by zrenderować do sekwencji tiff te 10 sekund pry 30 FPS, a potem wczytać jako background, zmienić FPS na 60 i ponownie zapisać (to jedyna widzialna przeze mnie możliwość)?
piotrek Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 asblaze - nie uruchamiałem Maya, ale wierzę, że Ci nie wychodzi, więc pewnie się nie da ;) Ewentualnie jakies pluginy, czy cos takiego... Ale można to chyba obejść, ustawiając 25 FPS i robić animację 2x szybszą. Później wyrenderowane klatki do softu, w którym można dać 12,5 FPS... Nic innego do głowy mi nie przychodzi.
myk_myk Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 Najprościej to zrobisz zwiekszając ilośc klatek na sekundę x 2. Wyrenderuj to jako jpg, a później połącz obrazki do formatu "avi" programem JPGVideo.
Bacry Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 jak nie masz jeszcze zrenderowanej animacji to w time configuration naciśnij re-scale tam podaj dwa razy większą ilość klatek jak miałeś w end time i naciśnij OK. Chyba więcej nie trzeba.
kannu Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 serwus, nie trzeba nic wrzucac na background. w maxie jest odtwarzacz - RAM player. (nawiasem mowiąc jest tam mozliwosc odtworzenia naszej animacji z DOWOLNĄ ilością klatek na sekunde). Ma on też funkcje zapisywania klatek do avika. Tam jest jeden myk - animacja , ktorą otrzymamy , będzie miała tyle klatek na sekunde, ile ma ustawiony w danym momencie max ( a nie tyle, ile jest ustawionych do odtwarzania w ram playerze). pozdrawiam :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się