Roszondas Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 Z sentymentu do C&C, V-2 rocket zrobię, z taką fajną głowicą :D i jakimś podwoziem. Początkowo myślałem nad Ion Cannon, ale to kiedy indziej :) Koncept http://img467.imageshack.us/img467/1641/v2rocketonmeillerwagenbh0.jpg EDIT: Model ogólnie skończony. Ale może coś zmienić ? Takie pytanko: czy jako tło będę mógł dać jakąś bitmape na końcową prezentacje ?
Tomala Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Wózek z rakietą wyglądają bardzo dobrze ale samochód trochę kanciaty. Pokarz siatkę może uda się wykrzesać kilka trisów na kabinę.A ogólnie bardzo fajne i trafione w temat.
Cruzh3r Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 może zdejmij kilka poly z kół, i zrób chamfer na kabinie kierowcy od góry. w c&c to się nie nazywało v-3?
Kuba Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Autko trochę kanciaste, może zostaw samą rakietę z wyrzutnią?. A tło myślę że możesz wrzucić, jeśli nie będzie tam dodatkowej geometrii.
Roszondas Posted July 11, 2007 Author Posted July 11, 2007 Dzięki Tomala- Proszę oto siateczka: Cruzh3r - z kół już nie da rady, ale 17 tri jeszcze mam do dyspozycji :) Tak w C&C było v3 rocket a dokładniej to w Red Alert I :D Już się Kuba uparłem na ten samochód więc muszę go zrobić :) Jeszcze muszę zrobić jakąś mini dźwignie bo podest z rakietą się podnosi.. może uda się jakoś to umieścić ;] EDIT Poprawiłem kanty wozu Model jest już właściwie skończony Tak to wygląda : jeżeli wszytko jest ok ? to zabieram się za texturke.
SoAd Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Ja mam takie pytanie, czy przypadkiem rakieta nie powinna być skierowana w drugą stronę? Bo tak jak jest teraz to by przy starcie sfajczyła samochód :D
ognisty Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 chyba że najpierw ową rakiete się odczepia od tego samochodziku
Tomala Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Możesz zdjąć kilka trisów z kół. Podstawy cylindrów z których zrobione są koła są podzielone na trójkąty tak jak pizza można je podzielić inaczej zaoszczędzając na każdym takim kole(podstawie cylindra) 2 trisy.No chyba że już to zrobiłeś.
Roszondas Posted July 11, 2007 Author Posted July 11, 2007 Dzięki za rade ale kroiłem na różne sposoby, i zawsze wychodzi mi tyle sami tri.
Tomala Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Jeżeli podstawy są dziesięciobokami to chodziło mi o to:
Roszondas Posted July 11, 2007 Author Posted July 11, 2007 Czy robie trisami czy qadrami wychodzi na to samo, nie wiem jak max to liczy.
Tomala Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Tak ale jeżeli robiłeś cylindry to ich podstawy mają tak ułożone trisy że na środku podstawy krawędzie zbiegają się w jednym punkcie tworząc ten wertex(chociaż tego nie widać bo zamiast trisów jest tam jedna płaszczyzna ograniczona 10 cioma krawędziami w tym przypadku) na środku.Wystarczy zweldować go z dowolnym sąsiednim wierzchołkiem ( w tym przypadku masz ich dziesięć każdy oddalony o tą samą odległość równą "promieniowi" tego kanciatego "koła" i jesteś dwa trisy do przodu.Jeżeli nie widzisz tych trisów na podstawie to prawdopodobnie masz ustawiony sterownik openGL który odpowiada za wyświetlanie obrazu w viewportach.W direct3d wszystko jest wyświetlane z podziałem na trisy.
Roszondas Posted July 11, 2007 Author Posted July 11, 2007 mam direct 3d, nie wyświetla mi nawet vertexa pośrodku ;p Dajmy sobie spokój z tymi 2 trisami :), i tak zostało mi jeszcze kilkanaście ;) Ale dzięki Tomala :) W przyszłości pokombinuje z tym, bo widzę że jest ukryta jest w tym zagadka :D A ja już powoli kończę mapowanie więc zmieniać teraz model to też byłby problem.
Levus Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Czy robie trisami czy qadrami wychodzi na to samo, nie wiem jak max to liczy. No jak jak liczy? Quad=2 trisy, to jak ma liczyć, jasne, że na to samo wychodzi... Możesz mieć np. taki dajmy na to dziesięciokąt, i mniej niż 8 tri on mieć nie ma prawa, jakbyś nie pokroił. Wertexa pośrodku Ci nie wyświetla bo nie musi, jeśli polygon dziesięcioboczny jest tak zdefiniowany przez Ciebie,widzisz jeden polygon, ale dla procesora to i tak są trisy. W direct3d wcale nie wszystko jest wyświetlane z podziałem na trisy! Zrobisz 50trisowy poly to będziesz widział 1poly w editable poly:p
Tomala Posted July 12, 2007 Posted July 12, 2007 Z tym vertexem na środku to jest tak że on jest na świeżo zrobionym cylindrze i wtedy taki cylinder który ma powierzchnię boczną 10 segmentów (czyli podstawy są dziesięciokątami foremnymi) ma 40tris (10 tris na podstawę ułożonych na pizzę)A po przekonwertowaniu cylindra do editable poly znika ten vertex na podstawach i cylinder ma 36tris. Ja myślałem że koła są gołymi cylindrami poustawianymi w scenie ale jeżeli są częścią obiektu editable poly to żadnego wertexa tam nie znajdziesz i to cała zagadka.
Roszondas Posted July 12, 2007 Author Posted July 12, 2007 Jedna zagadka mniej ;) Ok takie pytanko, można dać tego bumpa w końcu czy nie ? Bo bez niego stracę dużo na realizmie.
Cruzh3r Posted July 12, 2007 Posted July 12, 2007 modyfikatoro optimize - convert to editable poly, to jest dobra metoda na płaskie elementy.
Kuba Posted July 12, 2007 Posted July 12, 2007 O bumpie nie było mowy, więc raczej odpada. Tylko mapa koloru z alfą i specular.
Roszondas Posted July 13, 2007 Author Posted July 13, 2007 Dawno żadnego update'a nie było :) Teksturka prawie skończona, jeszcze będę dodawać brud i kurz. Speca też jakiegoś zrobię :) Ogólnie tło i klimat pustyni , dlatego zastanawiam się czy nie zmienić koloru samochodu na zielono-żółty ? Jak oceniacie ten tył samochodu ? Bo mi się nie podoba a nie mam teraz zbytnio pomysłu. I mam pytanie, czy robiąc podłoże mogę użyć maxowego noise itp ? (św. ambient dałem żeby tex ładnie było widać :) ) :
Kuba Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 Wypal sobie jakąś lightmapę albo AO, żeby zróżnicować elementy modelu. Będzie ci łatwiej domalować dodatkowe cienie i inne bajery. Jeśli masz jakieś trisy w zapasie, to tył auta zrób choć trochę zaokrąglony, jeśli nie, to ustawiaj model tak, żeby tego tyłu nie było widać ;)
Roszondas Posted July 13, 2007 Author Posted July 13, 2007 Z początku planowałem koło zapasowe na tył, ale przy tak dużym modelu to nie łatwo o trisy ;)
Roszondas Posted July 14, 2007 Author Posted July 14, 2007 Koniec! Nareszcie :D Mam nadzieje że się komuś podoba, bo starałem się jak cholera :) Jest jeszcze kilka szczegółów do dopracowania ale już nie mam czasu. Dzięki wszystkim za wszystkie rady :)
KLICEK Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 super :) szkoda ze nie wieksza rakiete zrobiles zeby bylo widac ze to jest naprawde masowego razenia :d
Tomala Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 Wszystko wygląda super ale trochę nie pasuje mi malowanie rakiety.Zazwyczaj obiekty wojskowe mają barwy maskujące żeby je było trudno namierzyć. A tak poza tym to jest zajefajnie.
Roszondas Posted July 14, 2007 Author Posted July 14, 2007 Dzięki fajnie że się podoba :) Tomala - Na prawie wszystkich refelkach rakieta v2 miała właśnie takie barwy :)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now