Napisano 26 Lipiec 200717 l dalej masz problemy z tym kanałem alfa ?? jeśli tak to odezwij sie na GG to poprowadze CIE krok po kroku hehe POZDRO !! a kuchnia wymiata... TEŻŻ CHCE TAK UMIEĆ KURDE !! robiłem ostatnio taka wizke ale w brazilu renderowałem !!... vraya sie dopiero ucze !! ustawienia robiłeś sam czy z jakiegos tutka ??:> jeśli tutek to podeślij....
Napisano 26 Lipiec 200717 l Co do kanału Alpha to na pewno niebawem sie odezwe ;) Johhny dzięki za wyjasnienia, bardzo pomogło i już tego użyłem w mojej scenie, pół godziny szybciej renderuje bez znacznych zmian materiałów!! dobrze gada, polać mu !! :*
Napisano 27 Lipiec 200717 l Autor No i juz prawie koniec - z redndererem i oswietleniem doszedlem w koncu do strzalu a malutkie wtopki skorygowalem w Photoshopie (w koncu po cos on jest). Pozostaly mi tylko korekty kilku materialow (butelki, ksiazka i okap) i end. N razie wyglada to tak.
Napisano 27 Lipiec 200717 l No teraz to wygląda bardzo PRO. Cienie poprawione, odbicia super (SZYBA!!!!) Świetnie skontrastowane tło jak dla mnie. modele szklanych rzeczy wyszły z tym materiałem bardzo spoko. No i pytanko mam :D Jakiego światła używałeś? Bo bardzo podobają mi sie przepalenia na owocach i niektórych szklach... A drugie pytanie, jak pozbyłeś się tak wszystkich szumów bardzo ładnie?
Napisano 27 Lipiec 200717 l Moim zdaniem światło słońca powinno być słabsze i tło za oknem zdecydowanie ciemniejsze, a wywnioskowałem to po jasności ścian i kierunku padanie promieni słonecznych :)
Napisano 27 Lipiec 200717 l Ostrożnie z sharpenem;) No i jak patry mówi, z jednej strony, na tak mocne światło kierunkowe w pomieszczeniu jest za ciemno moim zdaniem, ale patrząc na kąt padania to wskazuje raczej na późne popołudnie, czyli światło powinno być jednak słabsze. Pozdr
Napisano 27 Lipiec 200717 l bardzo fajna kuchnia... podoba mi sie podloga, meble i wogole.. a te wszystkie szczegoly typu, miski i inne tez bardzo fajne :)
Napisano 28 Lipiec 200717 l na lewych drzwiczkach sie swiatlo odbija .. troche bez sensu .. calosc ciekawie sie prezentuje
Napisano 28 Lipiec 200717 l Autor Godzil: dzieki, szumu pojawialy sie przede wszystkim z powodu zbyt malego wspolczynnika samplingu cieni (shadow subdivision) dla swiatel, wystarczy go podciagnac do czegos w okolicach 20, no i oczywiscie nie zapominajmy o wlczeniu funkcji Pre-filter w zakladce Light cache, podobnie dla wszystkich materialow w scenie ktore maja reflection glossines ponizej 1 subdivision podkrecasz do conajmniej 20. patry: fakt, moze jeszcze cos pokombinuje z poziomem GI bo ten wsplczynnik ma mial przede wszystkim wplyw na jasnosc calej sceny :) Touch: nie przesadzam - albo staram sie nie przesadzac, pomysle jeszcze o lekkim podkreceniu Gi dla samych scian, to rozjasni lekko scene ale nie przepali pzedmiotow ktore juz sa przepalone (tzn. tych na ktore swiatlo pada bezposrednio, jak chocby szafki po lewej stronie) heaven: thx. :) Iberian: to odbicie od swiala znajdujacego sie tuz za kamera i symulujacego okno, bez niego nie bylo by refleksow w calej porcelanie itp. :)
Napisano 28 Lipiec 200717 l wszystko fajnie, pięknie, ale dlaczego część frontowa wyspy, którą widać ma całkowicie inny odcień. Wygląda to tak jakby ten jeden element był oświetlony innym światłem i doklejony do reszty.
Napisano 28 Lipiec 200717 l Autor chudy: bo jest oswietlona innym swiatlem (VRayLigt tuz za kamera); kolor do poprawy, powinno pomoc
Napisano 28 Lipiec 200717 l kafle bym poprawił na geometryczne cosik takiego: http://img120.imageshack.us/img120/2069/podloga3bb4.jpg w sumie 5 minut roboty plane/10x10 seg/->poly/ctrl a/ inset -0.001 (by polygon)/extrude 0.005 (b p)/ bevel 0.002 -0.002 (b p) / uvw map box , tekstura w diffuse reflections i bump
Napisano 28 Lipiec 200717 l Autor Łukasz Jaskólski: dziei za wskazowke; tez o tym myslalem ale mi sie po prostu nie chcialo - moze jeszcze dorobie :)
Napisano 28 Lipiec 200717 l Autor Godzil: dzieki niej pozbywasz sie szumu z LightCache, oczywiscie im wieksza wartosc tym LightCache bardziej rozmyte i lepiej odszumione.
Napisano 28 Lipiec 200717 l Autor Godzil: niekoniecznie, wtedy niepotrzebujesz filtrownia LightCache w czasie renederowania, no i przy nizszym poziomie LightCache uzyskujesz juz dobre efekty.
Napisano 30 Lipiec 200717 l Widze różnice ale nie moge jej sklasyfikować? :| Co tu zrobiłes? Napisałeś ze dodałeś kaustykę ale ja nie bardzo rozumiem, do tej pory kaustyka to były dla mnie cienie różnego rodzaju czy coś - nie bede sie tu kompromitował :) Możesz mi wyjaśnić tą zmiane w Twoim UPie?
Napisano 30 Lipiec 200717 l moze i włączyłeś kaustyke..........ale jej nie widać :P Godzil kaustyka tworzy się kiedy światło przechodzi np. przez szkło. ogólnie tworzy się jakiś wzorek na podłożu :P. poszukaj na forum Caustic Contest w dziale Rendering z tego co pamiętam
Napisano 30 Lipiec 200717 l Autor Godzil: no wlasnie chudy wyjasnil chudy: roznice sa rzeczywiscie kosmetyczne i chyba tylko ja ktory juz siedze nad ta wizka tyle czasu widze jakies roznice - przyjzyj sie butelkom pod oknami, wazonom na szafce na gorze po lewej.
Napisano 30 Lipiec 200717 l heheheh ta kaustyka wygląda jak błędy GI :P pewnie dlatego nie zauważyłem.... albo podkręć jakość tych kaustyk albo wyłącz je całkiem bo nie wyglądają najlepiej ;]
Napisano 30 Lipiec 200717 l Autor Przepraszam wszystkich bo z ta kaustyka to wtopilem co niemiara. Co prawda ja wlaczylem ale jedynym swiatlem w sceniu generujacym fotony uwzgledniane w jej obliczeniach to swaitlo umieszczone za kamera ktore defacto ma minimalny udzial w oswietleniu sceny. Natomiast glowne swiatlo (VRaySun) zablokowalem przez planea ktory symuluje widoczek za oknem. Co prawda nie rzuca on cienia (dlatego jest w pomieszczeniu jasno) ale blokuje fotony generowane przez VRaySun a wlasnie one sa brane pod uwage przy generowaniu kaustyki. Blad juz poprawiony i wlasnie sie renderuje. Pozniej wrzuce upa juz normalnego - z efektami kaustycznymi wyrenderowanymi :)
Napisano 30 Lipiec 200717 l Autor No - tak na szybko z kaustyka wyrenderowana. Z braku czsu render na niskich ustawieniach. Na rano bedzie nowy "podciagniety".
Napisano 1 Sierpień 200717 l Autor To juz prawie koniec - pozostalo mis jeszcze przygotowac materialy czasopism i mam wszystko co zaplanowalem.
Napisano 1 Sierpień 200717 l Jak ja sobie włączyłem kaustykę, to mi sie porobiły takie plamy na ścianach i suficie, jak dałem nawet wiecej fotonów bo z 400 chyba to tez nie pomogło... Nie rozumiem - możesz mi po krótce wyjaśnić działanie tych parametrów proooosze? :)
Napisano 1 Sierpień 200717 l Autor Godzil: jakosc kaustyki zalezy nie tylko od parametrow ustawionych globalnie tzn. w rendererze. Oprocz tego wazne jest aby swiatlo ktore jest uwzgledniane w obliczeniahc kaustyki mialo odpowiednia rozdzielczosc - ten parametr ustawiasz lokalnie dla kazdego swiatla (prawy klawisz i V-Ray properties, zakladka Caustic subdivs.) U mnie w przypadku glownego swiatla w scenie ktore generuje kaustyke mam ustawione na 5000. Pozostale parametry wygladaja u mnie tak
Napisano 1 Sierpień 200717 l heh na tym ostatnim jest kaustyka? :P imo całkiem fajnie, chociaż dalej nie podoba mi się wyspa......dalej ma inny kolor... ja bym pomęczył ten render oświetlając go tylko sun&sky. edit: teraz dopiero zauważyłem, że ta kuchnia na plaaaaży jest :P heheeheheh
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto