Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam ponownie w temacie wizualizacji. Na razie jakies 4 godziny pracy. Pozostalo troche drobnicy do dorobienia (duperele w stylu talerzy, miseczek, waz, kubkow, szklanek, butelek, warzyw, owocow, kwiatkow itp.) + widok za oknem no i oczywiscie materialy. Do jutra rano musze to skonczyc wiec sie spiesze.

 

rustkuchnia0601rl8.jpg

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Na ten moment nie podobają mi się ramy okien wystające poza płaszczyznę ściany i to... lustro(?) Po co Ci lustro w kuchni?:)

 

Pozdrawiam i powodzenia w kończeniu tej wizki;)

 

Edit: No dobra, tak na to patrzę i to chyba jednak nie jest lustro, ale i tak za cholerę nie wiem, co innego w takim razie miałoby to być? (Mowa o tym czymś na ścianie między oknami)

Posted

Touch to nie lustro to taki wymyslny okap - ma cztery odchylane segmenty i u gory oswietlenie punktowe! Material to polerowana stal a wiec na razie za bardzo nie ma czego obijac zeby jakos wygladac.

Posted

Witam po malej nieprzewidzianej przerwie!

Wizka prawie skonczona - wlasciwie skonczylem modelowanie i zrobilem czesc pracy z materialami.

 

rustkuchnia15yj8.jpg

Posted

soc chyba ze swiatlem jest nie tak (nie wiem czy swiatlo zza kamery to dobry pomysl w tym przypadku, a na pewno jak dle mnie nie tak ustawione jak jest teraz...), przedmioty lewituja...

pozdr

Posted

Witam!

Udalo mi sie wprowadzic kilka drobnych zmian.

Zmienilem oswietlenie i usunalem w ten sposob dziwna biala plame z prawej strony z podlogi. Zmniejszylem tez intensywnosc swiatla spoza kadru zza kamery.

Popracowalem tez troche nad materialami chociaz to jeszcze nie to co chcialem osiagnac.

 

rustkuchnia16yu3.jpg

Posted

na razie jak tak patrze na twoją prace to mi sie jedna rzecz podoba- szkło

 

zrób okna to od razu zmieni prace, kontakty też by sie przydały..i na boga zmień tło;]

Posted

Witam!

Zmieniłem widok za oknem - tym razem wyrenderowałem obraz z kanałem alfa i widok za oknem mogę zmieniać bez potrzeby ponownego renderowania całości. Wyrenderowałem też kanał ZDepth i dodałem w Photoshopie mała głebię.

 

9d85b29f724ded6e.jpg

Guest George82
Posted

zbyt mocny ten dof, przypomina makro...;)

Posted

Za ciemno jest. Jak na takie okna i tak mocne światło (patrz direct light) powinno być jednak jaśniej w środku. I widok za oknem, można by go trochę przepalić (exposure)

Widziałbym to jako coś w tym kierunku:

 

2006307723762612028_rs.jpg

 

Pozdr

Posted

touch: Wlasnie o to mi chodzi - rozjasnic nieco wnetrze, ale nie za bardzo. Pracuje teraz nad roche innym oswietleniem. Moze pomoze.

Posted

Hehe;) Sharpen, powielona warstwa i blending mode na Screen + Curves'y no i exposure na widoku w oknach;)

Edit: Curvesy dodane jako Adjustement Layer na całość

Posted

No i jest już lepiej, resztę bez wyrzutów można podkręcić w PS, po to w końcu jest;) Biel w większość jest jeszcze zbyt mocno szara.

Nie możesz dalej trafić z widokiem, poświęć jeszcze trochę czasu na wybór otoczenia, no i teraz trochę przesadziłeś z ekspozycją, daje po oczach i odciąga uwagę od wnętrza. Do finalnego renderingu na pewno pozbyłbym się szumu. W wizualizacji takiego wnętrza jak kuchnia, która siłą rzeczy kojarzy się z czystością, noise nie będzie dobrze widziany, tak więc, podkręć sety i postaraj się pozbyć plam na suficie i ścianach, choć te może znikną przy okazji pozbywania się szumów, ale niekoniecznie. Wtedy spróbuj zmniejszyć wartość adaptive amount w rQMC Sampler. Możesz też dla pozbycia się szumów, renderując przy linearnym color mappingu ustawić gammę na 2.2, ale z zaznaczoną jednocześnie opcją Don't affect colors (adaptation only) Ostatni patent nie mój i nie gwarantuję jak się spisze;)

 

Pozdrawiam

Posted

delf77: rzeczywiscie - kafelki do poprawy

 

Na razie daje nowy render z zupelnie innym ustawieniem swiatel - tym razem glowne swiatlo to VraySunLight. Do tego delikatny post w shopie.

 

b9f177c59e8bd59c.jpg

Posted

Model,materiały super ale światło dalej pozostawia dużo do życzenia.

Podkręć ustawienia. Teraz render wygląda jakby przepuszczony przez neatimage. Do tego przepalenia, zarówno okna jak i słońce.

Czekam na finalny render :) Przy takim modelu warto poczekać te pare h :)

Guest George82
Posted

To jest prawdopodobnie od modelu szyby. Podejrzewam, ze jest na styk z ramka. Wbij ja w rame i powinno byc ok imo.

Posted

George82: dzieki za rade, pomoglo - miedzy szyba a szafka byla po prostu szpara i przez to sie "kaszanilo".

Inna sprawa dotyczaca tego samego renderu: na elementach chromowanych - chociazby widocznych w kadrze raczkach od szafek widac dziwny szum i nijak sie nie moge go pozbyc. Czy ktos wie co to moze byc?

Posted

w mojej wizce mam problem z backgoundem, jak go wcisnałem na boxa przed oknem to Vraysun robi z niego biała plame, tak mocno świeci (mimo ze wewnątrz jest dość ciemno) Mozesz mi powiedzieć jak Tobie udalo się zrobić takie fajne tlo za oknem?

Posted

Kanał alpha to nic innego jak mapa przezroczystości można powiedzieć. jeśli zapiszesz w ten sposób plik, otwierając go w PS i przechodząc do zakładki Channels w okienku z Warstwami także, na samym dole będziesz miał własnie tą mapkę. To co jest czarne jest było pustą przestrzenią przy renderingu, oczywiście to pod warunkiem, że nie wrzucisz niczego w okna, bo o te tutaj akurat chodzi. Klikasz wtedy na tym kanale przytrzymując ctrl i masz zaznaczenie. Przechodzisz do zakładki warstw i usuwasz tą przestrzeń która jest w oknie a pod spód wrzucasz jakieś zdjęcie;)

Posted

Master Kiełbaster: podbijałem i zwątpiłem - szum znika wszędzie tylko nie na rączkach, niestety czas renderingu wydłuża się za bardzo - pozostanę chyba przy korekcji w Photoshopie. Może to coś nie tak z materiałem - chociaż elementy w scenie (z tym samym materiałem oczywiście) ktore są relatywnie duże renderują się bez szumu.

Godzil: A używasz VRayPhysical Camera? Bo przez standardową i z Perspectiva to VraySun wszystko przepala.

Jak to nie pomoże to w zakładce Output mapy Diffuse materiału którego używasz do widoczku za oknem, zmniejsz RGB Level.

Metodą z kanałem Alpha, którą podpowiada Touch, aczkolwiek bardzo wygodną (bo bez renderowania całości możesz zmieniać sobie dowolnie tło), pozbywasz się niestety odbić widoczku zza okna we wszystkim co w scenie daje odbicia (szkło, powierzchnie chromowane, glazura itp.). Poza tym VRay daje Ci możliwość renderowania kanałów (w tym kanału Alpha) i te możesz wykorzystywać później do kompozycji w Photoshopie o której mówił Touch.

Posted

Tak używam kamery Vray'a

 

Z tym kanałem alpha to ja nic nie czaje, bede musiał coś poszperać i poszukać - dzięki mimo wszystko za posta.

Posted

Troche pomeczylem ustawienia renderera i shaderow. Mysle ze jest troche lepiej. Pozbylem sie wlasciwie wszystkich szumow za wyjatkiem tego nieszczesnego chromu na raczkach od szafek.

Jest jeszcze pare baboli - dziwne rozswietlenia w niektorych "nietypowych" miejscach. Doszedlem juz do tego ze to bledy w geometrii obiektow i wlasnie zabralem sie za ich poprawianie.

Poki co zarzucam to.

 

ed22593b17e5407c.jpg

Posted

materiał płytek rządzi. bardzo fajnie poprawiłeś tło, odbicie tła na szafce nieźle siedzi też. No i fakt - chrom, cień koło środkowej szafki na ziemi i zeszyt wygląda bardzo sztucznie. Nie ma w ogóle nois'a poziomego żeby oddzielić od siebie kartki. I mam nadzieje ża na butelkach będa tekstury jakieś etykiety np. wyglądałoby to lepiej moim zdaniem. Ogólnie wyszło spoko!! Pozdrawiam

Posted

Witam!

Maly up.

Zmienilem w ustawieniach renderera - wczesniej odbicia w posadzce byly nienaturalnie jasne (jak chocby czesc sciany obok piekarnika, po lewej stronie). Wylaczylem opcje Use light cache for glossy rays - co prawda renderuje sie znacznie dluzej (ponad dwa razy dluzej) ale z odbiciami jest juz ok.

Godzil: naklejki na butelkach beda - mysle zeby tez cos do nich "wlac", tak samo teksturka ksiazki - w przygotowaniu.

 

937bca412a5649d7.jpg

Posted

no to będzie profesionall. Ale niektóre cienie dalej są "zniszczone" np. dolny prawy róg śodkowej szafki...

 

Mozesz mi wyjasnic jak sie zachowuje render przy zaznaczeniu tej opcji której użyłeś do odbić? Bo fkatycznie róznica jest spora. Chciałbym wiedziec czemu akurat wyłączenie Lightcache dla glossów tak działa... Pozdro!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy