Skocz do zawartości

Wiz: Wide kitchen


JohnyCa

Rekomendowane odpowiedzi

dalej masz problemy z tym kanałem alfa ?? jeśli tak to odezwij sie na GG to poprowadze CIE krok po kroku hehe POZDRO !! a kuchnia wymiata... TEŻŻ CHCE TAK UMIEĆ KURDE !! robiłem ostatnio taka wizke ale w brazilu renderowałem !!... vraya sie dopiero ucze !! ustawienia robiłeś sam czy z jakiegos tutka ??:> jeśli tutek to podeślij....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Co do kanału Alpha to na pewno niebawem sie odezwe ;)

Johhny dzięki za wyjasnienia, bardzo pomogło i już tego użyłem w mojej scenie, pół godziny szybciej renderuje bez znacznych zmian materiałów!!

 

dobrze gada, polać mu !! :*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i juz prawie koniec - z redndererem i oswietleniem doszedlem w koncu do strzalu a malutkie wtopki skorygowalem w Photoshopie (w koncu po cos on jest).

Pozostaly mi tylko korekty kilku materialow (butelki, ksiazka i okap) i end.

N razie wyglada to tak.

 

bd8e6bbb0002cd0e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz to wygląda bardzo PRO. Cienie poprawione, odbicia super (SZYBA!!!!) Świetnie skontrastowane tło jak dla mnie. modele szklanych rzeczy wyszły z tym materiałem bardzo spoko. No i pytanko mam :D Jakiego światła używałeś? Bo bardzo podobają mi sie przepalenia na owocach i niektórych szklach...

 

A drugie pytanie, jak pozbyłeś się tak wszystkich szumów bardzo ładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrożnie z sharpenem;) No i jak patry mówi, z jednej strony, na tak mocne światło kierunkowe w pomieszczeniu jest za ciemno moim zdaniem, ale patrząc na kąt padania to wskazuje raczej na późne popołudnie, czyli światło powinno być jednak słabsze.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzil: dzieki, szumu pojawialy sie przede wszystkim z powodu zbyt malego wspolczynnika samplingu cieni (shadow subdivision) dla swiatel, wystarczy go podciagnac do czegos w okolicach 20, no i oczywiscie nie zapominajmy o wlczeniu funkcji Pre-filter w zakladce Light cache, podobnie dla wszystkich materialow w scenie ktore maja reflection glossines ponizej 1 subdivision podkrecasz do conajmniej 20.

 

patry: fakt, moze jeszcze cos pokombinuje z poziomem GI bo ten wsplczynnik ma mial przede wszystkim wplyw na jasnosc calej sceny :)

 

Touch: nie przesadzam - albo staram sie nie przesadzac, pomysle jeszcze o lekkim podkreceniu Gi dla samych scian, to rozjasni lekko scene ale nie przepali pzedmiotow ktore juz sa przepalone (tzn. tych na ktore swiatlo pada bezposrednio, jak chocby szafki po lewej stronie)

 

heaven: thx. :)

 

Iberian: to odbicie od swiala znajdujacego sie tuz za kamera i symulujacego okno, bez niego nie bylo by refleksow w calej porcelanie itp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze różnice ale nie moge jej sklasyfikować? :| Co tu zrobiłes? Napisałeś ze dodałeś kaustykę ale ja nie bardzo rozumiem, do tej pory kaustyka to były dla mnie cienie różnego rodzaju czy coś - nie bede sie tu kompromitował :) Możesz mi wyjaśnić tą zmiane w Twoim UPie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i włączyłeś kaustyke..........ale jej nie widać :P

 

Godzil kaustyka tworzy się kiedy światło przechodzi np. przez szkło. ogólnie tworzy się jakiś wzorek na podłożu :P. poszukaj na forum Caustic Contest w dziale Rendering z tego co pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzil: no wlasnie chudy wyjasnil

chudy: roznice sa rzeczywiscie kosmetyczne i chyba tylko ja ktory juz siedze nad ta wizka tyle czasu widze jakies roznice - przyjzyj sie butelkom pod oknami, wazonom na szafce na gorze po lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam wszystkich bo z ta kaustyka to wtopilem co niemiara.

Co prawda ja wlaczylem ale jedynym swiatlem w sceniu generujacym fotony uwzgledniane w jej obliczeniach to swaitlo umieszczone za kamera ktore defacto ma minimalny udzial w oswietleniu sceny.

Natomiast glowne swiatlo (VRaySun) zablokowalem przez planea ktory symuluje widoczek za oknem. Co prawda nie rzuca on cienia (dlatego jest w pomieszczeniu jasno) ale blokuje fotony generowane przez VRaySun a wlasnie one sa brane pod uwage przy generowaniu kaustyki.

Blad juz poprawiony i wlasnie sie renderuje. Pozniej wrzuce upa juz normalnego - z efektami kaustycznymi wyrenderowanymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja sobie włączyłem kaustykę, to mi sie porobiły takie plamy na ścianach i suficie, jak dałem nawet wiecej fotonów bo z 400 chyba to tez nie pomogło... Nie rozumiem - możesz mi po krótce wyjaśnić działanie tych parametrów proooosze? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzil: jakosc kaustyki zalezy nie tylko od parametrow ustawionych globalnie tzn. w rendererze.

Oprocz tego wazne jest aby swiatlo ktore jest uwzgledniane w obliczeniahc kaustyki mialo odpowiednia rozdzielczosc - ten parametr ustawiasz lokalnie dla kazdego swiatla (prawy klawisz i V-Ray properties, zakladka Caustic subdivs.) U mnie w przypadku glownego swiatla w scenie ktore generuje kaustyke mam ustawione na 5000.

Pozostale parametry wygladaja u mnie tak

 

112d78208b7d4982.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh na tym ostatnim jest kaustyka? :P imo całkiem fajnie, chociaż dalej nie podoba mi się wyspa......dalej ma inny kolor... ja bym pomęczył ten render oświetlając go tylko sun&sky.

 

 

edit: teraz dopiero zauważyłem, że ta kuchnia na plaaaaży jest :P heheeheheh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności