Skocz do zawartości

Szybkie budowanie skilla


Hideo

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno zacząłem przygodę z 3d. Zastanawiam się co robić aby z maksymalną szybkością budować skilla w modelowaniu, teksturowaniu, animowaniu etc. Ciagnie mnie do sci-fi i fantasy, wydaje mi się, że mądrzej zrobię tworząc sceny realistyczne niż artystyczne wizje, bo modelowanie rzeczywistości umożliwia znaczne bardziej analityczne podejście do sprawy. Nie trzeba wymyślać funkcji obiektów i detali. Nie trzeba silić się na wymyślanie materiałów. Należy po prostu sprawnie skopiować obiekt. Modelowanie realistyczne umożliwia też prace bez wysilania wyobraźni i można posługiwać się "concept artami" w postaci zdjęć i schematów. Niepotrzebne są umiejętności malarskie. Nacisk jest kładziony na skill w posługiwaniu się narzędziami.

 

Jak już będę dobry w scenach realistycznych, co jest równoznaczne ze sprawnym posługiwaniu się narzędziami, można zacząć realizować autorskie wizje. To jest chyba istota podejścia akademickiego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nie wiem jaki sens jest tego tematu no, ale skoro pytasz. Ja przynajmniej połowę swojego sukcesu zawdzięczam temu forum. Więc można powiedzieć że to dobra skillownia :D Nie rozumiem co masz na myśli pisząc "Nie trzeba silić się na wymyślanie materiałów." człowieku trudniej jest zrobić nierealistyczny materiał niż realistyczny i nawet ja to wiedziałem przed tym jak tu zawitałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem Ci tak: Nie ma chyba recepty na szybkiego skilla. Albo łapiesz szybko albo wolno. zależy jakie sie ma predyspozycje i jak szybko wchłania wiedzę. Trening i jeszcze raz trening. Na szybko to chyba nic z tego nie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym robil jednak troszke inaczej, przez 6 miechow po 2-4 godziny modelowania codziennego gdy juz to opanujesz to przez nastepny czas oswietlanie rendering compozycja itp wszystko jest wazne.

 

Jezeli myslisz ze w miesiac nauczysz sie wszystkiego to odrazu usun 3dsmaxa :) oczywiscie zalezy to tez od twojego samozaparcia, jak bedziesz codziennie cos robil to oczywiscie skill idzie szybciej niz jak bedziesz robil cos raz na miesiac.

 

Po 2ch latach, powinno zaczac Ci cos wychodzic na poziomie,

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz ze dział w ktorym umiesciłes watek jest raczej nie odpowiedni :) dwa ze nie ma raczej czegos takiego jak szybkie budowanie skilla - wszystko przychodzi z czasem i musisz miec to na uwadze, wszystko zalezy od twojego samozaparcia, cwiczenia i motywacji, talent nie ma tu "wiele" do znaczenia.

 

Cierpliwosc jest droga do sukcesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy powiedzieli, ja jeszcze dodam ,że z 3dsmaxem (i pewnie innymi programami) jest różnie raz człowiek siedzi 5h i próbuje zrobić coś na podstawie tuturiala a raz przysiądzie i odkryje fajną nową funkcje w zaledwie 15min. Nie ma metody abyś szybko się wszystkiego nauczył, bo praktyka to nie wszystko , teoria też się liczy / szczególnie w renderingu / .

 

Zasada jest prosta im więcej godzin spędzisz przy 3dmaxie lub innym sofcie tym więcej sie nauczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pabllo

ja tez jestem poczatkujacy i wiem ze nic nie jest w stanie przyspieszyc Twojego skila jak tylko zmudna praca. Mozna to tez nazwac "dupogodzinami" spedzonymi przed ekranem. Wiec kolego...czas start, szybkosc postepu jest w Twoich rekach!

 

 

P.S. Zastanawiam sie czy Ty maprawde oczekiwales ze ktos poda zloty srodek??

Mi to zalatuje prowokacja:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności