Hideo Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 Niedawno zacząłem przygodę z 3d. Zastanawiam się co robić aby z maksymalną szybkością budować skilla w modelowaniu, teksturowaniu, animowaniu etc. Ciagnie mnie do sci-fi i fantasy, wydaje mi się, że mądrzej zrobię tworząc sceny realistyczne niż artystyczne wizje, bo modelowanie rzeczywistości umożliwia znaczne bardziej analityczne podejście do sprawy. Nie trzeba wymyślać funkcji obiektów i detali. Nie trzeba silić się na wymyślanie materiałów. Należy po prostu sprawnie skopiować obiekt. Modelowanie realistyczne umożliwia też prace bez wysilania wyobraźni i można posługiwać się "concept artami" w postaci zdjęć i schematów. Niepotrzebne są umiejętności malarskie. Nacisk jest kładziony na skill w posługiwaniu się narzędziami. Jak już będę dobry w scenach realistycznych, co jest równoznaczne ze sprawnym posługiwaniu się narzędziami, można zacząć realizować autorskie wizje. To jest chyba istota podejścia akademickiego :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simonus Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 Zastanawiam się co robić aby z maksymalną szybkością budować skilla w modelowaniu, teksturowaniu, animowaniu etc. Kup sobie dobra tresowana myszke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carlosss Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 Nie wiem jaki sens jest tego tematu no, ale skoro pytasz. Ja przynajmniej połowę swojego sukcesu zawdzięczam temu forum. Więc można powiedzieć że to dobra skillownia :D Nie rozumiem co masz na myśli pisząc "Nie trzeba silić się na wymyślanie materiałów." człowieku trudniej jest zrobić nierealistyczny materiał niż realistyczny i nawet ja to wiedziałem przed tym jak tu zawitałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BarlogPL Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 człowieku trudniej jest zrobić nierealistyczny materiał niż realistyczny No z tym to muszę się zgodzić :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simonus Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 Ja powiem Ci tak: Nie ma chyba recepty na szybkiego skilla. Albo łapiesz szybko albo wolno. zależy jakie sie ma predyspozycje i jak szybko wchłania wiedzę. Trening i jeszcze raz trening. Na szybko to chyba nic z tego nie wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 ja bym robil jednak troszke inaczej, przez 6 miechow po 2-4 godziny modelowania codziennego gdy juz to opanujesz to przez nastepny czas oswietlanie rendering compozycja itp wszystko jest wazne. Jezeli myslisz ze w miesiac nauczysz sie wszystkiego to odrazu usun 3dsmaxa :) oczywiscie zalezy to tez od twojego samozaparcia, jak bedziesz codziennie cos robil to oczywiscie skill idzie szybciej niz jak bedziesz robil cos raz na miesiac. Po 2ch latach, powinno zaczac Ci cos wychodzic na poziomie, powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 raz ze dział w ktorym umiesciłes watek jest raczej nie odpowiedni :) dwa ze nie ma raczej czegos takiego jak szybkie budowanie skilla - wszystko przychodzi z czasem i musisz miec to na uwadze, wszystko zalezy od twojego samozaparcia, cwiczenia i motywacji, talent nie ma tu "wiele" do znaczenia. Cierpliwosc jest droga do sukcesu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NV Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 Tak jak koledzy powiedzieli, ja jeszcze dodam ,że z 3dsmaxem (i pewnie innymi programami) jest różnie raz człowiek siedzi 5h i próbuje zrobić coś na podstawie tuturiala a raz przysiądzie i odkryje fajną nową funkcje w zaledwie 15min. Nie ma metody abyś szybko się wszystkiego nauczył, bo praktyka to nie wszystko , teoria też się liczy / szczególnie w renderingu / . Zasada jest prosta im więcej godzin spędzisz przy 3dmaxie lub innym sofcie tym więcej sie nauczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 hehe max to nie gra mmorpg w ktorej zapuscisz kox na noc i masz wyskillowanego chłopka ;) tutaj trzeba sie "bardziej" wysilic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pabllo Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 ja tez jestem poczatkujacy i wiem ze nic nie jest w stanie przyspieszyc Twojego skila jak tylko zmudna praca. Mozna to tez nazwac "dupogodzinami" spedzonymi przed ekranem. Wiec kolego...czas start, szybkosc postepu jest w Twoich rekach! P.S. Zastanawiam sie czy Ty maprawde oczekiwales ze ktos poda zloty srodek?? Mi to zalatuje prowokacja:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 a co to jakis kurde mmorpg lineage czy cos :p max to program a nie gra czlowieku tutaj sie powoli uczysz a nie ze wlaczasz maxa nic nowego sie nie uczysz tylko robisz te same bledy ale skil rosnie :p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 piter to moje porownanko ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 piter to moje porownanko ;p o lol nie czytalem nawet :p xD ale kurde widzisz takie same spostrzezenia :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 czyli cos w tym jest ; p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 Czy, czy, czy... Nie rozumiem tego wątku. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi