Napisano 24 Lipiec 200717 l Modeluje domek. Sciany wykonalem ze splajnow (niektore sciany sa zaokraglone) i uzylem funkcji extrude. Przyszedl czas na umieszczenie w scianach otworow na okna oraz drzwi i tu pojawil sie problem. Uzycie Boolen'a odpada, max robi cuda... Uzylem narzedzia cut, ale wycina ksztalt tylko z jednej strony scianki. Bede wdzieczny za pomoc
Napisano 24 Lipiec 200717 l Uzycie Boolen'a odpada, max robi cuda... Musiałbyć przed booleanem odpowiednio Cutem siatkę przygotować. Zrób te otwory Cutem - po prostu stwórz odpowiednie krawędzie na obu ściankach, wtedy usuń face'y i stwóz nowe w odpowiednich miejscach.
Napisano 24 Lipiec 200717 l heh to ja zkorzystam z tematu i zapytam sie o cos na co nie dostalem nigdy odpowiedzi no wiec: da sie ciac jakos cutem zeby z dwoch stron nam to samo cielo?:>
Napisano 25 Lipiec 200717 l Myślę, że trochę źle zaczęliście budowę siatki skoro musicie używać cut, boleana i takich tam. Ja na początku staram się tak ułożyć linie aby ich wierzchołki znajdowały się tam gdzie są otwory okienne i drzwiowe. Dzięki temu po extrudzie mam już wszystko na miejscu. Daje modyfikator Edit poly, zaznaczam linie między którymi ma być otwór i wciskam Connect. Ustawiam na jakiej mają być wysokości linie a następnie zaznaczam polygony, które są do wyrzucenia i usuwam je. Przechodzę do selekcji Border, zaznaczam wycięte dziury po obu stronach ścian i klikam na Bridge i mam piękne otwory okienne.
Napisano 25 Lipiec 200717 l zazwyczaj modeluje z Box'a ale czasami uzywam spline'a do tworzenia scian i wtedy mam taka technike (bardzo podobnie jak opisal Tores):
Napisano 25 Lipiec 200717 l heh no dobra koledze napewno pomogliscie ale mi nie chodzi o okna bo z tym problemow nie mam tylko jestem ciekaw czy da sie ciac to samo po obu stronach cutem
Napisano 25 Lipiec 200717 l Temporal - cutem napewno nie zrobisz tego po obu stronach. do głowy przychodzą mi tylko 2 sposoby w trybie editable poly: 1. Wybierasz selekcję Polygon i zaznaczasz te które chcesz pociąć. Wciskasz Slice Plane i ustawiasz płaszczyznę tak jak sobie to zaplanowałeś. Wciskasz Slice i masz ładne równo pocięte polygony. 2. Wybierasz selekcję Edge. Dobrze było by żeby żadne linie nie były zaznaczone. Wciskasz QuickSlice i tniesz cały obiekt. Minus jest taki, że tniemy wszystko co stoi na drodze linii. Ale żeby się szybko pozbyć miejsc, które nie powinny być pocięte to wciskasz Alt odznaczasz, linie które powinny zostać, z wciśniętym Ctrl przechodzisz do selekcji Vertex dzięki czemu masz zaznaczone vertexy do usunięcia. Wracasz do selekcji Edge (ale już bez wciśniętego Ctrl) i naciskasz Delete. Przełączasz się na Vertexy i też wciskasz delete. Jedyny błąd przy tego typu operacji może pojawić się wtedy gdy linią przeciąłeś jakiś istniejący vertex i go usuniesz wraz z całą zbędną resztą. Jeżeli pomogłem to możesz mi dać punkt Pozdr
Napisano 25 Lipiec 200717 l nie wiem co wy macie do boleana;) dziala idealnie, a co do robienia scian to chyba najprosciej robic jednostronnego face, potem bawic sie cutami / sliceami, czymkolwiek, a na koniec nalozyc shell'a :p