Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Modeluje domek. Sciany wykonalem ze splajnow (niektore sciany sa zaokraglone) i uzylem funkcji extrude.

Przyszedl czas na umieszczenie w scianach otworow na okna oraz drzwi i tu pojawil sie problem.

Uzycie Boolen'a odpada, max robi cuda...

Uzylem narzedzia cut, ale wycina ksztalt tylko z jednej strony scianki.

Bede wdzieczny za pomoc

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Uzycie Boolen'a odpada, max robi cuda...

Musiałbyć przed booleanem odpowiednio Cutem siatkę przygotować.

 

Zrób te otwory Cutem - po prostu stwórz odpowiednie krawędzie na obu ściankach, wtedy usuń face'y i stwóz nowe w odpowiednich miejscach.

Napisano

Wielkie dzieki, bede w takim razie bawil sie w ciecie ;)

Napisano

heh to ja zkorzystam z tematu i zapytam sie o cos na co nie dostalem nigdy odpowiedzi no wiec: da sie ciac jakos cutem zeby z dwoch stron nam to samo cielo?:>

Napisano

Myślę, że trochę źle zaczęliście budowę siatki skoro musicie używać cut, boleana i takich tam. Ja na początku staram się tak ułożyć linie aby ich wierzchołki znajdowały się tam gdzie są otwory okienne i drzwiowe. Dzięki temu po extrudzie mam już wszystko na miejscu. Daje modyfikator Edit poly, zaznaczam linie między którymi ma być otwór i wciskam Connect. Ustawiam na jakiej mają być wysokości linie a następnie zaznaczam polygony, które są do wyrzucenia i usuwam je. Przechodzę do selekcji Border, zaznaczam wycięte dziury po obu stronach ścian i klikam na Bridge i mam piękne otwory okienne.

Napisano

zazwyczaj modeluje z Box'a ale czasami uzywam spline'a do tworzenia scian i wtedy mam taka technike (bardzo podobnie jak opisal Tores):

 

oknohowtoll8.jpg

Napisano

heh no dobra koledze napewno pomogliscie ale mi nie chodzi o okna bo z tym problemow nie mam tylko jestem ciekaw czy da sie ciac to samo po obu stronach cutem

Napisano

Temporal - cutem napewno nie zrobisz tego po obu stronach. do głowy przychodzą mi tylko 2 sposoby w trybie editable poly:

1. Wybierasz selekcję Polygon i zaznaczasz te które chcesz pociąć. Wciskasz Slice Plane i ustawiasz płaszczyznę tak jak sobie to zaplanowałeś. Wciskasz Slice i masz ładne równo pocięte polygony.

2. Wybierasz selekcję Edge. Dobrze było by żeby żadne linie nie były zaznaczone. Wciskasz QuickSlice i tniesz cały obiekt. Minus jest taki, że tniemy wszystko co stoi na drodze linii. Ale żeby się szybko pozbyć miejsc, które nie powinny być pocięte to wciskasz Alt odznaczasz, linie które powinny zostać, z wciśniętym Ctrl przechodzisz do selekcji Vertex dzięki czemu masz zaznaczone vertexy do usunięcia. Wracasz do selekcji Edge (ale już bez wciśniętego Ctrl) i naciskasz Delete. Przełączasz się na Vertexy i też wciskasz delete. Jedyny błąd przy tego typu operacji może pojawić się wtedy gdy linią przeciąłeś jakiś istniejący vertex i go usuniesz wraz z całą zbędną resztą.

Jeżeli pomogłem to możesz mi dać punkt

Pozdr

Napisano

nie wiem co wy macie do boleana;) dziala idealnie,

 

a co do robienia scian to chyba najprosciej robic jednostronnego face, potem bawic sie cutami / sliceami, czymkolwiek, a na koniec nalozyc shell'a :p

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności