Skocz do zawartości

Pytanko dotyczace wycinania ksztaltow...


Gość obidek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość obidek

Modeluje domek. Sciany wykonalem ze splajnow (niektore sciany sa zaokraglone) i uzylem funkcji extrude.

Przyszedl czas na umieszczenie w scianach otworow na okna oraz drzwi i tu pojawil sie problem.

Uzycie Boolen'a odpada, max robi cuda...

Uzylem narzedzia cut, ale wycina ksztalt tylko z jednej strony scianki.

Bede wdzieczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Uzycie Boolen'a odpada, max robi cuda...

Musiałbyć przed booleanem odpowiednio Cutem siatkę przygotować.

 

Zrób te otwory Cutem - po prostu stwórz odpowiednie krawędzie na obu ściankach, wtedy usuń face'y i stwóz nowe w odpowiednich miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że trochę źle zaczęliście budowę siatki skoro musicie używać cut, boleana i takich tam. Ja na początku staram się tak ułożyć linie aby ich wierzchołki znajdowały się tam gdzie są otwory okienne i drzwiowe. Dzięki temu po extrudzie mam już wszystko na miejscu. Daje modyfikator Edit poly, zaznaczam linie między którymi ma być otwór i wciskam Connect. Ustawiam na jakiej mają być wysokości linie a następnie zaznaczam polygony, które są do wyrzucenia i usuwam je. Przechodzę do selekcji Border, zaznaczam wycięte dziury po obu stronach ścian i klikam na Bridge i mam piękne otwory okienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temporal - cutem napewno nie zrobisz tego po obu stronach. do głowy przychodzą mi tylko 2 sposoby w trybie editable poly:

1. Wybierasz selekcję Polygon i zaznaczasz te które chcesz pociąć. Wciskasz Slice Plane i ustawiasz płaszczyznę tak jak sobie to zaplanowałeś. Wciskasz Slice i masz ładne równo pocięte polygony.

2. Wybierasz selekcję Edge. Dobrze było by żeby żadne linie nie były zaznaczone. Wciskasz QuickSlice i tniesz cały obiekt. Minus jest taki, że tniemy wszystko co stoi na drodze linii. Ale żeby się szybko pozbyć miejsc, które nie powinny być pocięte to wciskasz Alt odznaczasz, linie które powinny zostać, z wciśniętym Ctrl przechodzisz do selekcji Vertex dzięki czemu masz zaznaczone vertexy do usunięcia. Wracasz do selekcji Edge (ale już bez wciśniętego Ctrl) i naciskasz Delete. Przełączasz się na Vertexy i też wciskasz delete. Jedyny błąd przy tego typu operacji może pojawić się wtedy gdy linią przeciąłeś jakiś istniejący vertex i go usuniesz wraz z całą zbędną resztą.

Jeżeli pomogłem to możesz mi dać punkt

Pozdr

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności