SWRSC Napisano 26 Lipiec 2007 Napisano 26 Lipiec 2007 Witam, Czy to normalne że mam pełno noise na refleksach od vRay sky w interiorze? dzieje sie tak za każdym razem i to tylko w przypadku odbić od sky. Musze śrubować sample na materiale nawet do 40 żeby w miarę to wyglądało, chociaż noise nadal występuje. rQMC sampler też jest raczej dobrze nastawiony: noise tresh: 0,001 ;min samples: 14; global: 1.2. Reszta odbić wygląda miodzio przy samplach 14 na materiale. Czy robię coś źle? Z tego co wiem Seba ma ten sam problem...
hcpiter Napisano 26 Lipiec 2007 Napisano 26 Lipiec 2007 A jaki masz subdvs dla sun`a ? subdvs dla jakis refleksujacych materialow ustaw np na 13-16 a i jeszcze jezeli scena jest w srodu slabo doswietlona to pojawiaja sie plamy takie kolorowe czy brazowe najlepiej poka screena i bedzie wiadomo co jest :)
SWRSC Napisano 26 Lipiec 2007 Autor Napisano 26 Lipiec 2007 dla suna mam 10 subdvs. dla refleksyjnych wlasnie tak ustawiam 13-16, ale mówi tu chodzi o miejsca gdzie się SKY odbija, np na podłodze pomieszczenia niebieski refleks od sky. wygląda to tak jakbys dał bardzo mało subdvs na materiale. Screena nie mam aktualnie, pytanie kieruję ogólnie, bo już zaczyna mnie to denerwować powoli. Mówie, żeby wyeliminować te noise to musze dać na materiale około 40 subdvs, czas renderu skacze... EDIT: nie dopisałem, że dzieje się to głównie w przypadku kiedy sun nie wpada do pomieszczenia. EDIT2: kiedy wstawię w okna vRay lighty i wywale sun&sky wszystko powraca do normy - nie mam zadnego noise...
hcpiter Napisano 26 Lipiec 2007 Napisano 26 Lipiec 2007 a masz w pomieszczeniu jakies inne swiatla procz vray sun`a ?
SWRSC Napisano 26 Lipiec 2007 Autor Napisano 26 Lipiec 2007 nie, oswietlenie oparte jest wyłącnzie na vRay sky. W niektorych scenach wstawiam fotometryki, ale nie ma to wpływu na ten noise. Kamera fizyczna oczywiście
hcpiter Napisano 26 Lipiec 2007 Napisano 26 Lipiec 2007 od wewnatrz musisz doswietlic jakimis vray lightami bo bedziesz mial dalej takie plamy, meczylem sie jakis czas temu z tym problemem i skumalem o co chodzi wiec mozesz sprobowac :) A i zalezy na jakiej wysokosci masz suna
t0m3k Napisano 26 Lipiec 2007 Napisano 26 Lipiec 2007 jakbys render wrzucil to by bardzo pomoglo ale jesli teraz mialbym zgadywac to sprawdz opcje w color mapping i wlacz sub-pixel mapping jesli nie jest wlaczone. uzywasz HDR w env.?
SWRSC Napisano 26 Lipiec 2007 Autor Napisano 26 Lipiec 2007 hcpiter3d - wysokość suna ma znaczenie odnośnie noise?? Dziwne, ze trzeba doświetlac wnętrze, noise wystepuje nawet jak jest bardzo jasno t0m3k - w color mapping wszystko jest jak nalezy. oswietlenie to sun&sky
Lis Napisano 26 Lipiec 2007 Napisano 26 Lipiec 2007 Nie brudź się sunem i skyem. Wstaw gradient do envirementu i będzie ładniej, szybciej i przyjemniej.
SWRSC Napisano 26 Lipiec 2007 Autor Napisano 26 Lipiec 2007 punkt dla Ciebie, zapomnialem że mi kiedyś PENdzel o tym mówił, dziala lepiej od sky. edit: You must spread some Reputation around before giving it to Lis again.....
kjubas Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 a do ktorego environment mam wlozyc tego gradienta? Tez mam ten problem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się