Napisano 26 Lipiec 200717 l Witam, Czy to normalne że mam pełno noise na refleksach od vRay sky w interiorze? dzieje sie tak za każdym razem i to tylko w przypadku odbić od sky. Musze śrubować sample na materiale nawet do 40 żeby w miarę to wyglądało, chociaż noise nadal występuje. rQMC sampler też jest raczej dobrze nastawiony: noise tresh: 0,001 ;min samples: 14; global: 1.2. Reszta odbić wygląda miodzio przy samplach 14 na materiale. Czy robię coś źle? Z tego co wiem Seba ma ten sam problem...
Napisano 26 Lipiec 200717 l A jaki masz subdvs dla sun`a ? subdvs dla jakis refleksujacych materialow ustaw np na 13-16 a i jeszcze jezeli scena jest w srodu slabo doswietlona to pojawiaja sie plamy takie kolorowe czy brazowe najlepiej poka screena i bedzie wiadomo co jest :)
Napisano 26 Lipiec 200717 l Autor dla suna mam 10 subdvs. dla refleksyjnych wlasnie tak ustawiam 13-16, ale mówi tu chodzi o miejsca gdzie się SKY odbija, np na podłodze pomieszczenia niebieski refleks od sky. wygląda to tak jakbys dał bardzo mało subdvs na materiale. Screena nie mam aktualnie, pytanie kieruję ogólnie, bo już zaczyna mnie to denerwować powoli. Mówie, żeby wyeliminować te noise to musze dać na materiale około 40 subdvs, czas renderu skacze... EDIT: nie dopisałem, że dzieje się to głównie w przypadku kiedy sun nie wpada do pomieszczenia. EDIT2: kiedy wstawię w okna vRay lighty i wywale sun&sky wszystko powraca do normy - nie mam zadnego noise...
Napisano 26 Lipiec 200717 l Autor nie, oswietlenie oparte jest wyłącnzie na vRay sky. W niektorych scenach wstawiam fotometryki, ale nie ma to wpływu na ten noise. Kamera fizyczna oczywiście
Napisano 26 Lipiec 200717 l od wewnatrz musisz doswietlic jakimis vray lightami bo bedziesz mial dalej takie plamy, meczylem sie jakis czas temu z tym problemem i skumalem o co chodzi wiec mozesz sprobowac :) A i zalezy na jakiej wysokosci masz suna
Napisano 26 Lipiec 200717 l jakbys render wrzucil to by bardzo pomoglo ale jesli teraz mialbym zgadywac to sprawdz opcje w color mapping i wlacz sub-pixel mapping jesli nie jest wlaczone. uzywasz HDR w env.?
Napisano 26 Lipiec 200717 l Autor hcpiter3d - wysokość suna ma znaczenie odnośnie noise?? Dziwne, ze trzeba doświetlac wnętrze, noise wystepuje nawet jak jest bardzo jasno t0m3k - w color mapping wszystko jest jak nalezy. oswietlenie to sun&sky
Napisano 26 Lipiec 200717 l Nie brudź się sunem i skyem. Wstaw gradient do envirementu i będzie ładniej, szybciej i przyjemniej.
Napisano 26 Lipiec 200717 l Autor punkt dla Ciebie, zapomnialem że mi kiedyś PENdzel o tym mówił, dziala lepiej od sky. edit: You must spread some Reputation around before giving it to Lis again.....
Napisano 17 Sierpień 200717 l a do ktorego environment mam wlozyc tego gradienta? Tez mam ten problem
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto